avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 442 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Factura neconforma
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Factura neconforma

Buna ziua. Va solicit parerea cu privire la o factura emisa de furnizorul de energie termica, Engie, al carui abonat sunt. La aproximativ un an dupa racordare, contorul de gaz clasic montat la locul de consum,a fost schimbat cu unul digital fara a emite o sesizare sau o cerere. Justificarea celor de la Distrigaz ( companie afiliata Engie ca si furnizor de contoare si servici de mentenanta) a fost ca la contoarele digitale indexul se transmite in mod automat la un interval prestabilit de producator prin semnal GPRS.Nu am considerat ca ar fi o problema si ca urmare am fost de acord cu schimbarea acestuia. In luna iunie a acestui an la aproximativ doi ani de schimbarea contorului am receptionat o factura supraestimata pentru perioada martie-mai 2019. Mentionez ca citirea indexului anterior acestei perioade a fost facuta chiar de catre reprezentantii Distrigaz. Daca la regularizarea din luna Februarie 2019 la aproximativ un an si jumatate de la schimbarea contorului se inregistrase un consum total de 2400 mc, la regularizarea din luna Iunie a aceluias an s-a inregistrat un consum total de 5800 mc( deci un consum de aprox 3000 mc intr o perioada de 4 luni). Am verificat indexul indicat de contor si acesta afisa in realitate 5200 mc lucru confirmat ulterior si de reprezentantii Distrigaz. Chiar si asa am considerat ca nu este un consum real. Ca urmare am solicitat o verificare metrologica a contorului. In urma verificarii s a constatat ca acesta nu este conform. Am transmis raportul de neconformitate emis de Distrigaz catre Engie Romania. La o luna de la sesizare mi s a raspuns ca intr adevar, contorul este neconform dar ca se va tine cont de indexul inregistrat deoarce consumul a fost in realitate si mai mare decat cel indicat. De vreme ce s-a emis un raport de neconformitate care indica ca apartul de masura nu este in parametrii ,indiferent de natura erorii de masurare, cum se poate acesta sa fie considerat in continuare un etalon? Mai mult decat atat, in perioada respectiva centrala termica pe care o detin nu a fost functionala. Singurul consumator de gaz in acesta perioada a fost un aragaz, incalzirea termica a locuintei nefiind justificata in lunile martie- mai deoarece valoarea medie a temperaturilor din aceea perioada fiind de aproximativ 20 de grade celsius. Mentionez ca nu exista scapari de gaze pe tot traseul. In ultima notificare transmisa catre Engie am solicitat recalcularea facturii in regim de pausal. Imi poate sugera cineva vre un articol de lege sau vre o trimitere la o clauza contractuala care sa justifice cererea mea? Scuze pentru toata poliloghia de mai sus dar am vrut sa aveti o “vedere” de ansamblu asupra evenimentului. Multumesc anticipat pentru orice sugestie
Ultima modificare: Duminică, 22 Decembrie 2019
Eugen8619, utilizator

Alte discuții în legătură

Regularizare factura gaz corecta ! ContSters226071 ContSters226071 buna ziua! eu sunt consumator casnic de gaze naturale, avand contract cu autocitire LUNARA si beneficiez de ajutor de caldura LUNAR = 262 ron. facturile ... (vezi toată discuția)
Engie Zavoianu Cecilia Zavoianu Cecilia Buna ziua, va rog sa mi spuneti daca puteti sa ma ajutati cu o opinie juridica pentru o problema cu cei de la Engie. (vezi toată discuția)
Factura engie la un an după vânzarea apartamentului. noul proprietar nu vrea să o plătească, eu cu pot rezolva situția? ana_tudose ana_tudose Buna ziua, Am vandut un apartament in Februarie 2016. La un an si jumatate dupa, am primit o factura de gaze pe numele meu pentru perioada Decembrie ... (vezi toată discuția)