avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 203 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Demisie administrator bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Demisie administrator bloc

Buna seara,
Administratora scarii de bloc a demisionat fara nici un fel de sedinta si fara ca noi locatarii sa stim. Am inteles ca stia doar presedintele de bloc ,care a tinut totul secret . Am inteles ca acesta doreste sa aduca alt administrator .Ca si asociatie, avem un cont cu o suma destul de mare de pe urma unor firme. Va intreb care ar fi procedura legala in acest caz? Nu trebuie fosta administratora sa stea pana preda gestiunea personal? Nu trebuia si comitetul sa stie acest lucru?
Cel mai recent răspuns: sanda65 , utilizator 17:04, 13 Ianuarie 2020
Buna ziua,
Ba da, administratora este obligata sa predea gestiunea personal.
Nu doreste...intruniti o comisie, solicitati ajutorul cenzorului/unui expert contabil si faceti un audit, o verificare, acestei gestiuni ( daca totul este "in regula").
Nu este...o puteti actiona in instanta pentru recuperarea eventualului prejudiciu.
Tot in instanta puteti solicita punerea sechestrului pe bunurile detinute, sa nu le poata vande si apoi sa aveti probleme in recuperarea prejudiciului prin executarea bunurilor detinute.
Daca ajungeti in instanta solicitati ajutorul unui avocat, o sa recuperati cheltuielile de judecata ( onorariu avocat, eventuale expertize...) tot de la dumneaei.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Ianuarie 2020
Ionut.ion, utilizator
Buna ziua,
Nu m- am facut inteleasa. Problema nu este administratora,ci presedintele ca a tinut in secret si a adus o noua administratora fara nici un fel de sedinta. Veche administratora a plecat cu regret constransa fiind de presiunile asupra ei. Va intreb daca presedintele poate decide orice si poate avea acces la contul din banca.

Ionut.ion a scris:

Buna ziua,
Ba da, administratora este obligata sa predea gestiunea personal.
Nu doreste...intruniti o comisie, solicitati ajutorul cenzorului/unui expert contabil si faceti un audit, o verificare, acestei gestiuni ( daca totul este "in regula").
Nu este...o puteti actiona in instanta pentru recuperarea eventualului prejudiciu.
Tot in instanta puteti solicita punerea sechestrului pe bunurile detinute, sa nu le poata vande si apoi sa aveti probleme in recuperarea prejudiciului prin executarea bunurilor detinute.
Daca ajungeti in instanta solicitati ajutorul unui avocat, o sa recuperati cheltuielile de judecata ( onorariu avocat, eventuale expertize...) tot de la dumneaei.

Acum inteleg...
Acces la contul bancar poate avea, doar este presedintele asociatiei.
Presedintele nu poate face ce doreste, nu este pe mosia dumnealui.
Trebuia sa se dicida asta cel putin in comitet. Si presiunile asupra dumneaei nu si au rostul daca isi facea treaba cum trebuie.
Puteti convoca o adunare generala si schimba acest presedinte, daca nu va convine modul cum actioneaza, poate incearca sa ascunda, faca ceva...daca aduce "un om de incredere"langa dumnealui.
Discutati cu dumnealui, cu ceilalti membri ai asociatiei si vedeti ce faceti mai departe.

Art. 63 din legea 196/2018
(1) Administrarea, exploatarea, intretinerea, repararea, reabilitarea si/sau
modernizarea, dupa caz, a proprietatii comune aferente condominiului sunt in
sarcina asociatiei de proprietari, iar cheltuielile legate de aceste activitati reprezinta
cheltuieli comune.
(2) In scopul administrarii si intretinerii condominiului, asociatia de proprietari
incheie contracte in numele proprietarilor cu persoane fizice, persoane fizice
autorizate sau cu persoane juridice cu obiect de activitate administrarea
condominiilor, infiintate potrivit prevederilor legale in vigoare.
(3) Desemnarea administratorului si incheierea contractului de administrare se
fac de catre comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari,
in baza mandatului acordat de adunarea generala, si decizia se comunica tuturor
proprietarilor.



Ultima modificare: Miercuri, 8 Ianuarie 2020
Ionut.ion, utilizator
Lege 196 / 2018 Articolul 53
Adunarea generală a proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
k)mandatează preşedintele şi comitetul executiv pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a administratorului, cenzorului/comisiei de cenzori sau a altor angajaţi ori prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a condominiului;

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, avem o problema la asociatia de proprietari din care ... Madalina Panait Madalina Panait Buna ziua, avem o problema la Asociatia de Proprietari din care facem parte. Dna Administrator, care indeplineste si functia de Presedinte al ... (vezi toată discuția)
Mandatare presedinte al unei asociatii de proprietari Aqwerty12345 Aqwerty12345 Buna ziua! In baza noii legi 196/2018 privind asociatiile de proprietari, in cazul infiintari unei asociatii noi, adunarea generala a proprietarilor trebuie ... (vezi toată discuția)
Administrator asociatie locatari pfa sau angajat cu cim nicusan nicusan Un administrator asoc loc cu contract indiv de munca cu timp partial preseaza presedintele asoc sa ii dea aviz pt PFA. Problema tb discutata in adunarea ... (vezi toată discuția)