avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 650 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Cineva a creat acum 5 luni un cont pe Netflix și a ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Cineva a creat acum 5 luni un cont pe Netflix și a plătit folosind datele cardului meu. Nu ar trebui ca banca să garanteze securitatea banilor clienților?

speta:
In august ac am observat pe un extras de cont ca sunt abonat la netflix de 5 luni in conextul in care eu nu am creeat un astfel de cont.
Am blocat cardul bancar, am luat legatura cu netflix si mi-au restituit suma retrasa pe ultima luna iar pentru pentru celelalte m-am adresat bancii la care am deschis contul.
Dupa ancheta interna am fost informat de banca ca ar trebui sa rezolv problema in mod amiabil cu Netflix!!!!! pt recuperarea banilor.
Mentionez ca eu nu am autorizat platile respective.
Banca nu ar trebui sa garanteze securitatea banilor din conturi?
La ce institutie ar trebui sa reclam comportamentul bancii si cum pot recupera banii?
Va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Joi, 20 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Demos , utilizator 20:05, 26 Septembrie 2018
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu exista sansa sa raspunda banca, decat o eventuala actiune in justitie... Sistemul e facut ca banca sa nu raspunda pentru greseli... daca s-ar fi virat gresit in contul dvs. o suma, sistemul e facut ca imediat sa raspundeti pentru asta, Chiar daca nu ati sesizat greseala... Asta e tara in care traim...
Ultima modificare: Joi, 20 Septembrie 2018
danocs, utilizator
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ajunge ca cineva sa va tina cardul in mana si sa ii faca 2 poze ca sa poata sa plateasca cu el, asta daca nu e inregistrat la sistemul de siguranta cu parola prin SMS. In SUA politica e cu mult mai relaxata, va puteau goli rapid cardul. Deci ar trebui sa aflati de unde s-a facut plata si sa indepartati si memorati cod scris mic pe verso pentru plati online.
Cam usuratica atitudinea dvs, v-au trebuit 5 luni ca sa constatati ca dispar bani din contul dvs?!?
Pentru a deschide un cont Netflix este nevoie de date personale, pt a face plati si/sau viramente trebuiesc date de cont si de card bancar.
Ori cel/a care a utilizat aceste date fara acordul dvs este sigur o Mafalda ori o persoana care face parte din anturajul dvs apropiat.
In al doilea caz sunteti vinovat de faptul ca nu ati protejat secretul datelor bancare!
Banca poate fi trasa la raspundere numai pentru sumele retrase abuziv dupa inregistrarea reclamatiei dvs (blocarea de card) prin intentarea unei actiuni in justitie.
Din ceea ce scrieti nu aveti cum justifica o astfel de actiune.
Ultima modificare: Joi, 20 Septembrie 2018
Demos, utilizator
Buna ziua,

Da, banca trebuie sa efectueze acele plati doar cu autorizarea dvs. Acum, depinde ce implica autorizarea. In prezent sunt sisteme complexe, care transmit prin sms sau token un cod unic la fiecare plata, cod ce trebuie introdus. Sau se mai practica sistemul de inrolare 3D, mai vechi, cu parola stabilita de dvs, iar dupa fiecare plata vi se cere aceasta parola.

Acum, daca banca a raspuns favorabil solicitarii dvs inseamna ca ei au confirmat faptul ca nu dvs ati fost cel care a efectuat tranzactia si va va returna banii.

Daca totusi banca nu va returneaza banii de la furnizorul Netfix, va sfatuiesc sa va adresati pt indrumare juridica asociatiei pt protectia consumatorilor APC - gasiti pe site sectiunea de sesizari. Link: [ link extern ] /


Sunt multe posibilitati de a actiona, atat impotriva bancii cat si asupra furnizorului de plati online sau asupra persoanei care a efectuat plata si practic v-a furat banii, dar trebuie foarte bine cunoscuta speta si mecanismul real prin care banii au ajuns din contul dvs in contul furnizorului Netfix, iar in acest moment avem prea putine informatii din partea dvs.

Acum, dvs aveti un raspuns privind rezolvarea amiabila a litigiului, ceea ce este bine. Oricum, o parte din carduri sunt si asigurate pt asemenea incidente, deci bancile au mai multe posibilitati de recuperare. Acum, depinde si de banca.

Pt a evita astfel de situatii incercati sa agreati cu banca o posibilitate de vizualizare a tuturor platilor dvs si stabiliti frecventa cu care doriti sa faceti acest lucru, functie de perioada in care banii sunt "blocati" - pt plati online nu se transfera banii instant, ei practic sunt indisponibili pt comerciant o perioada, tocmai pt a se evita astfel de situatii (de aceea a fost f usor sa va inapoieze banii pe ultima luna de abonament). Fixati-va o zi in care stiti ca tb sa va verificati contul si verificati toate tranzactile.

Pe viitor, cautati solutii alternative - ex. token pt plati sau cod unic prin sms pt autorizarea platii, notificarea dvs prin sms pt fiecare plata efectuata din cont, etc. - si neaparat verificati daca banca are asigurate sumele si pana la ce limita.

Va doresc mult succes in demersurile dvs si zero incidente viitoare!
Din nou dl Demos este politist si anchetator. Uimitor.

Mergeti la banca si prezentati in scris aspectele relatate. Anexat extrase de cont cu platile. Solicitati-le tot in scris restituirea sumelor. In paralel mergeti si depuneti plangere la politie. La banca, faceti dovada ca ati depus plangerea penala. In 30 de zile ar trebui sa va returneze banii. Daca baniis e vor intoarce si de la Netflix, va trebui sa anuntati banca si sa ii restituiti ei - sa nu beneficiati de 2 ori de sumele respective.

Personal am patit o situatie asemanatoare si am rezolvat asa. Dac abanca refuza comunicarea fiti vehement cu solicitarile - in scris.

Alte discuții în legătură

Buna ziua, am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi ... theo jean theo jean Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi din partea bancii Raifeisen si am fost fraudat cibernetic, am luat in considerare emailul ... (vezi toată discuția)
Cum pot scapa de un cont online de pariuri? LAURA Vali LAURA Vali Buna ziua. Acum ceva timp soțul meu a folosit cardul meu pentru niște pariuri online,fără știrea mea. ULTERIOR m-a asigurat că si-a închis toate ... (vezi toată discuția)
Furt din cont si inselaciune luoanagaicea luoanagaicea buna ziua, va rog mult sa ma lamuriti cu o problema. in octombrie,fratele meu a suferit un accident si a stat 3 luni in spital,in tot acest timp si prietena ... (vezi toată discuția)