avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Institutii publice - eliberare documente
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Institutii publice - eliberare documente

Buna ziua
Va rog sa ma ajutati cu un sfat la urmatoare situatie. Sa zicem ca am nevoie de un document, exemplu adeverinta vechime in munca de la o institutie publica unde am lucrat. Pot sa solicit aceast document pe o adresa de mail oficiala a institutiei? Evident daca mi se cere sa trimit vreun document ( ex CI) sau sa complextez vreo cerere , acest lucru il fac, nu intra in discutie. Multe institutii cer sa mergi la fata loculuii chiar si pentru cerere, lucru care mi se pare abuziv, sa stai la cozi sau programari etc... Deci daca soliciti pe mail un document ti-l poate trimite prin posta? Sunt obligati? Exista vreo lege care reglementeaza acest lucru?
Mai sunt situatii cu programarile intrun spital, exemplu trimiti pe mail toate documentele necesare ( bilet de trimitere. CI) si soliciti programare, sunt ogligati sa o faca? Daca da , conform carei legi?
Ar trebui in ziua de astazi sa functioneze aceste lucruri.

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: AdrianC1985 , utilizator 08:44, 19 Noiembrie 2019
~ Conținut șters la cerere ~
AdrianC1985 a scris:

Buna ziua
Va rog sa ma ajutati cu un sfat la urmatoare situatie. Sa zicem ca am nevoie de un document, exemplu adeverinta vechime in munca de la o institutie publica unde am lucrat. Pot sa solicit aceast document pe o adresa de mail oficiala a institutiei?.....

Multumesc.



Puteti solicita asa ceva unei institutii ... de asemenea, puteti mentiona in solicitarea dvs ca adeverinta sa va fie comunicata la adresa de domiciliu , cu suportarea cheltuielilor de comunicare.
Buna ziua

Imi puteti indica o lege?

Multumesc.
1. HG 905/2017
art.7
....
(6) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
.....

2. Codul Muncii
árt.34
...
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
...

3. Referitor la comunicare

Este vorba despre un principiu de drept : "tot ce nu este interzis este permis"

Principiile de drept nu le gasim expres mentionate in vreun act normativ .
Va multumesc mult pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Decizia de încetare a cim stefan2016 stefan2016 Buna ziua, Am demisionat de la locul de munca pe data de 16.07.2019 pentru neplata salariilor de mai bine de cinci luni. Pana in momentul de fata nu mi s- a ... (vezi toată discuția)
Angajatorul refuza sa-mi dea adeverinta de vechime ComN ComN Ma numesc C.N. din Constanta iar urmatoarea mea problema este urmatoarea: in anul 2015 in lunile ianuarie si februarie am lucrat la SC ..... cu sediul in ... (vezi toată discuția)
La încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația ... ruxandra@humansource.ro ruxandra@humansource.ro La încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația să îi elibereze acestuia o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de ... (vezi toată discuția)