avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 696 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs defect

Am achizitionat un coltar extensibil de la o bine cunoscuta firma de mobila si am sesizat ca are un defect major.
Am dat comanda in luna ianuarie de coltar.La sfarsitul lunii martie am mers si am achitat costul produsului,pe data de 20 martie a fost livrat si ansamblat de catre angajatii aceleasi firme de unde a fost achizitionat.
La cateva zile am sesizat un scartait insuportabil pe toata partea extensibila.
Am facut o sesizare la magazinul de unde a fost procurat produsul,la cateva zile au venit angajatii firmei sa faca o constatare a defectului precizat.
Au constatat ca acel coltar avea defect pe toata partea mentionata,si astazi am luat legatura cu persoanele care au primit seseizarea si mi-au zis ca au trimis sesizarea la firma producatoare a coltarului-in Polonia si inca nu au primit nici un raspuns.
Eu le-am mentionat ca doresc sau returnarea banilor sau un produs nou.
Doresc sa stiu in ce termen au obligatie sa imi comunice un raspuns?daca nu se accepta variantele cerute de mine pot face o sesizare la ANPC?Cum procedez sa imi fie returnati banii sau alt produsu(fiindca e clar ca produsul a fost defect de la producator)?idei,pareri...
Multumesc
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 12:50, 11 Aprilie 2019
serviciul de asamblare a fost facturat tot de firma care a vandut mobila?
readucerea la conformitate se face in ordinea: reparatie, inlocuire, returnarea contravalorii.
este posibil sa incerce reparatia, nu puteti obiecta.
practic: daca ati asteptat 3 luni sa va vina coltarul, e putin probabil ca au unul identic pe stoc. daca vreti produsul, probabil ca va trebui sa asteptati ceva vreme. daca vreti sa va ramburseze contravaloarea si furnizorul e reticent, singura cale e instanta.
evident ca puteti sesiza ANPC, insa dupa termenul legal si trebuie sa faceti dovada ca ati incercat o conciliere.
ANPC ii poate amenda sau inchide temporar, dar nu-i poate forta sa va restituie banii.
Ultima modificare: Miercuri, 10 Aprilie 2019
adriandimitriu, utilizator


Adrian Dimitriu a scris:

serviciul de asamblare a fost facturat tot de firma care a vandut mobila?
readucerea la conformitate se face in ordinea: reparatie, inlocuire, returnarea contravalorii.
este posibil sa incerce reparatia, nu puteti obiecta.
practic: daca ati asteptat 3 luni sa va vina coltarul, e putin probabil ca au unul identic pe stoc. daca vreti produsul, probabil ca va trebui sa asteptati ceva vreme. daca vreti sa va ramburseze contravaloarea si furnizorul e reticent, singura cale e instanta.
evident ca puteti sesiza ANPC, insa dupa termenul legal si trebuie sa faceti dovada ca ati incercat o conciliere.
ANPC ii poate amenda sau inchide temporar, dar nu-i poate forta sa va restituie banii.

Serviciul de transport a fost achitat pe factura,cel de asamblare nu...dat fiind faptul ca au sunat ca ajung cu produsul în 2 ore sI nu fost anunțat din timp,am discutat cu persoanele respective și contra unei sume au făcut asamblarea. Corpul a fost asamblat din 2 părți,practic decar au atașat 2 părți metalice doar decorative.defectul care îl are ar însemna dezasamblarea de tapițerie și tot ce tine de sistem de prindere..Ăsta ar însemna din start un produs la,,Mana a doua,,
As dori sa știu în cât timp ar trebui sa mi se dea un raspuns,o rezolvare...sa nu aștept pana la Sfântul asteapta
Termenul e de 30 zile. Ar putea invoca asamblarea necorespunzătoare, de aceea s-a și inventat metodologia.
Ultima modificare: Joi, 11 Aprilie 2019
adriandimitriu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună seara! am comandat o masă extensibilă si 6 scaune online. ... Florentinamm Florentinamm Bună seara! Am comandat o masă extensibilă si 6 scaune online. La asamblare am constatat că masa are o defecțiune, așa că am făcut retur. Returul a ... (vezi toată discuția)
Garantie si returnarea produsului Daniela40c Daniela40c Buna ziua. Am cumparat un coltar extensibil care s-a stricat de 3ori intr-un an si 10 luni. Prima data l-au reparat dupa 10 luni apoi s-a stricat iar. Au venit ... (vezi toată discuția)
Telefon nereturnat din garantie dantintesan dantintesan Buna ziua. In data de 23 ianuarie am dus telefonul la una dintre reprezentantele unei companii de telefonie mobila (un telefon de aproape ultima generatie), ... (vezi toată discuția)