avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 539 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contract de colaborare 3 ore/zi pfa
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contract de colaborare 3 ore/zi pfa

Doresc să întreb următoarele: dacă eu vreau să lucrez ca asistent medical la o clinică de stomatologie (de stat) , 3ore/zi colaborare , la ce trebuie să mă aștept ca plăți (impozite).Ce sumă trebuie să primesc pe lună ,să plătesc atâtea taxe.Menționez că nu lucrez momentan.Mulțumesc!
Întrebare
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 12:43, 14 Iunie 2019
Sa nu va ganditi ca a presta sevicii in baza acest contract de prestari sevicii e similar cu ce se discuta la un contract de munca. Deci la dumneavoastra va fi o negociere la inceputul activitatii cu beneficiarul, la sfarsit de luna semnati cu beneficiarul un raport de activitate cu ceea ce ati prestate efectiv si in baza lui comletati apoi factura si va incasati banii in numerar pe baza de chitanta sau in contul bancar al pfa.
La inceputul activitatii, in maxim 30 de ziel de la infiintare veti completa si depune declaratia unica cu venitul net anual estimat pentru 2019 adica total incasari estimate a le avea - total cheltuieli deductibile. Si veti plati impozit pe venit din activitti independente 10% aplicat la venitul net anual estimat pentru 2019.
Separat, daca venitul net anual estimat pentru 2019 este peste valoarea plafonului a 12 salarii minime brute pe econome recalculat pentru lunile de activitate de la data infiintarii pana la final, veti plati si contributii sociale cass 10% si cas 25% aplicate la valoare plafonului si completati asta in declaratie. Termenul de plata pentru ce rezulta din declaratia unica este pana pe 15 decembrie 2019 pentru a avea si bonusul de 5% si bifati asta in declaratie.