avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Elev la seral si fara nici un venit am asigurare ...
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Elev la seral si fara nici un venit am asigurare medicala?

Buna ziua! Am 19 ani si sunt in clasa a 10a la seral.Daca nu am nici un venit pot beneficia de asigurare medicala gratuita?Daca da, ce trebuie sa fac pentru a beneficia de aceasta?
Cel mai recent răspuns: robert1958 , utilizator 21:04, 12 Ianuarie 2015
Art. 213. - (1) Urmatoarele categorii de persoane beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei:
a) toti copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pana la varsta de 26 de ani, daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult
de 3 luni, ucenici sau studenti si daca nu realizeaza venituri din munca;


Deci conditia este sa nu realizati venituri din munca, nu sa fiti neaparat la forma de invatamant de zi.

Luati o adeverinta de la liceu si mergeti la Casa de sanatate sa va dea cardul de sanatate, apoi verificati daca sunteti asigurat, aici:
[ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 12 Ianuarie 2015
trandafir2, moderator
Deoarece exista foarte multe acte normative care reglementeaza problema ridicata de tine cred ca cel mai sigur este sa mergi la Casa de sanatate cu care vrei sa inchei contractul pentru a obtine o informatie sigura.
Astfel daca legea sanatatii prevede cea ce a postat Trandafir 2 ,

ORDIN 581/2014 Presedinte CNASS
Art. 12. dinNormele metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calităţii de asigurat din 08.09.2014
În vigoare de la 19.09.2014


(1) Dovada calităţii de asigurat se realizează ........, potrivit fiecărei categorii de persoane, pe baza următoarelor documente: