avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 168 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Despagubire deces la locul de munca
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Despagubire deces la locul de munca

Sotul meu in varsta de 38 de ani a decedat la locul de munca, el fiind sofer de camion. A suferit un infarct. Ar trebui sa primesc vreo despagubire si daca da ce trebuie sa fac?
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:01, 23 Noiembrie 2019
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

In funcție de datele particulare ale speței puteți solicita acordarea de despăgubiri morale și materiale, după caz, de la angajator, însă, trebuie dovedita legatura de cauzalitate, respectiv, a faptului ca angajatorul a impus anumite condiții de munca sau nu a respectat anumite condiții legale care au cauzat infarctul domnului. Pe de alta parte, dacă este considerat accident la locul de munca, intervine alta discutie.

Pentru oricare dintre demersurile anterior mentionate, este necesară introducerea unei acțiuni in instanța sau prealabil puteți invita angajatorul la o mediere, discutie in vederea soluționării pe cale amiabila.

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca evenimentul s-a produs la locul de munca, angajatorul avea obligatia sa comunice evenimentul la ITM conform Legii ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-art. 27 (1) Angajatorul are obligaţia să comunice evenimentele, de îndată, după cum urmează:
a) inspectoratelor teritoriale de muncă, toate evenimentele aşa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
b) asigurătorului, potrivit Legii nr. 346/ 2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporară de muncă, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmărire penală, după caz.
-art.5
lit.f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vătămări ale organismului, produs în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, situaţia de persoană dată dispărută sau accidentul de traseu ori de circulaţie, în condiţiile în care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boală profesională sau legată de profesiune;
g) accident de muncă – vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;
Fiind vorba de deces ITM va cerceta evenimentul si daca sunt indeplinite conditiile legale va dispune firmei inregistrarea evenimentului produs ca accident de munca si sa intocmeasca formularul FIAM.
Angajatorul are obligatia sa dea urmasilor victimei cate 1 expl. din PV de cercetare al ITM si din formularul FIAM.
Daca angajatorul nu a anuntat ITM o puteti face dvs. in scris. cu nr. de inregistrare/ data (sesizarea se poate trimite prin posta cu confirmare de primire).
Daca evenimentul produs se inregistreaza ca AM, se aplica prevederile din Legea nr. 346/ 2002 republicata in 2009 privind asigurarea obligatorie pentru AM si BP,
-art.18 Asiguraţii sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale au dreptul la următoarele prestaţii şi servicii:
f) despăgubiri în caz de deces;
g) rambursări de cheltuieli.
In contractul colectiv de munca, firma poate sa aiba mentiuni privind acordarea de ajutoare materiale si/ sau banesti angajatilor decedati.
Pentru soferi, angajatorii pot incheia asigurari pentru accidente cu firme de asigurare, nominale sau pentru un nr. de ... salariati. In cazul producerii unui accident, firma incaseaza asigurarea care in mod normal ar trebui sa ajunga, in cazul dvs. la urmasii victimei.
Intrebati oficial angajatorul, in scris, cu nr. de inregistrare/ data despre cele doua posibilitati mentionate de mine mai sus.
In functie de cauzele producerii evenimentului si responsabilitatile mentionate in PV de cercetare eveniment/ AM de catre ITM puteti deschide actiune in instanta impotriva firmei/ persoanelor gasite responsabile (dupa caz) si cere daune materiale si/ sau daune morale.
Foarte important in instanta va fi certificatul medico-legal emis/ expertiza medico-legala efectuata asupra victimei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce obligații are firma in caz de deces a unui muncitor? Maria Brendea Maria Brendea Daca o persoana face infarct în timpul munci ,și firma nu anunță familia ce se întâmplă? Și ce drepturi are familia în acest caz, Firma trebuie sa-i ... (vezi toată discuția)
Deces ulterior- este considerat accident de munca? Gina Iordan Gina Iordan Buna ziua, Unui salariat a unei societati de transport a facut infarct la iesire din schimb in timp ce inca se afla la sediul societatii. A fost transportat ... (vezi toată discuția)
Poate fi declarat accident de munca faptul ca am ajuns la spital dupa o cearta cu seful? rodicavr rodicavr Discutie contradictorie cu directorul. (nu este prima oara cand se intampla). I se face rau victimei, vine salvarea. Victima ajunge la spital. Primeste 10 ... (vezi toată discuția)