avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Abonament pe site de matrimoniale fără acordul meu. ...
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Abonament pe site de matrimoniale fără acordul meu. Pot fi obligat să îl plătesc?

buna ziua, pe scurt, am intrat pe un site de intalniri matrimoniale (fara continut sexual) , totul gratuit si frumos la prima vedere. dupa logare sa vezi pozele si sa trimiti mesaje trebuia sa-ti faci un abonament "premium" cum il numesc ei. 15 lei pe saptamana am zis ca nu-i o suma mare, de curiozitate l-am facut, in fine au fost 60 de lei, suma minima de plata era pe 4 sapatamani, pitita bine pe acolo, eram si pe telefon, mea culpa, nici o problema.
intrebari: 1-am dat datele pt plata cu cardul, ca pe alte siteuri unde am platit cu cardul, inclusiv adresa?, nici o confirmare din partea bancii ca s-a facut plata (am verificat);
2-am primit un mesaj din partea lor cu felicitarile de rigoare, intru pe site ca membru "premium" dar ce m-a speriat, ziceau sa abonamentul se va prelungi automat pe o luna in valoare de 300 ron, ABSURD, fara acordul meu?
3-in final, fara sa fii platit nimic pana acum folosesc site-ul ca abonat premium, incepand cu data de 10.09.2018 imi dezactivez contul (abonamentul e in perioada 12.08.2018-11.09.2018) , platesc factura pe perioada de mai sus (ziceau ca trimit o factura?!) dar ma pot obliga sa platesc in continuare? (am incercat sa iau legatura cu ei pe o adresa de email de la sfarsitul emailu-lui trimis tot de ei dar zic ca nu e treaba lor iar sa trimit un fax in anglia, cum scrie prin site nici nu ma gandesc!)
multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 25 August 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: tgeorgescu , utilizator 12:05, 19 Octombrie 2021
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
ati citit rubrica de termene si conditii? e un text lung, pe care majoritatea il sar, dar care contine tot felul de date interesante. posibil sa gasiti si modul de dezabonare
am citit dar nu spune nimic clar...te arunca intre 7 si 14 zile inainte de expirarea primului abonament premium cand trebuie sa-i anunti la nu stiu ce adresa din luxemburg, ba ca scrie pe site (aici e un numar de fax din anglia) ba ca poti lua legatura cu ei la o adresa de email data la urma emailului prin care m-am abonat, totul confuz...dupa 3 mesaje,toate de amenintare, am primit un raspuns pe adresa de email mentionata cand m-am abonat si-mi vor da un raspuns in 3 zile! nu cred ca pot fi obligat sa platesc un abonament in continuare fara un contract incheiat in prealabil! multumesc pentru parere!
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dacă nu găsiți pe site opțiunea pentru dezabonare puteți lua în calcul și anularea cardului și schimbarea cu unul nou. Datele introduse la plata inițială nu se vor potrivi cu cardul nou în momentul în care ei vor vrea să factureze automat următoarele luni.
Ultima modificare: Sâmbătă, 25 August 2018
Nikkal, utilizator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua "claudiu_2014".

1. Presupun ca faceti vorbire despre cardul bancar pe care incasati salariul. Un card de debit.
Sau ???

2. Precum ati specificat : " ... in fine au fost 60 de lei, suma minima de plata era pe 4 sapatamani, pitita bine pe acolo, eram si pe telefon, mea culpa, nici o problema" .
Poate, tot "nici o problema" este si faptul ca nu ati citit cu atentie sectiunea "termeni si conditii".

3. Retrageti tot numerarul din cont.
Lasati pe cont o suma derizorie (de ex. 5 lei).

4. Concomitent, deschideti alt cont si comunicati angajatorului noul nr. de cont (cod IBAN), desigur, cu card atasat.

5. Datele cardului sunt confidentiale.
Daca, din comoditate, le comunicati tertelor persoane, va asumati aceasta actiune.
Fiecare dintre noi face ceea ce doreste cu banii sai.

6. De regula, platile cu cardul se efectueaza, la distanta, doar on-line.
Dureaza circa 4-5 minute.

Succes !!!
Ultima modificare: Sâmbătă, 25 August 2018
Adrian Sulea, Consultant credite si finantari
Buna ziua,
Astfel de practici se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:
"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:
a) caracteristicile bunurilor sau serviciilor, cum sunt: disponibilitatea, ...."
"b) preţul sau modul de calcul al preţului şi condiţiile în care se distribuie bunurile ori se prestează serviciile"

Art 8 pct 4 solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia să le stocheze și să le reproducă."

Prin urmare este interzisa aparitia informatiei doar la momentul in care dvs efectuati plata, ci faptul ca sunteti obligat sa platiti 4 saptamani minimum trebuie sa apara si in contract - o sectiune din contul utilizatorului sau un email trimis de comerciant. De asemenea faptul ca acest contract se prelungeste X luni trebuie stipulat clar si trimis consumatorului tot intr-o forma care sa ii permita acestuia sa o stocheze si sa o reproduca.

Concluzionand, clauza privind plata trebuie sa fie clara si trimisa pe suport ce permite stocarea de catre client : cat de plateste, cum se plateste, pe cate luni, din ce cont.

Prin urmare, dvs trebuie sa urmati pasii de mai jos:
- notificati BANCA in scris, cu solicitare de confirmare de primire, faptul ca in data X, ora Y, s-a efectuat o plata catre societatea Z, cu denumirea...., sediul in ..., CUI ... (sunt obligati sa le aiba pe site) cu incalcarea obligatilor legale ..... (mentionati care), fapt ce a dus la inselarea dvs prin utilizarea unei publicitati inselatoare, incalcandu-se legea. Prin urmare contestati si blocati orice plata efectuata sau viitoare.

- puteti efectua si alte schimbari - inchidere cont, anulare card cu stergerea nr acestuia din baza de date a bancii, etc. Consultati-va si cu banca, solicitati la rel clienti sa vb cu cineva specializat in aceste "practici".

- faceti printscreen la informatia oferita in contul dvs. Daca puteti relua procesul de plata, sa faceti inca o data printscreen si la mentiunea lor de doar 4 sapt, nu X luni, este perfect. Daca nu, in reclamatie doar descrieti procedura inselatoare a comerciantului.

- copiati toate informatile trimise de comerciant dvs.

Faceti reclamatie catre ANPC si Centrul European al Consumatorilor din Romania ([ link extern ] /).

Anterior efectuarii, mergeti la Asociata pt protectia consumatorilor ([ link extern ] )
care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatile. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor.

Tinand cont de practicile inselatoare, cred ca sunteti indreptatit sa solicitati si returnarea tuturor sumelor platite in cazul in care banii vi s-au luat deja. Sa speram ca nu vi s-a debitat cardul.

Nu va lasati inselat si nu renuntati! Sunteti consumator european, iar legislatia va protejeaza impotriva tuturor acestor practici inselatoare!
Ultima modificare: Luni, 27 August 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii

Alte discuții în legătură

Abonament online abuziv pe site de matrimoniale Mihaisbd Mihaisbd Buna ziua! Am o mica problema. Am facut un cont pe un site asemanator celor de matrimoniale si am ales cont premium in valoare de 10 euro. Am incercat sa sterg ... (vezi toată discuția)
Buna, în aceasta situație cui trebuie sa ma adresez? mulțumesc. Pop Claudiu Pop Claudiu www.academicsingles.ro Plată nereușită cu următoarea adresă IP: 82.137.14.82 be2 S.à.r.l. / www.academicsingles.ro Numărul cazului: ... (vezi toată discuția)
Subscriptia automata MsergiuA MsergiuA Buna ziua.As avea nevoie de o clarificare in legatura cu subscriptiile automate percepute de site-urile care functioneaza in acest fel. In primul rand vreau sa ... (vezi toată discuția)