avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 882 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... PREMA DE SARBATORI
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

PREMA DE SARBATORI

Buna seara,
Lucrez ca agent de securitate si doresc sa stiu daca este legal ca la finele acestui an toti angajatii pot primi prema in conditiile in care in luna februarie a acestui an 36 dintre noi agentii de securitate (70 in total) am stat acasa cu 10 zile platite,aceste zile fiind orele suplimentare care le-am acumulat plus zile din concediul de odihna, si 10 zile fara plata.La momentul respectiv ni s-a comunicat ca nu sunt bani sa fim platiti integral.La inceputul acestei luni am fost anuntati ca se doreste sa ni se atribuie un fel de solda de 5% din salariu pe o perioada de 6 luni incepand cu luna aceasta ,motivul fiind situatia din luna februarie.Ulterior s-a revenit si se preconizeaza sa se acorde o prema de 300 lei pentru fiecare agent de securitate ,inclusiv cei care in februarie au lucrat si au primit salariul integral si nu au avut de suferit ca noi cei 36.Acum s-a mentionat ca sunt bani.De unde....?!Este legal?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:54, 21 Decembrie 2017
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Intrebarea se referea la prevederea exacta si nu de unde....
Pai in ccm pot fi prevazute prime! Sau poate nu inteleg eu la ce va referiti. In legislatie nu cred ca exista prevazut.
La Clauza exacta din c.c.m. .. adica la cum este stipulata.
Clauza din ccm spune asa:
art. x. In afara de ajutoarele legale, salariatii vor beneficia de:
1. pentru nasterea copilului ....
2. salariatii care se pensioneaza ....
3. ajutor de inmormantare ....
4. prima acordata salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie in cuantum de .... lei net