avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... continuitate contribuții sociale
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

continuitate contribuții sociale

Întrucât m-am înscris la facultate, am întrerupt contractul individual de muncă în intervalul 4 sept. 2018-31 aug. 2019. Ca să am continuitate pentru pensie și asigurări medicale (dar la nivelul salariului minim pe economie, întrucât, momentan, nu am venituri), cum trebuie să procedez? Unde ar trebui să mă adresez?
Cel mai recent răspuns: Gaby8102 , utilizator 17:29, 21 Septembrie 2018
Facultatea este la zi ?
Învățământ la distanță
In acest caz, mergeti la Casa de pensii si incheiati un contract de asigurare.

Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 26 ani, dacă sunt elevi, ucenici sau studenţi şi nu realizează venituri din muncă sau alte venituri impozabilesunt asigurati in sistemul de sanatate publica.

Acte pentru dobândirea calităţii de asigurat :
o Act de identitate valabil la data solicitării;
o Adeverinţă, valabilă, eliberată de instituţia de învăţământ;
o Declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri din muncă sau alte venituri impozabile;
Și dacă nu mai sunt așa de tânără? Pe mine mă interesa cum se rezolvă treaba temporar, în perioada cât nu mai sunt salariată, întrucât doresc, pe perioada parcurgerii facultății, să inițiez ceva privat (probabil, un SRL sau PFA) sau să mă angajez part-time sau doar să obțin venituri din drepturi de autor.
Puteti incheia contracte de asigurare cu Casa de Pensii (pensie) si cu Casa de Asigurari de Sanatate (sanatate).

Sunt corecte si variantele mentionate de dvs. : infiintare SRL/PFA etc., angajare part-time.

Alte discuții în legătură