avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 259 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociație de proprietari -date personale
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociație de proprietari -date personale

Buna ziua! Îmi puteți spune, va rog, ce pași concreți trebuie să facă o asociație de proprietari cu privire la prelucrarea datelelor personale ale membrilor sai?
Menționez că ni s-a suspendat accesul la un site pus la dispoziție de către administrator (cu privire la situația cheltuielilor și veniturilor asociație/ pe scurt: intretinerea) după data de 25 mai 2018, până când vom rezolva problema datelor cu caracter personal. Ni s-a explicat că nu este suficient un simplu consimțământ dat în scris pentru accesul administratorului la datele noastre personale. S-a vehiculat ideea unei cartografieri a datelor personale, că fără așa ceva și Asociația și Administratorul( prestatorul nostru) pot fi amendați......sincer nu știm exact la cine să apelăm că sa intram in legalitate din acest punct de vedere. Președintele asociației are și el datele noastre, a trebuit să le utilizeze pentru cartea de imobil și să le dea mai departe Poliției locale. Suntem un bloc mic și nu știm unde și ce să căutăm casa ne punem ,,la adăpost".
Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Cel mai recent răspuns: maria mary , utilizator 16:32, 5 Iunie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din punct de vedere al Regulamentului protectiei datelor cu carecter personal, asociatia de proprietari este operator de date (deoarece stabileste scopul si mijloacele prelucrarii) iar administratorul site-ului de intocmire a listelor este imputernicitul operatorului. Responsabilitatile operatorului difera de cele ale imputernicitului dar, in ultima instanta, operatorul este raspunzator pentru prelucrarea datelor. Deoarece opinia majoritara este ca asociatia de proprietari nu intra sub incidenta GDPR, nu aveti obligatii in acest sens. Totusi, având in vedere ca imputernicitul are acces la date personale, aveti obligatia de a incheia un contract prin care se stabilesc: obiectul si durata prelucrarii, natura si scopul prelucrarii, tipul de date caracter personal si categoriile de persoane vizate.
Puteti evita aceste lucruri daca restrictionati accesul imputernicitului la date cu caracter personal. Pentru calculul online al listelor de intretinere nu este nevoie de date care sa permita identificarea unor persoane. De exemplu, numele si numerele de telefon ale locatarilor nu au nicio relevanta la intocmirea listelor. In calitate de operator de date cu caracter personal puteti solicita imputernicitului sa stearga aceste informatii din baza de date si sa va confirme ca a efectuat stergerea. Datele personale le pastrati doar la asociatie.
Ultima modificare: Marți, 5 Iunie 2018
daniel-mircea, utilizator
Vă mulțumesc mult!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Gdpr -contracte propietari asociatie proprietari casutza casutza Buna seara, Va rog frumos o lamurire pe urmatoarea problema: Fostul presedinte al asociatiei de proprietari refuza sa predea noului presedinte ... (vezi toată discuția)
Angajament de cofidențialitate DimitriP DimitriP Este legal și obligatoriu ca președintele asociației de proprietari, comitetul executiv, cenzorul/comisia de cenzori și administratorul să semneze ... (vezi toată discuția)
Gdpr si asociatiile de proprietari lorelena1306 lorelena1306 Spuneti-mi, va rog, intr-o asociatie de proprietari administratorul trebuie sa ia semnaturi de la persoanele angajate pt GDPR? Multumesc (vezi toată discuția)