avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice Achizitii prin cerere de oferte
Discuție deschisă în Achiziţii publice

Achizitii prin cerere de oferte

Buna ziua!
Sunt presedintele unei comisii de achizitii publice intr-o procedura de atribuire prin cerere de oferte, contract lucrari, suma este de 505.000 ron fara TVA si urmeaza o alta achizitie publica tot prin cerere de oferte, contract furnizare de 138.000 ron fara TVA. Nu am nici experienta in domeniu si nici pregatire de specialitate. De aceea nu stapanesc foarte bine etapele care trebuie parcurse conform legislatiei. Va rog sa ma ajutati comunicandu-mi pasii care trebuie parcursi legal cu respectarea termenelor, incepand de la aprobarea bugetului de catre minister si pana la intrunirea comisiei pentru deschiderea ofertelor, deocamdata.
De asemenea ma intereseaza daca cele doua se anunta in Monitorul Oficial si daca trebuie avizate de Min.Fin.Publice.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ionut c , utilizator 17:49, 11 Noiembrie 2009
Cu regret va spun ca doar mai mult de un sfat nu va pot da, intrucat, nu am inaintea mea documentatia de atribuire, nu cunosc tipul de institutie publica pe care il reprezentati in cursul acestei proceduri(ma refer la unitati subordonate ori nu direct diferitelor ministere, etc. pentru care var trebui neaparat viza serviciului specializat din respectivul minister).
De aceea, va pot spune, doar in linii mari:
-anunt de cerere oferta-publicat in seap
-publicare documentatiei de atribuire-in seap
-realizarea licitatiei
-comunicarea procesului verbal de atribuire
-semnarea contractului de achizitie

PS-Solicitati ca in comisie sa fie inclus si un jurist pentru a fi indrumat in ceea ce priveste legalitate procedurii.
daca furnizarea si lucrarile se refera la acelasi obiectiv, nu ar trebui sa le separati ca si proceduri.Intocmirea documentatiei de atribuire trebuie sa aiba loc inainte de publicarea anuntului sau invitatiei de participare si trebuie aprobata de coinducatorul unitatii dvs.
la data si locul stabilit prin fisa de date , autoritatea contractanta deshide ofertele si constata existenta sau inexistenta documentelor solicitate prin fisa de date, in vederea calificarii.La ora actuala nu mai este reglementat numarul de documente care pot sa lipseasca si nici timpul de completare.Timpul de completare a documentelor lipsa il poate stabili autoritatea contractanta.
Conform legii aveti 20 de zile,art.200, pentru evelaurea ofertelor, timp in care puteti solicita clarificari daca aveti neclaritati asupra ofertelor, si asupra pretului ofertat conform.art.202 din ordonanta 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare si art.36' din HG 925/2006 nORME DE APLICARE..
Dupa stabilirea ofertantului castigator in raportul procedurii de atribuire, este transmisa comunicarea rezultatului procedurii, conform art.206, 207.
Distanta intre comunicarea rezultatului procedurii si semnarea contractului sunt reglementati de lege si este ragazul dat operatorilor econimici pentru depunerea unei contestatii.
Dupa depasirea acestor timpi, se semneaza contractul.
Inainte de initierea procedurii , trebuie sa verificati daca a fost inclusa investitia in programul anual de achizitii publice.Daca s-au intocmit toate actele subsecvente(note justificative, de fundamentare, de necesitate).
De asemenea la deschiderea ofertelor, mebrii comisiei trebuie sa semneze o declaratie de confidentialitate, declaratie prin care isi asuma si faptul ca nu se afla in situatia unui conflict de interese.
Multumesc pentru raspuns!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Procedura achizitii publice ionut c ionut c Buna ziua! Sunt presedintele unei comisii de achizitii publice intr-o procedura de atribuire prin cerere de oferte, furnizare, suma este de 505.000 ron. Nu am ... (vezi toată discuția)
Achizitii seap csales csales Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu raspuns la urmatoarea intrebare referitoare la noua lege a achizitiilor publice: In momentul in care se finalizeaza o ... (vezi toată discuția)
Contestatie cnsc, anularea procedurilor si atribuirea directa donigao donigao Buna ziua, Ce fel de tertipuri juridice are la dispozitie o autoritate contractanta ca in cazul in care CNSC dispune anularea unei proceduri deschise ( ... (vezi toată discuția)