Multumesc pentru raspuns, chiar e util. Era incredibil sa nu se poata face chiar nimic prin metode legale importiva unei astfel de situatii. Cat priveste operatorii, acestia sunt diferiti, dar de la aceeasi firma de recuperare creante. Am discutat cu ei, nu o data, rugandu-i sa nu ma mai sune, au la dispozitie varianta notificarii legale, insistenta si impertinenta a facut sa nu se tina cont de dorinta mea de a nu mai fi sunata niciodata, ba chiar sa primesc raspunsul: "VETI FI IN CONTINUARE SUNATA". Cat despre plata, nici nu poate fi vorba. De ce sa le dau banii ca m-au hartuit drept rasplata? Ce metoda e asta? Dar am impresia ca o fac ca o pedeapsa, asa, stiind ca pentru suma de 200 de lei n-au nicio modalitate de constrangere practica si ca mai rau s-ar complica sa ma dea in judecata.
DenisRif a scris:
In primul rand cand va mai suna aveti rabdarea sa va notati numele operatoarei care va suna.
Apoi aceste practici au fost interzise si va puteti adresa impotriva lor cu plangere la A.N.P.C (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor)
O.U.G. 52/2016
Art. 60. -
Se interzic:
a) cesionarea contractului de credit și a accesoriilor, precum și a creanței către o entitate care nu are sediul social, o sucursală sau un reprezentant în România;
b) perceperea de comisioane, dobânzi și dobânzi penalizatoare, cu excepția dobânzilor penalizatoare legale, de către entitățile de recuperare creanțe;
c) perceperea de costuri aferente activității de recuperare de către entitățile de recuperare creanțe, cu excepția costurilor aferente procedurilor de executare silită;
d) derularea activităților de recuperare creanțe în perioada celor 30 de zile calendaristice prevăzute la art. 59 alin. (5) lit. b) și până când este transmis consumatorului răspunsul la contestație;
e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;
f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația;
g) contactarea consumatorului, în cadrul procesului de recuperare creanțe, la locul de muncă al acestuia;
h) contactarea, în legătură cu recuperarea creanțelor, a oricărei alte persoane diferite de consumator, succesorii legali, avocatul sau împuternicitul acestuia, creditorul, avocatul sau împuternicitul creditorului;
i) afișarea la ușa apartamentului/blocului a notificărilor/somațiilor/adreselor în legătură cu recuperarea creanțelor, cu excepția actelor de procedură afișate la solicitarea executorului judecătoresc ori a instanței de judecată;
j) comunicarea entității care desfășoară activitatea de recuperare creanțe cu consumatorul în intervalul orar 20.00-09.00.