Am primit de curand o raportare a asociatiei de proprietari. Prin Hotararea Adunarii Generale, in februarie 2018, s-a hotarat infiintarea unui fond special pentru o lucrare viitoare si strangerea contributiilor la acest fond in rate lunare.
Cu acest fond au aparut mai multe litigii, inclusiv pentru ca asociatia a perceput penalitati la intarzierile ivite la plata ratelor lunare.
La bunul simt, mie mi se pare ca acest fond trebuia evidentiat in contabilitatea asociatiei ca venit din contributiile asociatilor.
Surpriza mare din raportarea trimestriala a fost ca acest fond, la fel ca si fondul de rulment si cel de reparatii, apare evidentiat la capitolul "cheltuieli ale asociatiei".
Este legal sa se raporteze astfel de fonduri la cheltuieli?
Si daca nu e legal, ce se poate face?
ynocentta
Utilizator 3din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
In conformitate cu disp L nr 196 /2018 care va intra in vigoare la 28 .09.c.c. serviciul specializat din primarie detine autoritatea si competenta sa exercte control asupra activitatii asociatiilor de proprietari
Acum trebuie vazut daca serviciul din primaria teritoriala detine inspectori interesati sa se implice,care sa stapaneasca dispozitiile in vigoare
In multe cazuri inspectorii din primarie sunt reticenti a se implica in solutionarea disputelor /litigiilor de la nivelul asociatiilor de proprietari
La noi sunt doar două așa-zise inspectoare care se ocupă de peste ... 850 de Asociații !
Abia aștept noua Lege nr. 196/2018 să vedem cum aplică ele articolul 10, să facă controale din oficiu sau la sesizarea a minim unui proprietar din Asociația respectivă.
Ele repetă mereu că nu au dreptul să dea amenzi, că să mergem la Poliția Locală ... dar legea e clară - inspectorii trebuie să facă inițial un control și apoi să dea amenzi Poliția Locală !
Scutiri de penalitati
hgjghgj
\"Proprietarii care isi achita integral cotele de contributie\" pot beneficia si retroactiv de scutiri de la plata penalitatilor pt ca nu e vorba in lege de ... (vezi toată discuția)