Cu stima . Platesc toate cheltuielile de intretinere prin transfer bancar , sunt singurul de pe toata scara blocului care practica acest sistem de plata . In lista de plata a intretinerii imi apare de plata o suma care dupa spusele diriguitorilor de la asociatie , aceasta reprezinta "costul de intretinere al contului la banca." Intrebarea mea este : chel tuielile cu intretinere a condului bancar nu intra in atributiile Asociatiei ? Pentru depuneri banca nu percepe niciun comision. va multumesc.
Alte argumente sunt ca intre legea 230/2007 si legea 196/2018 sunt diferente majore, prima nu pomenea nimic despre contul bancar al unei asociatii, a doua obliga persoana juridica Asociatia de Proprietari sa aiba un cont unic si propune in mai multe articole folosirea cu precadere a acestui cont:
Art. 20
(1) Fiecare asociație de proprietari este obligată să dețină un singur cont bancar.
(2) În vederea plății cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari, datele de identificare ale contului bancar prevăzut la alin. (1) se comunică tuturor proprietarilor prin afișare la avizier, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari.
(3) Prin datele de identificare ale contului bancar menționate la alin. (2) se înțelege numele titularului contului, banca la care este deschis contul, sucursala și codul IBAN.
Art.67
1) Pentru realizarea lucrărilor de întreținere, reparații sau investiții privind proprietatea comună, administratorul, ținând seama de preț, durata de execuție și calitate, supune spre analiză și aprobare comitetului executiv oferte ale operatorilor economici care satisfac cerințele asociației de proprietari, conform legislației în vigoare.
(2) Administratorul este obligat să folosească pentru plățile curente și pentru încasări contul curent al asociației prevăzut la art. 20 alin. (1), la care au acces pentru informare, în condițiile art. 2.184-2.190 din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, toți proprietarii. În acest cont sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora, toate sumele sau valorile primite în numele sau în contul asociației.
(3) Contul menționat la alin. (2) poate fi utilizat și pentru plata cotelor lunare de contribuție la cheltuielile asociației de către proprietari.
Art. 70
(1) Toate veniturile obținute din exploatarea proprietății comune, inclusiv veniturile din dobânzi bancare, aparțin asociației de proprietari.
(2) Veniturile prevăzute la alin. (1) alimentează numai fondul de reparații al asociației de proprietari și nu se plătesc proprietarilor. Lista acestor venituri, precum și cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial, într-un raport afișat la avizierul asociației, și se evidențiază în registrul unic de venituri și cheltuieli al asociației de proprietari.
Art.72
(1) În scopul asigurării sumelor necesare pentru plăți curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se stabilește astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflației, iar în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, prin aproximarea acestuia cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime.
(2) Fondul de rulment se depune în contul curent al asociației de proprietari, menționat la art. 20 alin. (1).
(3) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată.
Asociația de proprierari poate migra contul bancar la o altă unitate care nu percepe comision la incasarea banilor in cont.
Plătind online scutiți administrația sa se plimbe cu sacoșa de bani la banca si sa depună suma strânsă de la locatari. De asemenea, poate plati online gratuit furnizorii de utilități.
Asta e o justificare legala legata de cei care sunt împuterniciți sa opereze acel cont, aveți dreptate. Oferta însă e limitata la 2 bănci pe care le știu, ING și BCR cu limită de suma. Există și varianta negocierii condițiilor contractuale, cu o taxa unica.
Însă problema nu e legata numai de îndatoririle celor cu funcții de a găsi cel mai bun contract, ci de a aplica legea în acest contract, în care este amestecata o parte nesemnatara a lui, respectiv o persoană fizică. Doar clientul, persoana juridică Asociația X, răspunde de costurile administrative ale contului și trebuie sa le împartă pe CPI, conform art. 85 din legea 196 /2018.