avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 708 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Despre bon fiscal: am înregistrat de două ori o ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Despre bon fiscal: am înregistrat de două ori o sumă în casa de marcat. Declarația am făcut-o explicând de unde apare diferența pe bon, dar nu am mai emis un altul. E corect sau e greșit?

Buna ziua. Ieri am făcut o încasare cu cardul de 150 lei. Când am trecut suma pe casa de marcat, la un moment dat am avut impresia că nu am apăsat tasta F care marchează plată cu cardul. Atunci, pt ca aveam posibilitatea să fac anulare bon din taste (încă nu apasasem tasta TL), am făcut acest lucru și am înregistrat încă o dată suma pe casa de marcat crezând că e bine. Când a ieșit bonul, suma era înregistrată de 2 ori, adică 150 lei si inca o data 150 lei, total 300. Problema este ca tastele funcționează greu si cred ca nu întotdeauna când eu apas VD 101 STL, îmi si înregistrează acest lucru. Declarația am facut-o explicând de unde apare diferența pe bon dar nu am mai emis un alt bon. E corect sau e gresit? Aseară nu am mai avut pe cine să întreb. Va mulțumesc anticipat pt răspuns.
Ultima modificare: Duminică, 1 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 10:14, 28 Iunie 2018
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Se face corectia cf norme OUG 28/1999.
Nu mă ajută acest răspuns. Mulțumesc oricum...

Ioan Petru Butariu a scris:

Se face corectia cf norme OUG 28/1999.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca ati facut anuntul/sesizarea scrisa de la lit. a) de mai jos, atunci este in regula. Mai departe se va proceda la corectarea incasarii:

Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil, contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.

Ultima modificare: Miercuri, 27 Iunie 2018
Ioan Petru Butariu, Contabil
Da, am făcut sesizarea scrisă cu explicația. Vă mulțumesc mult de tot. Sa aveți o zi frumoasa
La fel va doresc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am încasat o sumă cu cardul dar nu am făcut operațiunea care marchează acest lucru pe casa de marcat. ulterior am făcut doar declarația cu explicația, e corect așa? rodikontro rodikontro Buna ziua. Va rog sa imi spuneti daca am procedat corect? Am încasat o suma cu cardul dar pe casa de marcat nu am apăsat tasta PY care marcheaza acest lucru ... (vezi toată discuția)
Bon fiscal marcat ca fiind incasat numerar, dar care a fost incasat prin pos (cu card-ul) Tamara1987 Tamara1987 Buna, Va rog mult sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns asupra urmatoarei chestiuni:- am tastat pe casa de marcat un bon fiscal ca fiind incasat numerar, ... (vezi toată discuția)
Am ales gresit metoda de incasare la un bon fiscal - cum corectez? ririana ririana Buna ziua, Am vrut sa scot un bon fiscal si , din graba, in loc sa apas pe TOTAL care inseamna primirea banilor in numerar, am apasat alta tasta care ... (vezi toată discuția)