Ma puteti ajuta cu mai multe detalii referitoare la notificarea pe care trebuie sa o fac judecatoriei Sector 3 cu privire la schimbarea componentei Consiliului Director al unei asociatii infiintate in baza OG nr.26/2000?
In data de 11 decembrie 2017 a avut loc Adunarea Generala si au fost votate urmatoarele schimbari:
- alegerea unui membru nou in Consiliul Director (in rest componenta este aceeasi);
- alegerea unui presedinte nou.
- alegerea unei alte comisii de cenzori.
Ce acte trebuie depuse la judecatorie?
Sunt legata de termenul de 1 luna de depunere a actelor?
Trebuie platita o taxa de timbru sau nu?
Conform prevederilor art. 6 al.2 lit.g din OG 26 / 2000 coroborat cu art.33, modificarea componentei organelor de administrare si control se interpreteaza ca fiind modificare de acte constitutive si, in lipsa unei proceduri legale speciale pentru operarea modificarilor, se aplica prevederile art. 33 care trimit al art. 8-12 care reglementeaza obtinerea personalitatii juridice dupa infiintare. Prin urmare la modificarea de componenta a consililui director si / sau cenzorului sau comisiei de cenzori, pentru a se putea opera modificarile in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, si a face deci publicitatea ceruta de lege fata de terti, se parcurge o procedura foarte asamanatoare cu cea de la infiintare - depunere la judecatorie cerere pe modelul prevazut in anexele la Ordinul MJ 954 / 2000, avand ca anexe printre altele hotararea AG / PV AG / extras PV AG continand modificarile de Act Constitutiv aprobate, in forma atestata de avocat sau autentificata de notar, chitanta de plata taxa timbru de 100 lei, certificatele de cazier fiscal ale nou intratelor persoane in CD daca nu au fost membri fondatori (caci atunci le aveau deja la dosar....). Se primeste hotarare judecatoreasca ce, dupa ce ramane definitiva, se opereaza in RAF, si se poate obtine extras actual din RAF cu datele asociatiei consemnand modificarile intervenite...
Trfebuie sa depuneti extras de proces-verbal de Adunare Generala, ce sa cuprinda hotararile privind alegerea unui membru CD si unui presedinte nou si unei comisii de cenzori noi, in trei exemplare atestate avocatial, cerere cf. modelului prevazut in OMJ 954 / 2000, chitanta de achitare taxa timbru de 100 lei, certificate de cazier fiscal pentru persoanele care intra acum in componenta CD daca nu au fost inainte si nu erau nici fondatori,,, Puteti depune si o forma actualizata a Actului COnstitutiv, reflectand noua componenta a CD si CC, ca pe viitor sa nu umblati cu forma initiala plus act aditional cuprinzand acele hotarari AG. Legea nu prevede niciun termen pentru operare in RAF a modificarilor - nu stiu de unde ati auzit de acel asa-zis termen de o luna, Nu exista asa ceva !!!