Conform art. 66 (1) lit. o, "ad-torul afiseaza lunar la avizier, lista de venituri si cheltuieli ale asociatiei, care cuprinde inclusiv veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune".
Art. 70 (2)... lista veniturilor obtinute din exploatarea proprietatii comune precum si cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial, intr-un raport afisat la avizier...aici e simplu. Dar sa inteleg ca o data se afiseaza lunar cf art. 66 si inca o data semestrial?
Dar pentru lista de la art. 66 (1) lit. "o" are cineva un model? Ce ar trebui sa cuprinda caci se pare ca e o lista de intretinere lunara! Multumesc!
In raportul trimestrial de la art 70 se trec veniturile in cele 3 luni si cheltuielile strict aferente acelor venituri (= cheltuielile cu administrarea strict a proprietatii comune inchiriate/exploatate care au adus acele venituri). Rostul acestui raport este evidentierea rentabilitatii acelei activitati, sa nu cumva sa pierzi sau sa castigi prea putin.
Pe cand in lista lunara prevazuta la art 66 se trece totul, toate cheltuielile asociatiei pe de o parte si veniturile pe de alta parte. Cheltuielile ca sa se stie pe ce s-au dat banii si veniturile pt ca asa trebuie:)
Lista asta e un centralizator al documentelor justificative pentru cheltuieli (facturi de la furnizori, stat de salarii, etc) si venituri (facturi catre beneficiarii contracteleor de inchiriere/exploatare a partilor comune).
Antet: cel putin numele AP, adresa, CF
Titlu: Veniturile si Cheltuielile lunii ___ 20__
Tabel: Cheltuieli
Cap tabel cu 3 coloane: Furnizor | Descriere | Suma
La sfarsit totalul sumei
Tabel: Venituri
Cap tabel cu 3 coloane: Beneficiar | Descriere | Suma
La sfarsit totalul sumei
Deci: in lista cf art. 70 se face referire strict la administrarea proprietatii comune (ce am incasat si cum i-am cheltuit) - semestrial. La art. 66 la venituri: incasari intretinere, fond reparatii, rulment, penalizari si inclusiv cele din art. 70 iar la cheltuieli: plati furnizori, salarii, cheltuieli ad-tive, reparatii, daca au fost si se afiseaza lunar. Multumesc!
Incasarile de la proprietaru NU sunt venituri! Sunt coparticipatii (cote) la cheltuielile asociatiei. Acestea nu se trec in niciunul dintre tabele/rapoarte. Idem fonduri.
Raportul din art 70 face referire la:
1. venituri = cat ati incasat de la beneficiari (nu de la proprietari); de exemplu, ati impartit holul de la parter in doua si ati inchiriat o parte lui S.C. Costica SRL pentru suma de 1000 de lei pe luna; acesti 1000 de lei pe luna sunt venituri (si se trec la venituri in ambele rapoarte/liste); sau ati inchiriat o parte din fatada pentru amplasarea unui banner/firme luminoase; sau ati inchiriat o bucata din terasa pt amplasarea unei antene
2. cheltuieli cu veniturile de la pct 1 = cat ati cheltuit pentru a produce cei 1000 de lei; adica cat s-a cheltuit pentru intretinerea/repararea/etc bucatii pe care ati inchiriat-o lui Costica SRL; poate ati avut cheltuieli de reparatii a acelei bucati de hol sau cu incalzirea/apa/canalizare, sau ati reparat fatada/terasa in portiunile inchiriate.
La art 66 la venituri se trec ce am zis la pct 1 de mai sus iar la cheltuieli treceti ceea ce ati numit dvs, inclusiv pct 2 de mai sus.