avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Din greșeală, am trimis unui client un produs ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Din greșeală, am trimis unui client un produs gratuit (am omis să trecem pe AWB valoarea rambursului) dar el pretinde că a plătit curierului expediția. Cum ne putem recupera banii?

Buna ziua,

Noi operam un magazin online in Cadrul Emag (suntem parteneri) si avem o problema cu un client caruia i-am trimis un produs gratuit omitand sa trecem pe AWB valoarea rambursului.

Situatia este in felul urmator:
In luna decembrie clientul respectiv a comandat cu ramburs un produs la un pret destul de mare.
Fiind o luna mai aglomerata am completat gresit AWB-ul, la ramburs trecand 0 Lei, iar suma de plata am trecut-o la valoarea declarata a coletului (valoarea asigurata).

Clientul a primit gratuit expeditia la jumatatea lunii decembrie, dar nu a anuntat ca ceva nu ar fi in regula.
La inceputul anului cand am facut verificarea incasarilor de la curier am constatat problema si am contactat clientul.

La inceput persoana respectiva a parut uimita si a insinuat ca "ne tinem de glume" si ca ea a platit expeditia.
A doua zi i-am trimis prin email toate documentele (AWB, Situatie comanda Emag, Factura, Verificare status expeditie curier) prin care noi justificam ca s-a produs o greseala si ca trebuie sa plateasca produsul.
Am discutat iarasi telefonic cu persoana respectiva (cu gandul de a gasi o solutie prin care sa rezolvam elegant situatia) si a ramas ca va contacta si ne va trimite chitanta de la curier, deoarece inca sustinea ca a platit si ca noi ne tinem de glume.

Astazi trebuia sa ne trimita chitanta, am resunat sa vedem daca a rezolvat ceva, dar surpriza, ne-a blocat numarul de telefon...

Din punctul meu de vedere clientul este constient de faptul ca a primit un bun gratuit nemeritat (fara ramburs) si intentioneaza sa faca tot posibilul pentru a nu plati. Cam asta cred ca este mentalitatea.

Exista o posibilitate de a constrange clientul sa rezolve problema inainte de a ajunge la recuperare (intentionam sa predam cazul unei firme de recuperari sume mici)?
Ma gandeam cumva sa depunem inclusiv o plangere la politie, dar nu stiu daca e de competenta lor.

Multumesc.
Ultima modificare: Duminică, 13 Ianuarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: DMol , utilizator 13:08, 15 Ianuarie 2019
6 din 7 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu e de competenta politiei. Urmariti-va dreptul pe cale civila.
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pe cale civilă îl dați în judecată, apoi cu hotărârea instanței îl executați silit. Să cereți și plata cheltuielilor de judecată. Fără o hotărâre judecătorească nu-l puteți executa silit.
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am discutat cu clientul si acum acuza curierul ca defapt i-a luat banii si a plecat fara sa-i dea chitanta (cu toate ca AWB-ul avea ramburs 0). Voi merge la politie pentru ca deja este nevoie de ancheta aici si cred ca am un caz de inselatorie.
Ultima modificare: Vineri, 11 Ianuarie 2019
cosmin_adrian, utilizator
7 din 19 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu va mai ambalati atat, pentru ca va ambalati degeaba. Cum sa treci 0 lei, la un produs cu valoare mare din greseala? Vina va apartine in totalitate. In drept civil, exista intr-adevar, institutia platii nedatorate, nu si invocarea propriei culpe in aparare. Despre penal nici nu poate fi vorba. Inselaciune? De unde? Daca e mai tare in caracter, asa, respectivul curier sau respectivul client poate sa va dea el in judecata pentru hartuire si sa ceara daune morale. 0 lei pentru el inseamna o lei si nimeni n-o sa-l acuze niciodata de ce a incasat sau nu a incasat o lei. El nu avea de unde sa stie ca produsul e cu bani, nici ce produs este. Putea fi si un cadou, nu? Care e, in definitiv, problema? Stiu ca sunteti furios pe situatie, dar cascati ochii, pentru ca daca nu-i cascati, nimeni nu-i va casca pentru dvs. Inselaciunea se va clasa pentru ca fapta de inselaciune nu exista, iar Parchetul nu va sta, mai ales fiind si volumul mare de lucru, sa cerceteze unde s-au dus si daca au existat fizic banii pentru un pachet cotat cu o lei...
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Litigiul este unul civil, cum am spus mai sus. Rezolvarea ar putea fi numai pe cale civilă, iar cea mai corectă soluție ar fi o înțelegere amiabilă, și eventual returnarea produsului. Curierul nu avea ce să încaseze dacă chitanța arăta zero lei.
Ultima modificare: Duminică, 13 Ianuarie 2019
Dapix, utilizator

Alte discuții în legătură

Am vrut să achit prețul unui produs primit prin curierat, dar curierul mi-a spus că e cu ramburs 0. după 8 luni mi se cer banii, trebuie să plătesc eu sau cine a greșit? Petr4567 Petr4567 Buna ziua.Pe scurt situatia: -un produs expediat prin curier cu ramburs 0,fara factura fiscala de insotire a produsului.Am primit coletul si dorind sa achit ... (vezi toată discuția)
Achizitie produs cu plata ramburs magazin online aurelutz2008 aurelutz2008 La mijlocul lunii Decembrie am comandat un produs de la un magazin online. Am ales ca si optiune de plata rambursul. Mi-am pregatit banii si cand a venit ... (vezi toată discuția)
Obligatie de livrare comanda online telekom ro raduv raduv Buna ziua, va scriu in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat catre ce organ, in ce ordine, pe ce canal si cu ce documente insotitoare sa ma adresez pentru ... (vezi toată discuția)