avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 303 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... firma cu probleme din cauza furnizorului
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

firma cu probleme din cauza furnizorului

Buna ziua , va rog sa-mi spuneti si mie daca se poate , am un srl care functioneaza in domeniul mobilei si la inceput am cautat un importator de mobilier care aducea din import produsele care ma interesau pe mine , am luat legatura cu acesta si in urma discutiilor purtate cu acesta a fost deacord sa imi aduca marfurile care le doream pe baza de comanda. La inceput totul a fost ok asta insemnand 3-4 luni dar dupa aceasta perioada am inceput sa am dificultati cu comenzile trimese catre importator deoarece nu le mai onora la timp ( intelegerea era de 8 saptamani de la predarea comenzi catre importator ) telefonindu-i in fiecare zi si cerand explicatie de ce intarzie comenzile el motivand ca producatorul ba nu a primit e-mailul trimes ba ca nu are materie prima pe stoc pentu comenzi etc. Am uitat sa mentionez ca importatorul din stocurile sale mi-a asigurat produsele pentru prezentarea pe magazin si sa preluam comenzile dupa care ei urmand sa le aduca de la fabrica. In tot acest timp eu am preluat comenzile
si le-am predat importatorului incasand de la clienti un avans de aproximativ 30 % din valoarea comenzilor care erau necesare pentru platile si cheltuielile curente ale firmei : chirii , salarii , impozite , publicitate etc. Mentionaz ca importatorul era din cluj - napoca si el vindea produsele acestea in vestul tari la distribuitorii locali iar pentru zona de sud eu fiind singurul care promoveaza si vinde aceste produse.
In cele din urma ma trezesc ca avand putere financiara au dechis si in bucuresti 2 magazine de prezentare cu aceleasi produse care le aduceau pentru mine , mativand ca au stocuri foarte mari si trebuie sa scape de ele . Dupa aproximativ 1 luna am fost instiintat de importator ca nu mai poate sa imi lase marfa de prezentare si ca doreste banii pe ea integral daca nu el nu poate sa imi mai aduca comenzile si ca are nevoie de bani. Am motivat ca nu am de unde sa ai achit contravaloarea marfii expuse deoarece este o suma foarte mare circa 250000 de ron . Din acel moment a spus ca nu mai onoreaza nici un fel de comanda data catre el si care trebuiau onorate catre clienti . A spus ca nu il intereseaza ce fac cu clienti care incasasem avansurile de la ei si eventual sa le dau banii inapoi sau treaba mea. Dupa care la 2-3 saptamani sunt contactat de o firma de avocatura ca ma da in judecata amenintanduma cu legea falimentului , insolventei . Va rog sa-mi spuneti ce trebuie facut pentru evitarea problemelor , va multumesc anticipat .
Cel mai recent răspuns: Lorena Chirila , Avocat 23:55, 18 Octombrie 2009
Din ceea ce descrieti nu rezulta daca ati semnat vreun contract de achizitie cu respectivul importator, fiind specificat doar ca tranzactiile se derulau pe baza comenzii date de dumneavoastra si acceptarea acesteia de catre furnizor.
Astfel, daca exista un contract incheiat cu acest furnizor al dumneavoastra problema nerespectarii obligatiei de a livra bunurile respective catre dvs. ar trebui sa fie analizata in raport cu clauzele acestuia.
Insa, daca nu ati incheiat niciun contract pentru derularea acestei relatii de afaceri, nu este un lucru foarte intelept, mai ales ca specificati faptul ca ati primit deja niste sume in avans de la clientii dvs. !!!
In concluzie cat timp dvs. ati lansat o comanda si aceasta a fost acceptata neconditionat atunci furnizorul este tinut sa o respecte.............. insa daca acesta nu mai accepta comenzile dvs. si nu exista un contract prin care s-a stabilit clar ca respectivele comenzi ar reprezenta obligatii pt. furnizor atunci nu aveti motiv pentru solicitarea executarii livrarii de bunuri.
Nu explicati in ce baza v-a fost data marfa pentru prezentare, exista documnte in acest sens? cum isi sutine el cererea de deschidere a procedurii insolventei? care sunt documentele justificative pentru aceasta cerere?
Pentru a lamuri care sunt solutiile punctuale in vederea rezolvarii acestui caz ar trebui sa consultati un avocat si sa-i descrieti in amanunt toata situatia.

Cu respect,
Multumesc foarte mult pentru raspunsul dumneavoastra .
Nu exista nici un contract intre noi deoarece de cate ori am solicitat acest lucru ne-a motivat ca nu poate sa faca deoarece nici producatorul nu a facut contract cu ei si nu poate sa ne dea un timp exact de onorare a comenzilor . Documentele care sunt intre noi , sunt facturile care le-a eliberat , care sunt cu plata la vanzare . Vazand ca comenzile nu le mai onoreaza am fost constransi de situatie sa vindem din marfa si sa returnam avansurile la clienti care nu mai vroiau sa astepte amanari in continuu si plata chiriilor aferente spatiilor inchiriate deoarece era o perioada mare de timp si trebuiau achitate . Procedura de insolventa a initioat-o in baza unei cereri prin care spune ca nu am mai facut plati catre furnizor de mai mult de 30 de zile , dar noi facem plati in continuare pe fiecere luna ( plati mai mici , dar le facem ) si a anexat facturile ne achitate in copie conform cu originalul , am vazut facturi anexate in 2-3 copii .
Am incercat sa aducem alte produse pentru comercializare pentru a putea sa ne descurcam dar merge prost , sunt produse noi , lumea nu le cunoaste si dureaza promovarea lor , dar alceva nu avem de facut deoarece avem contracte de inchiriere la spatiile comerciale cu garantii lasate iar daca anulam contractul de inchiriere pierdem garantiile .
Ce ma sfatuiti sa fac ?
Este cineva dispus sa ma ajute in aceasta problema ?
Doresc o explicatie mai clara la aceasta situatie.
Va multumesc anticipat.
Din pacate nu prea aveti de ales, trebuie sa-i restituiti furnizorului mobila de prezentare sau sa i-o achitati.
Era evident in avantajul dvs. daca ati fi avut un contract cu firma respectiva, care sa prevada exact conditiile colaborarii; daca v-ati fi sfatuit cu un avocat la momentul cand ati initiat respectiva colaborare, ati fi fost scutit acum de aceste neplaceri.
Cat priveste procedura insolventei, faceti dovada ca ati efectuat plati la mai putin de 30 de zile; de asemenea, solicitati depunerea unei cautiuni de catre creditor.

Revin asupra necesitatii de a solicita consiliere juridica concreta, sfaturile pe care le primiti pe acest site fiind cu caracter general si neangajant. In incercarea de a economisi onorariul pe care ar trebui sa-l achitati unui avocat/consultant, riscati sa pierdeti in final mult mai mult, iar problemele cu care va confruntati risca sa se agraveze.
Imi cer scuze ca am insistat asupra acestui aspect, dar nu sunteti singurul utilizator care face greseala de a aborda problemele legale superficial si care solicita ajutor profesionist cand deja problemele degenereaza si de multe ori nu se mai poate face mare lucru pentru redresarea situatiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Functionare magazin online fara stoc (intreprindere individuala) Argali Argali Buna seara! Vom deschide si noi in curand un magazin online pentru care nu vom avea stocuri (stoc la furnizor). Am dori in principiu ca procedeul sa fie ... (vezi toată discuția)
Ii proaspat infiintat rickyluca rickyluca Buna ziua, sunt titularul unui ii nou infiintat, cu caen 4791- comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi si a internetului. Acum ma confrunt cu o ... (vezi toată discuția)
Factura la marfa refuzata FLORINELU2015 FLORINELU2015 Buna ziua Sunt administratorul unei mici firme de redistributie. In luna noiembrie,in baza unei comenzi am onorat o comanda catre un client la sediul ... (vezi toată discuția)