avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 601 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... litigiu - Paypoint Services
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

litigiu - Paypoint Services

Buna ziua!
La jumatatea anului 2014 am deschis un mic magazin si am avut ideea "geniala" de a instala si un terminal Paypoint in locatie pentru a creste volumul de clienti. Drept garantie contractuala si ca mod de stabilire a unui plafon valoric de incasari am emis ca si documente de plata - 2 bilete la ordin - avalizate in nume personal - primul de 5.000 ron si ulterior, deoarece volumul tranzactiilor crescuse si pentru a mari plafonul incasarilor, al doilea de 10.000 ron (cf. pv de predare-primire incheiate)
In conformitate cu prevederile contractului incheiat (capitolul Incarcare electronica si Serviciul incasare sume – conditii specifice) erau mentionate ca obiective un numar minim de vanzari (OMV - 100 vouchere incarcare electronica) si tranzactii (OMT - 200 tranzactii / incasari facturi) pe care societatea mea era obligata sa le efectueze lunar. In caz contrar Paypoint Services isi rezerva dreptul de a denunta unilateral contractul si implicit de a retrage terminalul din unitate sau de a percepe suma de 170 ron/luna pentru fiecare serviciu/obiectiv neindeplinit.
In momentul incheierii contractului, personal i-am atras atentia agentului de vanzari Paypoint Services despre aceste clauze din contract si ca, mai ales, in ceea ce priveste targetul pentru voucherele - incarcare electronica (OMV) nu voi avea niciodata posibilitatea realizarii deoarece punctul de lucru unde imi desfasor activitatea comerciala este pozitionat in centrul orasului, unde sunt (in imediata vecinatate) magazine specializate gsm: VODAFONE, ORANGE, COSMOTE, GERMANOS care ofera alte oportunitati si preturi avantajoase clientilor acestora in comparatie cu preturile impuse de catre PAYPOINT SERVICES. La acea data, agentului de vanzari Paypoint Services mi-a comunicat verbal ca nu trebuie sa imi fac probleme pentru acele clauze contractuale si ca societatea furnizoare PAYPOINT SERVICES nu va pune in aplicare niciodata sanctiunile despre care se face referire si sa semnez contractul cu incredere, deoarece acele clauze sunt standard in draftul (modelul) de contract si nu se pot modifica. Mi s-a subliniat faptul ca este important ca aparatul sa fie alimentat si folosit, iar sumele incasate sa fie depuse regulat in contul bancar indicat, fara a genera debite. In consecinta, am semnat contractul cu societatea PAYPOINT SERVICES.
In decursul colaborarii - dintre societatea pe care o administrez si PAYPOINT SERVICES - au fost perioade in care fie am depasit valoarea tranzactiilor limita (incasari facturi - OMT), cat si perioade in care acestea au fost mai putine datorita afluxului de clienti, insa nu am fost penalizat in niciun fel, pana cand:
In luna august 2017, a fost emisa o factura in valoare de 340 ron, reprezentand „despagubire neindeplinire OMV/OMT” – aferenta lunii IULIE 2017. In mai putin de 48 de ore de la emiterea acestei facturi, am sunat la call center-ul PAYPOINT SERVICES, am trimis notificare scrisa catre acestia (e-mail), am luat legatura cu reprezentantul societatii, comunicandu-le ca nu sunt de acord cu aceasta factura si cerand solutionarea amiabila a acestui litigiu (stornarea facturii emise). Nu am primit nici un raspuns oficial din partea PAYPOINT SERVICES sau sa se remedieze situatia neplacuta, ba chiar au mai fost emise si comunicate alte 2 facturi de penalizare: Factura in valoare de 340 ron – “despagubire neindeplinire OMV/OMT” – aferenta lunii AUGUST 2017 si Factura in valoare de 340 ron – “despagubire neindeplinire OMV/OMT” – aferenta lunii SEPTEMBRIE 2017.
Urmare a emiterii acestor 3 facturi de penalizare (suma totala 1020 ron) si a faptului ca in nume propriu nu am putut obtine vreun raspuns din partea PAYPOINT SERVICES, la inceputul lunii noiembrie 2017 am notificat societatea printr-o adresa avocatiala (recomandata), cerand urmatoarele: sa se prezinte un reprezentant in vederea ridicarii terminalul din unitate si sa ia in considerare faptul ca din punctul nostru de vedere acest contract este reziliat incepand cu data de luna septembrie 2017, data la care terminalul (aparatul) a fost suspendat in mod deliberat si repetat, nemaiputand fi folosit in vederea incasarii facturilor clientilor. Prin intermediul aceleasi adrese, am solicitat si sa mi se restituie si cele 2 documente de plata, lasate drept garantie la contract si mod de stabilire a plafonului valoric de incasari.
Urmare a notificarii efectuate, la sfarsitul lunii noiembrie 2017 a fost ridicat terminalul (pe baza de pv) de catre agentului de vanzari Paypoint Services, prilej cu care i-am reamintit discutia initiala - avuta la semnarea contractului - privind clauzele contractuale (OMV/OMT) si penalizarile solicitate (exista in acest sens si inregistrarea audio a discutiei).
De asemenea, nenumaratele probleme aparute pe parcursul colaborarii (lipsa rolelor terminalului din omisiunea agentului si primirea lor cu intarziere, defectiunea si inlocuirea cu intarziere a cartelei terminalului, suspendarea repetata si deliberata a terminalului si implicit imposibilitatea de a efectua tranzactii, comunicarea deficitara cu angajatii Paypoint Services etc) au fost transmise in nenumarate randuri si catre call center-ul Paypoint Services.
Nu mi-au fost restituite cele 2 bilete la ordin, ba mai mult in luna martie 2018 am primit un SMS care ma informa ca vor utiliza garantia pentru a executa suma asa-zis datorata. Astfel, dupa o saptamana au depus la banca (spre decontare) biletul la ordin completat cu suma de 5000 ron pentru achitarea pretinsei datorii de 1020 ron, „asa-zisa datorie” pe care nu am recunoscut-o sau acceptat-o niciodata din motivele prezentate mai sus.
Societatea pe care o administrez nu inregistreaza debite reale catre PAYPOINT SERVICES din serviciile de incasare sume (facturi) sau reincarcari electronice, toti banii incasati in numele acestora fiind depusi in contul bancar indicat. V-as fi recunoscator daca m-ati ajuta cu un sfat pertinent! Multumesc
Cel mai recent răspuns: CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT , Avocat 22:26, 20 Februarie 2020
Buna ziua.Fiind in aceeasi postura cu dvs.si cautand pe net ceva raspunsuri v-am vazut postarea.Eu tocmai ce am primit o adresa de la judecatorie privind litigiul cu paypoint pentru aceeasi problema a "neindeplinirii"clauzelor contractuale .Daca nu deranjez prea tare...cum ati solutionat dvs??!!
Nu prea aveti ce sa solutionati,nu conteaza ce a spus agentul ci clauzele trecute în contract.Daca sumele datorate sunt ca urmare a neindeplinirii targetului respectiv sunteti bun de plată.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Factura paypoint adlala adlala Am in fiecare zi incasari din incarcare electonica,in casa de marcat,nu s-a selectionat un deparament singur cu aceasta \"incarcare electronica\"si imi apare ... (vezi toată discuția)
Inregistrare facturi de reincarcare electronica florentinadaniela florentinadaniela Buna ziua, Am o intreprindere indiciduala - vanzare produse alim. in magazine, si de curand am instalat un terminal pentru plati facturi si incarcari ... (vezi toată discuția)
Punct de incasare facturi pay point mikitud mikitud Cum se inregistreaza in contabilitate acest serviciu? Deci am un magazin cu amanuntul unde urmeaza sa instalez un aparat de incasare a ... (vezi toată discuția)