avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Din greșeală, am trimis unui client un produs ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Din greșeală, am trimis unui client un produs gratuit (am omis să trecem pe AWB valoarea rambursului) dar el pretinde că a plătit curierului expediția. Cum ne putem recupera banii?

Buna ziua,

Noi operam un magazin online in Cadrul Emag (suntem parteneri) si avem o problema cu un client caruia i-am trimis un produs gratuit omitand sa trecem pe AWB valoarea rambursului.

Situatia este in felul urmator:
In luna decembrie clientul respectiv a comandat cu ramburs un produs la un pret destul de mare.
Fiind o luna mai aglomerata am completat gresit AWB-ul, la ramburs trecand 0 Lei, iar suma de plata am trecut-o la valoarea declarata a coletului (valoarea asigurata).

Clientul a primit gratuit expeditia la jumatatea lunii decembrie, dar nu a anuntat ca ceva nu ar fi in regula.
La inceputul anului cand am facut verificarea incasarilor de la curier am constatat problema si am contactat clientul.

La inceput persoana respectiva a parut uimita si a insinuat ca "ne tinem de glume" si ca ea a platit expeditia.
A doua zi i-am trimis prin email toate documentele (AWB, Situatie comanda Emag, Factura, Verificare status expeditie curier) prin care noi justificam ca s-a produs o greseala si ca trebuie sa plateasca produsul.
Am discutat iarasi telefonic cu persoana respectiva (cu gandul de a gasi o solutie prin care sa rezolvam elegant situatia) si a ramas ca va contacta si ne va trimite chitanta de la curier, deoarece inca sustinea ca a platit si ca noi ne tinem de glume.

Astazi trebuia sa ne trimita chitanta, am resunat sa vedem daca a rezolvat ceva, dar surpriza, ne-a blocat numarul de telefon...

Din punctul meu de vedere clientul este constient de faptul ca a primit un bun gratuit nemeritat (fara ramburs) si intentioneaza sa faca tot posibilul pentru a nu plati. Cam asta cred ca este mentalitatea.

Exista o posibilitate de a constrange clientul sa rezolve problema inainte de a ajunge la recuperare (intentionam sa predam cazul unei firme de recuperari sume mici)?
Ma gandeam cumva sa depunem inclusiv o plangere la politie, dar nu stiu daca e de competenta lor.

Multumesc.
Ultima modificare: Duminică, 13 Ianuarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: DMol , utilizator 13:08, 15 Ianuarie 2019
1 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pot să răspund eu. Pentru întrebările 1-3 este "da".
4 este o presupunere nefondată. Cât timp clientul nu a plătit factura, sarcina plății contravalorii produsului îi revine. Salariatul care a comis eroarea poate fi sancționat (sau nu) conform regulamentului intern al firmei dar nu cu reținere salarială. Reținerile salariale nu se pot decide unilateral de firmă și se pot face doar cu hotărâre judecătorească.
5. După cum a formulat enunțul, presupunem că utilizatorul care a prezentat speța este reprezentantul firmei și vorbește în numele ei. "Noi suntem partener emag". Iar presupuneți că firma nu știe despre situația expusă.

Așteptăm clarificări de la cosmin_adrian.

Adrian Sulea a scris:

Buna ziua "cosmin_adrian".

1. Rambursul se efectueaza prin "cont colector" de catre transportator, catre expeditor, suma datorata fiind incasata la livrare de la destinatar. Da sau nu ???

2. Atata timp cat pe AWB scrie limpede si clar ZERO, curierul a incasat ZERO. Da sau nu ???

3. Curierul nu avea cum sa emita chitanta pe ZERO lei. Da sau nu ???

4. Probabil, atunci cand compania va afla de aceasta eroare, va imputa paguba celor implicati.

5. Din moment ce va adresati avocatnet.ro, probabil, compania nu are stiinta despre aceasta paguba.

6. Posibila solutie: dupa emiterea deciziei de imputare va puteti indrepta, pe cale civila, impotriva cumparatorului de rea credinta.
DISCUTABIL.

Succes.



@danielleu
Dl Adrian Sulea are dreptate in modul dumnealui de a proceda, atata timp cat utilizatarul @cozmin_adrian nu da detalii clare despre conditiile de vanzare/cumparare al site-ului partener Emag, despre operatiunea comerciala, despre conditiile de plata stipulate in factura, deci toate detaliile contractuale ale tranzactiei, totul nu este decat BLABLA.
Utilizatorul, ca tot rominul care a gresit si nu vrea sa-si asume greseala furnizeaza numai date incomplete de analiza.
AR fi bine sa intelegem si sa interpretam corect ceea ce altii scriu, @Adrian Sulea foloseste in pct. 4) nu numai conditionalul dar si verbul imputare, deci nimic nu permite interpretarea "firma va actiona fara nici o indoiala in mod ilegal pt recuperarea prejudiciilor create de catre salariatii care au gresit".
Concluzie: utilizarea afirmatiei "presupunere nefondata" trebuie facuta cu mai multa grija.
Ultima modificare: Marți, 15 Ianuarie 2019
Demos, utilizator
Clientul respectiv dacă era de bună-credință nu ar fi ridicat produsul de la curier, cel puțin până la clarificarea situației. O simplă greșeală tehnică nu-l îndreptățește pe acel client să-și însușească un bun fără să-i achite contravaloarea.

Firma nu dorește nimic în plus de la el decât sa-i achite contravaloarea produsului. În caz contrar îl va da în judecată, și apoi va trece la executarea silită.

Instanța de judecată îl va obliga pe clientul de REA-CREDINȚĂ să achite prețul real al produsului, plus cheltuielile de judecata, plus cheltuielile de executare silită, dacă între timp nu va achita banii datorați voluntar.

Restul ce se discută pe aici sunt vorbe în vânt, deoarece instanța are în vedere doar 2 aspecte.
1. buna-credință sau reaua-credință.
2. probele de la dosar care să dovedească prețul produsului și dacă a fost achitată valoarea produsului, sau nu.

Greșeala tehnică a unui om nu intră la rea-credință.
Ultima modificare: Marți, 15 Ianuarie 2019
Dapix, utilizator
Buna ziua "cosmin_adrian".

Decizia de imputare a prejudiciului se emite, unilateral, de catre angajator, urmare a efectuarii unei cercetari disciplinare prealabile, in conformitate cu prevederile Codului Muncii, inca in vigoare.
Aceasta decizie de imputare poate fi contestata in conditiile respectarii legii romane.

Referitor la sintagma "Noi suntem partener emag", am retineri.
Nu am regasit-o in speta prezentata.
Ati folosit o cu totul alta exprimare. Recititi.

Personal, am descifrat urmatoarele : "Noi operam un magazin online in Cadrul Emag (suntem parteneri)".
Gresesc ??? Da sau nu ???

Intrebare: care "noi" ???
Noi, angajatii sau noi actionarii/asociatii companiei ???

Cat timp nu reveniti cu date certe, este firesc sa facem vorbire despre "discutabil", "probabil" si eventuale presupuneri.

Mult succes !!!



Stimati "avocati", sunt surprins ca s-a iscat atata discutie din acest topic. Situatia e clara - cumparatorul si-a insusit un bun fara a face plata pretului agreat in comanda. Restul sunt detalii irelevante. Un cumparator de buna credinta trebuia sa sesizeze vanzatorul imediat ce a ridicat produsul fara plata si sa caute de comun acord un mod de a rambursa pretul agreat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am vrut să achit prețul unui produs primit prin curierat, dar curierul mi-a spus că e cu ramburs 0. după 8 luni mi se cer banii, trebuie să plătesc eu sau cine a greșit? Petr4567 Petr4567 Buna ziua.Pe scurt situatia: -un produs expediat prin curier cu ramburs 0,fara factura fiscala de insotire a produsului.Am primit coletul si dorind sa achit ... (vezi toată discuția)
Achizitie produs cu plata ramburs magazin online aurelutz2008 aurelutz2008 La mijlocul lunii Decembrie am comandat un produs de la un magazin online. Am ales ca si optiune de plata rambursul. Mi-am pregatit banii si cand a venit ... (vezi toată discuția)
Obligatie de livrare comanda online telekom ro raduv raduv Buna ziua, va scriu in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat catre ce organ, in ce ordine, pe ce canal si cu ce documente insotitoare sa ma adresez pentru ... (vezi toată discuția)