avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 611 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... In ce conditi nu se poate returna un produs nou
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

In ce conditi nu se poate returna un produs nou

Buna seara.
Doresc sa cumpar o piesa noua pentru masina, am fost la mai multe magazine de piese auto, vanzatori de acolo au spus ca piesa de care am eu nevoie nu se afla pe stoc la furnizori dar poate fi adusa printr-o comanda speciala ( comandata la producatorul masini in afara Romaniei) care dureaza intre 3 si 6 zile lucratoare, se achita pretul piesei in avans in baza facturi proforme, pana aici totul ok.
Problema este urmatoarea vanzatori au spus ca dupa ce am comandat piesa eu nu mai pot sa anulez comanda, sau sa returnez piesa in cauza.
Este legala aceasta practica a magazinelor de piese auto?
Sunt situati in care produsele ( in cauza piesele auto) nu mai pot fi returnate sau comenziile anulate de catre cumparator?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 06:54, 25 Iunie 2019
Oricum orice cumparati din oricare magazin fizic nu puteti returna decat daca e vb de defecte sau nu corespunde cu ce ati cerut, altfel, nu. Exista insa magazine in care politica permite returul.
Exista legislatie in acest sens.
[ link extern ]
Cititi drepturile si obligatiile vanzatorului.
in ce priveste comertul la distanta, daca ati comanda on line, da exista posibilitatea de retragere in termen de 14 zile, dar si aici, daca e vb de un produs facut pe comanda sau din categoria produselor ce nu se pot returra- suplimente alimentare, medicamente de ex, nu pot fi returnate.
Inca o data, daca tot vreti piesa noua, ce se importa special pt dvs si corespunde tehnic si se potriveste pe masina dvs, nu inteleg care e treaba cu returul. Vi se zice de la bun inceput ca produsul nu e acceptat pt retur si nu e vb ca nu va accepta vanzatorul, insa nu i-l primeste furnizorul care i l-a livrat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs defect în garanție - cine plătește costurile montarii produsului? ionutvd ionutvd Bună ziua, Lucrez la un magazin online de piese auto și avem următoarea speta: Un client a cumpărat un produs în valoare de 400 lei, iar montajul ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea pastrarii ambalajului unui produs pentru retur savian savian Daca vand ca si profesionist online un produs- piesa auto, unei persoane fizice ar mai fi O alta dilema – ambalajul de prezentare al produsului poate ... (vezi toată discuția)
Returnare piesa auto bogdan445 bogdan445 Buna Ziua, Caz concret, in urma cu cateva zile am comandat on-line o piesa auto de la un magazin din romania. Am montat piesa totul ok pt cateva zile dupa ... (vezi toată discuția)