avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cine suportă comisionul bancar la plata ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cine suportă comisionul bancar la plata întreținerii prin OP?

Am urmarit discutii mai vechi pe aceasta tema, care se termina undeva prin 2016.Din ele am tras concluzia ca si vechea lege, ca si cea noua dealtfel, au lasat aceasta problema in suspans, fiecare asociatie sau administratie publica avind reguli proprii.
Intrebarile mele ar fi :
1. A aparut ceva nou in ultimii ani care sa justifice repartizarea acestei cheltuieli, la nivel de asociatie ca o cheltuiala administrativa comuna, similara comisioanelor bancare la plata furnizorilor, sau comisionul de administrare cont ?
2. Daca o administratie locala considera ca interpretarea corecta a acestei situatii este ca acel comision este unul legat strict de interesul personal al celui care a efectuat plata, pentru ca si ea, administratia locala procedeaza la fel (isi suporta comisioanele) pentru diferitele apartamente din diferite asociatii, mai merita (sau mai bine zis am temei juridic) sa "scuip impotriva vintului " ?
Ultima modificare: Joi, 16 Mai 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: latka , moderator 06:45, 11 Decembrie 2020
Eu o trec ca pe o cheltuiala administrativa.Pentru ca ...unii platesc la banca unde platim comision si altii platesc la caserie.Pentru caserie cumpar chitantiere,platesc curent...Se cam compenseaza.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Puteti fi mai concret ? Adica , raportat la art. 75 din legea 196/2018:
Articolul 75
(1)Cheltuielile asociatiei de proprietari sunt cheltuieli legate de exploatarea, repararea sau intretinerea proprietatii comune si cheltuielile pentru asigurarea serviciilor de care beneficiaza proprietarii si care nu sunt facturate individual catre proprietatile individuale.
(2)Cheltuielile asociatiilor de proprietari, in functie de modul de calcul si de criteriile de repartizare pe proprietati individuale, sunt urmatoarele:
a)cheltuieli pe numar de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in proprietati individuale;
b)cheltuieli pe consumuri individuale;
c)cheltuieli pe cota-parte indiviza, in functie de suprafata utila a proprietatii individuale;
d)cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociatiei de proprietari;
e)cheltuieli pe consumatori tehnici;
f)cheltuieli de alta natura.
Cum considerati urmatoarele costuri legate de contul obligatoriu comun al asociatiei si cum faceti repartizarea:
- comision de administrare cont
- comision pentru incasare plati interbancare (prin OP) facute de proprietari pentru achitarea intretinerii
- comision pentru plati interbancare catre furnizori
- comision pentru depunere numerar

Eu ma aflu in situatia in care toate acele costuri (mai putin unul) sunt repartizate conform art. 75 2/c, iar comisionul pentru plata intretinerii imi apartine integral (adica mi se scade din ceea ce am platit efectiv) pe listele de plata afisate. Asa face si administratia locala, ce are apartamente pentru care suporta lunar plata intretinerii.

Din cite cunosc nu exista un temei legislativ clar, mi se pune in fata lista primita de la banca in care apare in clar suma pe care am depus-o si cu minus comisionul pe care il ia banca (rubrica imediat urmatoare) la operatiunea facuta de mine (apare numele meu in clar).

Se considera ca este o tranzactie in interes personal (eu am ales aceasta modalitate de plata) si atunci trebuie sa suport toate cheltuielile determinate de tranzactie, ce nu are in vedere un interes comun.


La sfarsit de luna adun toate comisioanele si le pun la cheltuieli administrative,care se impart pe cota parte.
Daca nu doriti asa,puteti sa le separati...dar munciti inutil. Puneti comisionul celui care a platit la banca separat, cand faceti plati catre furnizori impartiti la toti locatarii, chitantierele le impartiti la cei care platesc la casierie...nu are rost.Parerea mea.
Am înțeles cum faceți dvs., eu nu sunt administrator, sunt doar proprietar și ma interesa temeiul legislativ pentru care introduceți și acel comision bancar pentru plata directa în cont a întreținerii la suma ce o împărțiți pe CPI.

Nu ma interesează argumentația practica, ci doar cea juridică.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Comisionul bancar aferent plata cote lunare intretinere nu este legal sa fie inregistrat drept cheltuiala administrativa avand in vedere ca asociatia de proprietari se infiinteaza pentru administrare parte comuna condominiu,or comisionul bancar este aferent plata cota individuala intretinere

Alte discuții în legătură

Sunt dator la asociație cu comisioane lunare pentru că plătesc întreținerea prin mobile banking. este legal ce mi se pretinde? codrutz2007 codrutz2007 Buna seara ,ma poate ajuta cineva ,platesc utilitatile ,nu la administrator ,ci prin Mobile Banking ,si aflu azi de la administrator ca sunt dator, am comision ... (vezi toată discuția)
Plata comision bancar asociație de proprietari eduardvl eduardvl Bună ziua, Se dă următoarea speță: În urmă cu mai mulți ani (2013) am făcut o plată dublă asociației de proprietari (respectiv am plătit prin ... (vezi toată discuția)
Informare repartizare cheltuieli privind comisionul bancar GHEORGHIAN GHEORGHIAN Doresc să aflu cum este legal să se repartizeze cheltuielile privind comisionul bancar pe cota parte indiviză sau pe numărul de persoane. (vezi toată discuția)