avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1389 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Despre sedinte si asociatii de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Despre sedinte si asociatii de locatari

Salutare! Situatia cu care ma confrunt a inceput in luna aprilie, cand a avut loc o sedinta a asociatiei de proprietari (sedinta la care ar fi participat in jur de un sfert dintre proprietari). Din motive independente de mine, nu am putut participa, dar, intrand in vorba cu casiera blocului, am aflat deciziile adoptate. Printre ele, se numara si constituirea unui fond de reparatii, in valoare de 2000 lei/luna (impartit pe fiecare apartament, cf cu cota indiviza), integrat in intretinere. Altfel spus, pe langa cheltuielile lunare ale blocului, in tabelul cu intretinerea si-a facut loc si o coloana cu denumirea "fond de reparatii".
Ei, bine, din aprilie si pana in prezent, am avut, luna de luna, un dialog al surzilor cu casiera privind chitanta aferenta fondului de reparatii: am cerut chitanta separata, cf legii asociatilor de locatari, si am primit acelasi raspuns: "nu mi s-a spus sa tai chitanta separata si, oricum nu este nevoie pentru ca fondul de reparatii este integrat in intretinere". Cireasa de pe tort a venit in luna curenta, cand, pe langa acest fond de reparatii, am platit o suma suplimentara, sub titlul de "reparatii lift".
Prin urmare, am urmatoarele intrebari:
1. Din moment ce cvorum-ul sedintei, cf legii, nu a fost intrunit, se poate considera ca orice deciziei adoptata in cadrul sedintei este lovita de nulitate?
2. Presupunand ca cvorum-ul a fost intrunit, iar deciziile au fost adoptate cu majoritate de voturi. Am citit undeva (imi scapa sursa in acest moment) ca orice deciziei adoptata in cadrul sedintelor asociatiei de proprietari devin valide in momentul afisarii la avizier. Prin urmare, cum la avizier nu a fost afisat nimic, deciziile sedintei sunt lovite de nulitate. Am dreptate?
3. Cf legii 196/2018, este obligatorie taierea uni chitante separate pentru orice fel de fond. Aceasta prevedere se aplica si in cazul in care fondul este integrat in intretinere?
4. Este normala/legala colectarea de sume destinate efectuarii de reparatii, in conditiile existentei unui fond de reparatii si separat de sumele colectate in acest fond?
5. (bonus) In ultimele doua luni, am observat ca exista o mentiune pe tabelul de intretinere, cum ca sumele sunt calculate conform cu prevederile legii 23/2003. Cum legea respectiva a fost abrogata de 6 luni si inlocuita cu legea 196/2018, se pot recalcula cotele de intretinere (care contin mentiunea respectiva) din ianuarie si pana in prezent?

Multumesc anticipar
Alex
Cel mai recent răspuns: alex_element , utilizator 18:08, 17 Iulie 2019
1-
am cerut chitanta separata, cf legii asociatilor de locatari

Daca v-ati intemeiat pretentia pe legislatia asociatiilor de locatari,este temeinic si legal sa nu primiti solutionare favorabila,pentru simplul motiv ca legislatia asociatiilor de locatari este abrogata
2-Daca este vorba despre adunare generala,legiuitorul a prevazut ca la prima convocare sa se poata tine adunarea numai daca este intrunit cvorumul,iar daca nu este acoperita aceasta conditie se dispune reconvocarea adunarii
La adunarea reconvocata hotararile pot fi adoptate indiferent de numarul participantilor
Dv nu ati facut precizari despre ce adunare este vorba,ca atare nu ne putem pronunta daca hotararile sunt sau nu legale
3-Este obligatoriu ca pentru fonduri sa se completeze si sa se elibereze chitanata separata
4-Raspunsul este conditionat de natura reparatiilor la partea comuna condominiu
Poate sa existe un fond de reparatii si ulterior proprietarii sa hotarasca necesitatea executarii de lucrari de reparatii care implica sursa financiara suplimentara fondului de reparatii,
5-
sunt calculate conform cu prevederile legii 23/2003

Aceasta lege nu a operat activitatea asociatiilor de locatari/proprietari
Ati inteles eronat de vreme ce sustineti
Cum legea respectiva a fost abrogata de 6 luni si inlocuita cu legea 196/2018,

Legea nr 196/2018 a abrogat disp L nr 230/2007 ,GH nr 1588/2007 si conexe

ynocentta a scris:
Daca v-ati intemeiat pretentia pe legislatia asociatiilor de locatari,este temeinic si legal sa nu primiti solutionare favorabila,pentru simplul motiv ca legislatia asociatiilor de locatari este abrogata


Greseala mea - ma refer strict la legislatia asociatilor de proprietari. Prin urmare chitanta separata este obligatorie, indiferente de faptul ca fondul de reparatii este inclus in cotele de intretinere?


ynocentta a scris:
2-Daca este vorba despre adunare generala,legiuitorul a prevazut ca la prima convocare sa se poata tine adunarea numai daca este intrunit cvorumul,iar daca nu este acoperita aceasta conditie se dispune reconvocarea adunarii
La adunarea reconvocata hotararile pot fi adoptate indiferent de numarul participantilor
Dv nu ati facut precizari despre ce adunare este vorba,ca atare nu ne putem pronunta daca hotararile sunt sau nu legale


A existat o singura adunare generala, in care au fost adoptate aceste decizii. Motivatia a fost simpla: oricum nu ii strangem vreodata pe toti. Prin urmare, inteleg ca in cazul in care cvorumul nu a fost intrunit, iar adunarea nu a fist reconvocata, decizia consolidarii acestui fond de reparatii este nula. Corect?


ynocentta a scris:
4-Raspunsul este conditionat de natura reparatiilor la partea comuna condominiu
Poate sa existe un fond de reparatii si ulterior proprietarii sa hotarasca necesitatea executarii de lucrari de reparatii care implica sursa financiara suplimentara fondului de reparatii,


De acord cu aceasta ipoteza. Dar, in acest caz, este nevoie de vreo decizie a comitetului executiv care sa reglementeze aceasta delimitare de fonduri/cheltuieli?


ynocentta a scris:
Ati inteles eronat de vreme ce sustineti
Legea nr 196/2018 a abrogat disp L nr 230/2007 ,GH nr 1588/2007 si conexe


Din nou greseala mea, ma refer la vechea lege a asociatilor de proprietari - 230/2007.
Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Iulie 2019
alex_element, utilizator
Ca un rezumat, punct cu punct (si ca sa ma asigur ca am inteles cum trebuie):
1. Vorbim de prima convocare a adunarii generale a proprietarilor (si singura de altfel). Avand in vedere ca nu am participat, exista obligativitatea presedintelui asociatiei de a imi pune la dispozitie detalii privind cvorum-ul si deciziile adoptate, in baza unei cereri scrise?
2. De asemenea, care este momentul in care deciziile adoptate in astfel de sedinte devin "oficiale" : in momentul adoptarii in cadrul sedintei sau in momentul afisarii la avizier?
4. Exista un fond de reparatii si, in paralel, se percem sume pentru reparatii curente. Din postarea anterioara inteleg sa exista posibilitatea realizarii unei clasificari (reparatii care urmeaza a fi acoperite din fond si restul). Cine are puterea de a face aceasta clasificare: adunarea generala a proprietarilor, presedintele asociatiei sau comitetul executiv?
5. Este posibila recalcularea cotelor de intretinere, avand in vedere ca ele sunt calculate, in continuare, in baza legii 230/2007, desi aceasta a fost abrogata din decembrie?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Adunarea generala a asociatiei de proprietari rebell_rose rebell_rose Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti daca dupa ce a fost anuntata adunarea generala a unei asociatii de proprietari, la cateva zile unul dintre proprietari ... (vezi toată discuția)
Hotararile adunarii reconvocate dalamiros dalamiros cu respect as vrea sa va cer sfatul in urmatoarea situatie. fac parte din comitetul executiv al unei asociatii de proprietari. in urma cu doua luni ... (vezi toată discuția)
Asociația de proprietari Dannaned Dannaned La ședință asociatiei de proprietari nu s a întrunit numărul de jumătate+1 din nr de apartamente, iar pe ordinea de zi aveam igienizarea scării. Cum ... (vezi toată discuția)