Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua, exista in legea educatiei vreun articol care spune ca o teme neprezentata la clasa(in cazul asta, , fiica mea a uitat caietul acasa), primește nota 4 fără avertisment? Va multumesc mult!
Cristina
sunteu10
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Discutia nu este despre cate note mari se dau ( aici ar fi muuuulte de spus), ci despre faptul ca se fac discriminari si notari pe criterii ...discutabile.
Trebuie folosita aceeasi unitate de masura pentru toti ,iar elevii trebuie sa stie ce masuri se vor lua daca gresesc
. Si da,masura sa se aplice obligatoriu si pentru toti la fel.Asa facem educatie si-i invatam ca o masura odata hotarata,se va lua cu siguranta.
Mihai Cochior
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
O nota de 4 se recupereaza cu un 10 si un 9, primeste copilul media 8. Responsabilizarea e parte a educatiei si o parte mai importanta decat retinerea anilor in care a scris si trait Eminescu, Blaga etc. Lectia care intr-adevar te ajuta in viata e aia data de profesor acum. Anume ca daca ai bani (pe care i-ai muncit), dar uiti sa platesti factura, ti se taie telefonul, netul, curentul. Degeaba spui operatorului ca ai bani, dar ai uitat sa platesti.
Am vazut si cazul parintelui a carui fata are acum Cambridge. Parintele se plange ca nu a intrat cu media 10 la liceu. Dar oare avea nevoie de media 10? O va intreba cineva in viata asta, cand se va angaja sau cand isi va deschide o afacere ce medie a avut la admiterea la liceu? Dumnezeule! In 99,99% din cazuri, nu te intreaba niciun angajator media de pe nicio diploma. Importante sunt alte lectii. Iar copilul trebuie sa se bucure ca a avut media 9,96, adica aproape de perfectiune, nu sa fie dezamagit ca nu a avut 10, adica perfectiune, adica ceva ce in viata reala nu va intalni niciodata. Crearea acestor premise utopice in viata copiilor e complet gresita, neatingerea ulterioara a perfectiunii il va face pe copil sa fie mereu dezamagit si mereu angrenat in trecut, ca adult.
Iar, pe scurt, nu doar ca nota e institutia profesorului, in cazul de fata nota e si corecta. :)
Mult succes copilului pe mai departe, sunt sigur ca veti depasi aceasta problema cu usurinta.
Pai eu ce am spus:
in Romania traim ca sa" ne mancam" unii pe altii si nu mancam ca sa traim! Dovada reactia multor utilizatori.
Doamnei care a deschis topicul i-am descris situatia de acum 4 ani a fiicei mele! Dupa ce a luat 10 la testele nationale in fiecare an scoala gimnaziala de unde a plecat la liceu se lauda la fiecare deschidere de an scolar ca au avut chiar o eleva notata cu 10 la testele nationale!? Iar profa de engleza si-a manifestat regretul ca i-a dat nota 2 si fiica mea nu a intat cu 10 la liceu , deocamdata fiind singura din istoria recenta a scolii cu 10 la testele nationale si cred ca mult timp de acum incolo!!!
Cei care faceti comparatie dintre o tema uitata acasa si o operatie gresita sau un stick uitat de care depinde soarta unei firme va spun ca sunteti in grava eroare de perceptie a realitatii. Eu nu ma plangeam de situatia aceea, dar sa spui ca notarea elevului tine strict de institutia profesorului mi se pare o frauda la fel de mare cu copiatul la examen!!!
Daca suntem corecti atunci sa fim cu totii nu doar cu unii, altfel ramanem totii daca nu in evul mediu, cel putin in perioada interbelica unde nu lua nimeni " bacaloriatul" decat stiti voi cum....!
Ganditi-va la reclama cu diferenta dintre 9 si 10 si apoi veti simti ce simt copii care sunt pedepsiti in mod gratuit doar ca exemplu.....
O zi buna tuturor!
When
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Doamna, când ai ceva de pregătit și nu o faci, nu contează motivul. Dacă o viata întreaga ai plătit pentru ce ai cumpărat însă la 60 de ani dai o spargere tot la pușcărie ajungi.
Felicitari pentru fata dumneavoastră și performantele ei însă sugerați aici pe forum ca elevii cu note mari ar trebui sa aibă tratament preferențial. Adică copii de 10 la testele naționale nu ar trebui sancționați dacă nu fac sau uita temele. Și asta nu ar fi corect sau legal.
Profesorul își stabilește abordarea în funcție de mai multe considerente.
romascanu
Moderator 4din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
Mda. Orice aș grăi va fi nemulțumitor pentru cineva dintre cei ce și-au exprimat deja părerea.
Îmi asum. Hai că-s curioasă.
Ați dat exemple concrete și corecte.
Există totuși o diferență între situația din speță și toate exemplele („din viață”) pe care le-am citit aici.
pentru exemplul cu șoferul - există Codul rutier - care ne poveștește ce se întâmplă dacă...
pentru exemplul cu stwardeza - există fișa postul și-un teanc imens de legi, ordine, regulamente etc.
pentru cel care fură - există Codul penal ... Pe scurt, am un principiu al legalității incriminării.
Dar pentru situația din speță (sau situațiile - căci s-a povestit și despre un 2 și despre un 4) - cam pe unde ziceți că s-ar găsi „metrul etalon”?
De acord, „profesorul își stabileșțe abordarea” - cum ziceați. Cu vreo două condiții. Să o povestească la începutul anului și să nu schimbe regulile în timpul jocului. Să nu aplice unități de măsură diferite după cum i se năzare și din te miri ce pricini...