avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Hartuita de firma de recuperare creante
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Hartuita de firma de recuperare creante

M-am mutat in urma cu vreo doi ani, apartamentul ramanand tot prioprietatea mea, n-am mai platit firma de cablu. Erau vreo 50 de lei de plata, in fine, am uitat, am ignorat, ulterior, cu penalitati, stiu ca se facuse cam vreo 200 de lei de plata, deci o suma infima oricum la nivelul unei firme de cablu. De vreo doua luni, am capiat efectiv. Creanta a fost cesionata catre o firma de recuperari creante care tot ma suna, tot ma suna, in continuu, de trei, patru ori pe zi ma suna. De pe numere diferite sa discute cu mine aberatii. Le-am spus sa nu ma mai sune ca ma deranjeaza. Nimic. Ma suna iar. Din ce le spun ca ma deranjeaza si le inchid telefonul in nas, din aia ma suna si mai mult. Am blocat toate telefoanele de fix si mobilele de pe care am fost sunata. Ma suna mereu si mereu de pe alte telefoane, resursa nelimitata. NU le platesc, nu vreau, mai ales ca au atitudinea asta. Ce solutii am sa scap de hartuirea asta, altele decat sa-mi schimb numarul de telefon? E extrem de jenant sa fii sunat in toiul zilei cand sunt pe la Tribunal sau am alta treaba de... firma de creanta. Sa vibreze telefonul, sa ma uit, sa vad numarul, sa nu raspund sau sa vad numar care sa nu fie din agenda si sa nu raspund si cand colo sa fie vreun client si eu sa nu-i raspund, evitand... firma de creanta. Si vreau, daca se poate, solutii juridice, nu morale de genul: dar de ce n-ati platit sau chestii de astea? Chiar v-as fi recunoscatoare daca ati putea sa-mi dati o solutie prin care o autoritate a statului roman sa-i poata determina, potrivit atributiilor care-i revin, sa inceteze cu aberatia asta de sunat frecvent. Am sunat la Autoritatea de Protectie a Datelor cu Caracter Personal, explicand situatia, au zis ca nu se baga.
Cel mai recent răspuns: Mirrella P. , utilizator 14:52, 27 Martie 2019
Ar fi recomandabil.sa apelați la avocat ca sa se ocupe de problema.
Se poate deschide si proces.
In primul rand cand va mai suna aveti rabdarea sa va notati numele operatoarei care va suna.
Apoi aceste practici au fost interzise si va puteti adresa impotriva lor cu plangere la A.N.P.C (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor)
O.U.G. 52/2016

Art. 60. -
Se interzic:


a) cesionarea contractului de credit și a accesoriilor, precum și a creanței către o entitate care nu are sediul social, o sucursală sau un reprezentant în România;

b) perceperea de comisioane, dobânzi și dobânzi penalizatoare, cu excepția dobânzilor penalizatoare legale, de către entitățile de recuperare creanțe;

c) perceperea de costuri aferente activității de recuperare de către entitățile de recuperare creanțe, cu excepția costurilor aferente procedurilor de executare silită;

d) derularea activităților de recuperare creanțe în perioada celor 30 de zile calendaristice prevăzute la art. 59 alin. (5) lit. b) și până când este transmis consumatorului răspunsul la contestație;

e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;

f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația;

g) contactarea consumatorului, în cadrul procesului de recuperare creanțe, la locul de muncă al acestuia;

h) contactarea, în legătură cu recuperarea creanțelor, a oricărei alte persoane diferite de consumator, succesorii legali, avocatul sau împuternicitul acestuia, creditorul, avocatul sau împuternicitul creditorului;

i) afișarea la ușa apartamentului/blocului a notificărilor/somațiilor/adreselor în legătură cu recuperarea creanțelor, cu excepția actelor de procedură afișate la solicitarea executorului judecătoresc ori a instanței de judecată;

j) comunicarea entității care desfășoară activitatea de recuperare creanțe cu consumatorul în intervalul orar 20.00-09.00.

Ultima modificare: Marți, 26 Martie 2019
DenisRif, utilizator
eu cred ca cel mai simplu e sa platiti cei 200 lei. efectul e imediat
Puteti sa raspundeti, ii cereti numele si firma inca o data dupa ce se recomanda ca sa stiti cui sa faceti plangere la politie, asa ii ziceti. Daca nu se sperie, alt leac nu exista decat plata sau sa va schimbati nr de tel.
Problema e ca s-ar putea hotari sa va actioneze in judecata si pe langa cat s-a adunat cu penalitati , sa achitati si cheltuieli de judecata si apoi de executare.
Multumesc pentru raspuns, chiar e util. Era incredibil sa nu se poata face chiar nimic prin metode legale importiva unei astfel de situatii. Cat priveste operatorii, acestia sunt diferiti, dar de la aceeasi firma de recuperare creante. Am discutat cu ei, nu o data, rugandu-i sa nu ma mai sune, au la dispozitie varianta notificarii legale, insistenta si impertinenta a facut sa nu se tina cont de dorinta mea de a nu mai fi sunata niciodata, ba chiar sa primesc raspunsul: "VETI FI IN CONTINUARE SUNATA". Cat despre plata, nici nu poate fi vorba. De ce sa le dau banii ca m-au hartuit drept rasplata? Ce metoda e asta? Dar am impresia ca o fac ca o pedeapsa, asa, stiind ca pentru suma de 200 de lei n-au nicio modalitate de constrangere practica si ca mai rau s-ar complica sa ma dea in judecata.

DenisRif a scris:

In primul rand cand va mai suna aveti rabdarea sa va notati numele operatoarei care va suna.
Apoi aceste practici au fost interzise si va puteti adresa impotriva lor cu plangere la A.N.P.C (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor)
O.U.G. 52/2016

Art. 60. -
Se interzic:


a) cesionarea contractului de credit și a accesoriilor, precum și a creanței către o entitate care nu are sediul social, o sucursală sau un reprezentant în România;

b) perceperea de comisioane, dobânzi și dobânzi penalizatoare, cu excepția dobânzilor penalizatoare legale, de către entitățile de recuperare creanțe;

c) perceperea de costuri aferente activității de recuperare de către entitățile de recuperare creanțe, cu excepția costurilor aferente procedurilor de executare silită;

d) derularea activităților de recuperare creanțe în perioada celor 30 de zile calendaristice prevăzute la art. 59 alin. (5) lit. b) și până când este transmis consumatorului răspunsul la contestație;

e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;

f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația;

g) contactarea consumatorului, în cadrul procesului de recuperare creanțe, la locul de muncă al acestuia;

h) contactarea, în legătură cu recuperarea creanțelor, a oricărei alte persoane diferite de consumator, succesorii legali, avocatul sau împuternicitul acestuia, creditorul, avocatul sau împuternicitul creditorului;

i) afișarea la ușa apartamentului/blocului a notificărilor/somațiilor/adreselor în legătură cu recuperarea creanțelor, cu excepția actelor de procedură afișate la solicitarea executorului judecătoresc ori a instanței de judecată;

j) comunicarea entității care desfășoară activitatea de recuperare creanțe cu consumatorul în intervalul orar 20.00-09.00.



Alte discuții în legătură

De zece ani sunt înștiințat că voi fi executat silit, an de an găsesc în cutia poștală câte o citație de executare silită. pot face contestație la executare pentru prescriere? popem popem buna ziua de zece ani sunt instintat ca voi fi executat silit , an de an gasesc in cutia postala cate o citatie de executare silita . Pot face contestatie la ... (vezi toată discuția)
Instiintare executare silita dia partea unei firme de recuperari creante tina23 tina23 Buna ziua, Am primit acasa o instiintare de executare silita din partea [editat] si trebuie sa platesc o datorie de 750 de lei, pana la data de 18.02.2013 ... (vezi toată discuția)
Hartuire banca GabrielNicolae GabrielNicolae Buna ziua, Am un card de credit/cumparaturi de la [], unde am o anumita rata lunara. Se intampla sa mai intarziu cu plata, din anumite motive, iar cei de la ... (vezi toată discuția)