avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 324 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am făcut mai multe comenzi online după ce am sesizat ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am făcut mai multe comenzi online după ce am sesizat o eroare de afișare preț, dar mi s-au anulat. Ar trebui comerciantul să le onoreze?

Buna ziua,am dat mai multe comenzi pe data de 24 atat cu plata online cat si ramburs.Mi-au anulat toate comenzile pe motiv ca pretul a fost gresit.Produsele au foat cumparate de la un partener de pe o platforma online.Cf. termeniilor si conditiilor platformei,documentele care stau la baza contractului sunt cele din termenii si conditiile afisate de partener pe pagina acestuia.Nu se regaseste nicaieri in conditiile partenerului conditia ca o comanda poate fi anulata in caz de erori afisare pret. Ar trebuie sa onoreze comerciantul comenzile?Mentionez ca am achitat produse care dupa sesizare eroare au afisat pretul de 3000 lei cu aproximativ 3 lei.Multumesc!
Ultima modificare: Joi, 13 Decembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 07:39, 12 Decembrie 2018
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
diferenta de pret pare consistenta. ce credeti, a fost pretul gresit?
Ultima modificare: Luni, 3 Decembrie 2018
adriandimitriu, utilizator
Adevarat, daca nu a fost strategie de marketing pretul a fost gresit. In regulamentul acestui site se specifica faptul ca, "contractul se va considera incheiat in momentul in care se primeste confirmarea de livrare" desi conform OUG 34/2014: "contractul s-ar considera incheiat la primirea emailului dupa plasarea comenzii",E mai presus ceea ce e scris in regulamentul acestora sau legea?Chiar si asa, conform regulamentului site-ului, vanzatorul nu poate anula comanda decat in cazurile : "1) neacceptarea de catre banca emitenta a tranzactiei.2) invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de vinzator.3) datele furnizate de catre Cumparator, pe Site sunt incorecte."Toate comezile mi-au fost anulate (atat cele achitate cat si cele ramburs). Nu am comandat doar produsele la care vanzatorul spune ca a gresit preturile. Nu se specifica nimic in regulamentul site-ului ca nu-si vor asuma responsabilitatea in cazurile de eroare pret cum ar fi trebuit probabil. Recunosc ca moral poate nu e corect, dar acestea erau preturile afisate de ei. Doresc o rezolvare amiabila dar nu prea ma inteleg cu vanzatorul, acesta se raporteaza la suma achitata de mine, eu ma raportez la un procent voucher din (1/10) din valoarea actuala a imprimantelor. Multumesc anticipat ptr, pareri/raspuns.
4 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Si consumatorul ar trebui sa fie de buna credinta si sa nu profite de o eroare. Contractul este anulabil cand nu sunt indeplinite conditiile acestuia.

Art. 1665 din codul civil.

Preţul fictiv şi preţul derizoriu

(1) Vânzarea este anulabilă atunci când preţul este stabilit fără intenţia de a fi plătit.

(2) De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare.


Nu cred sa aveti succes nici in instanta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comanda anulata de emag adryanoo_boy adryanoo_boy Buna ziua , acum 10 zile am cumparat de la Emag , o canapea resigilata , ca noua scria, cu pretul de 1650 lei , redusa de la 4800 lei. Astazi , urmarind ... (vezi toată discuția)
Pret derizoriu pe magazin online - trebuie onorat? bolenici bolenici Un cumparator a comandat un produs de valoare reala 2000 RON, la pretul de 1 RON afisat din greseala pe un magazin online. A comandat 40 de produse x 1 RON, ... (vezi toată discuția)