avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1083 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Dreptul de a fotografia si publica scene si portrete ...
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Dreptul de a fotografia si publica scene si portrete pe strada

Buna ziua, sunt un fotograf amator. De ceva timp am inceput sa imi indrept atentia catre fotografia stradala si mai ales portretul stradal, dar nu stiu daca legal am dreptul sa fotografiez si mai ales daca pot sa public (pe Facebook sau prin alte metode). In marea majoritate a cazurilor, nu cer acordul subiectilor. Fotografiile le realizez in ceea ce consider eu "loc public", dar nici de acest aspect nu sunt foarte sigur.
Incerc sa nu public fotografii care prezinta subiectul in situatii stanjenitoare, dar este aprecierea mea, posibil subiectiva.
Un alt aspect pe care il iau in calcul este posibilitatea de a vinde fotografii gen "fotoreportaj" de la diverse evenimente. Exclus abordarea "paparazzi" (vedeta x a iesit pe strada cu o haina rupta...)
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi.
Care este legislatia ce reglementeaza aceste aspecte?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: bogdan.sb , utilizator 10:22, 3 Iunie 2018
Este un domeniu foarte sensibil.
Ar trebui acceptul subiectului fotografiat fiind vorba de dreptul la imagine si fiind vorba si de date personale dupa parerea mea.
Sfatul meu este sa încercați să aveti avocat daca doriti sa exercitati aceasta profesie.
Puteti avea avocat pe baza de colaborare pe consultanta.
Este un domeniu unde oricand pot aparea schimbări si trebuie analizată si jurisprudenta.
Avocatul dvs. va avea o temă amplă de studiat ca sa fie la zi cu toate aspectele jurispudentiale.
Nu cred ca o sa va puteti descurca fără avocat.

Dreptul la imagine presupune ca are dreptul de a primi bani sau nu acea persoana.
Este bine sa aveti acceptul scris.
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Iunie 2018