avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 218 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Interesul superior al copilului. Putem fi ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Interesul superior al copilului. Putem fi reprezentanții legali ai minorului pe care îl creștem?

crestem un copil de 5 ani de 3 ani s-a constituit masura de plasament la familie substitutiva , in fapt copilul este finul nostru botezat si suntem nevoiti sa avem grija lui datorita ca parinti lui sunt mari amatori de bautura si din aceasta cauza nici posibilitati financiare nu au si daca stau majoritatea timpului sub influienta alcolului sunt si retardati mintal , acest lucru l-a constatat si ce-i de la protectia copilului , Noi locuim in Bucuresti iar parinti la 280 km distanta
intrebarea este :pentru interesul superior al copilului instata de tutela ar putea hotara ca noi sa fim reprezentanti legali ai copilului ? copilul trebuie inscris la clasa 0 , si acum ne lovim de o gramada de problema copilul este la gradinita si ptr o banala poza este nevoie de semnatura parintilor sau a reprezentantului legal nu mai vorbil la un spital etc
Ultima modificare: Marți, 17 Octombrie 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: laura1964 , utilizator 08:37, 20 Octombrie 2017
"laura1964" daca ati inteles ca doar pentru o fotografie solicitam ca noi sa fim reprezentanti legali ai copilului ,va rog sa va abtineti , copilul este la gradinita ,participa la activitati in care este obligatoriu acordul parintilor /reprezentant legal ,sunt lucruri simple la care am gasit intelegere dar copilul a necesitate doua interventii chirurgicale sub anestezie totala , am mintit si am semnat spre binele copilului ( pentru ca sa vina parinti de la 300 km ,este necesar sa nu fie beti si sa le platesc eu transportul dus/ intors ) exemplele pot continua . Copilul urmeaza inscris la scoala , va rog un sfat. la o urgenta medicala cum procedam ?sunt multe de spus dar spatiul este limitat
intrebare:

:: Ma pot adresa instantei de tutela ,care sa se pronunte ,,ca masura complementara sa schimbe reprezentarea legala a copilului conform Art 399 , ? Fac cerere in contracdictoriu cu parinti sau cu DGASPC ?
Mentionez ca in Plan Individualizat De Proptectie ,emis de DGASPC ca reprezentati legali ai copilului sunt mama si tata
Si ca o ironie, in planul sus mentionat mama si tata nu au nici o responsabilitate
Nu asta am inteles stimata doamna. De aceea am afirmat sa mergeti la as. soc. responsabil de caz, pt. ca va poate da detalii despre inlocuirea plasamentului in regim de urgenta dispus de comisia DPC ,( care inteleg ca este) , cu plasamentul dispus de instata

-copilul care, in vederea protejarii intereselor sale, nu poate fi lasat in grija parintilor din motive neimputabile acestora; copilul abuzat sau neglijat;
Masura plasamentului se stabileste de catre instanta judecatoreasca, la cererea directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului:
-daca se impune inlocuirea plasamentului in regim de urgenta dispus de catre Directia generala de asistenta sociala si protectia copilului;
-atunci cand nu exista acordul parintilor sau, dupa caz, al unuia dintre parinti, pentru instituirea acestei masuri.
Drepturile si obligatiile parintesti fata de copil se mentin pe toata durata masurii plasamentului dispus de catre comisia pentru protectia copilului.Drepturile si obligatiile parintesti fata de copil se mentin pe toata durata masurii plasamentului dispus de catre instanta atunci cand nu exista acordul parintilor sau, dupa caz, al unuia dintre parinti, pentru instituirea acestei masuri, daca in vederea respectarii interesului superior al copilului instanta nu dispune altfel, in functie de circumstantele cazului.
Sper sa va fie de folos si scuzati daca va-ti simtit lezata, nu asta am dorit

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plasament in regim de urgenta RADUGABY RADUGABY Va rog sa ma indrumati unde ar trebui sa merg pt ai da bunicii tutela copiilor respectiv 3 ani si 4 ani deoarece ambi parinti sunt arestati. daca nu se face un ... (vezi toată discuția)
Adoptie copil paula38 paula38 buna ziua va rog din suflet sa ma ajutati cu orice sfat.problema este urmatoarea am in plasament legal fetita fratelui meu ,adica parinti au dat in urma cu 4 ... (vezi toată discuția)
Mama decedată, tatăl fără loc de muncă stabil. pot obține bunicii tutela nepoților? zetu_elena zetu_elena Buna ziua, As dori daca se poate sa ma indrumati cum se poate obtine tutela a 2 nepoate , avand in vedere urmatoarea situatie : fiica noastra, mama lor, a ... (vezi toată discuția)