avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Delimitare sarcini angajat@corporatie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Delimitare sarcini angajat@corporatie

Buna ziua,

Recent, compania multinationala la care lucrez se confrunta cu mai multe probleme de management intern. Unele departamente primesc mariri de salariu considerabile sau alte bonusari, chiar fara justificare in unele cazuri. Desigur, este si vorba de implicarea managerului de departament. Din pacate, departamentul in care activez se confrunta cu doi manageri nepregatiti si depasiti de situatia angajatilor din cadrul acestuia.

In urma cu o saptamana, la nivelul departamentului in care activez, in domeniul Customer Service, s-a semnat o petitie de catre toti angajatii pentru marirea salariului sau scaderea volumului de munca. In acest context, am doua colege care de doua luni au inceput sa ia Xanax pentru a putea sa fie capabile de munca. Este ireal. Marirea de salariu/scaderea volumului de munca este argumentata cu probe solide: rapoarte care masoara timpii alocati per clienti/inexistenta unor proceduri care sa minimizeze timpii alocati ( cu precizarea ca s-au luat initiative la nivel de angajati pentru a scrie aceste proceduri dar managerii au ingropat aceste demersuri, nu stim de ce, nici acum :) ), comparatii cu alte departamente, chiar angajati din cadrul altor departamente care sustin majorarea salariilor/scaderea volumului de munca.

In urma mai multor discutii, astazi a avut loc o sedinta in care ni s-a specificat de catre cei doi supervisori de departament, ca, daca dorim aceste efecte, sa facem noi un plan de bonusare iar ei il vor revizui.

Totodata, in acest context, mentionez ca in fisa postului exista un termen limita de 24 de ore in care ticketele trebuie sa fie rezolvate, in contextul in care, daca un un ticket a fost creat inaintea inceperii turei, acel ticket trebuie rezolvat in cadrul acelei ture, altfel termenul limita de 24 va fi fost expirat urmatoarea zi, la inceperea urmatoarei ture. Volumul de munca este impresionant,au fost cazuri in care nu s-a facut fata si s-a ajuns la penalizari. Adica, dupa ce ca unii angajati au recurs la medicamente si psihoterapie pentru a face fata, platite din buzunarul lor, constata ca au mai putin la salariu pentru ca nu au reusit sa inchida toate ticketele alocate. Raman doar cu stresul si sanatate subrezita.
Acum, eu vin la dumneavoastra si va intreb, umila.

Este un angajat, fara studii in domeniul resurselor umane sau experienta manageriala, calificabil sa propuna un sistem de bonusare?
Sistemele de bonusare nu cumva trebuie concepute de managerul de departament?
Practic, la nivel de colectiv, noua ni se pare ca ni se paseaza o sarcina in plus, ce nu intra in atributiile noastre profesionale. Noi nu avem acces la diverse date interne ce tin de departament, deci este clar ca si daca concepem acest plan de bonusare, cel mai probabil va fi respins ca nefiind fezabil. Suntem pur si simplu ironizati fatis, cand este clar ca la nivel managerial se vor putea aduce orice argumente pentru a nu fi aprobat planul propus de catre noi. Deja am inceput lucrul la acest sistem de bonusare pentru ca este in interesul nostru si nu avem ce pierde dar nu ni se pare normala aceasta situatie.
Exista reglementari juridice in acest context, sau ma puteti redirectiona spre un caru legislativ specific?

Va multumesc!

Cu stima,
Maria I.





Ultima modificare: Vineri, 22 Iunie 2018
Maria9212, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:23, 23 Iunie 2018
Codul Muncii
art.175
(1) Angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca.
.....

art.177
(1) În cadrul propriilor responsabilităţi angajatorul va lua măsurile necesare pentru protejarea securităţii şi sănătăţii salariaţilor, inclusiv pentru activităţile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare şi pregătire, precum şi pentru punerea în aplicare a organizării protecţiei muncii şi mijloacelor necesare acesteia.
....

art.40
(1) Angajatorul are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii;
b) sa stabileasca atributiile corespunzatoare fiecarui salariat, in conditiile legii;
....

Legislatia de securitate si sanatate in munca: Ce obligatii avem ca angajatori?
www.avocatnet.ro/articol_275...

Angajatorii care nu respecta regulile SSM risca amenzi
www.avocatnet.ro/articol_404...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Evaluarea la locul de muncă AdrianEV AdrianEV Salutare! Intrebarea mea vizeaza relatia angajat-companie pe aspectul evaluării. Ce se intampla intr-o situatie in care unui angajat i se mareste ... (vezi toată discuția)
Retribuire tura " dubla " Cyo Cyo Ne desfasuam activitatea intr-o firma de transport unde in functie de \" necesitatile \" clientului acoperim in ture urmatorul interval orar : 09-21:00. Prima ... (vezi toată discuția)
Nerespectare cim si fisa postului inginer06 inginer06 Buna ziua, Lucrez intr-o firma IT in care am clar atributii prevazute prin Contractul Individual de Munca si fisa postului. De la o vreme incoace am inceput ... (vezi toată discuția)