Buna seara!
Va supun atentiei o problema legata conditiile de garantie la o masina noua (8000 km parcursi). Nu are rost sa intru in detalii tehnice avansate.
Pe scurt:
M-am prezentat la service cu o problema legata de functionarea filtrului de particule (nu se regenereaza automat).
Mi s-a propus operatia de regenerare fortata pe care mi s-a cerut sa o platesc intrucat ei considera ca functionarea defectuoasa este cauzata de "exploatarea incorecta a masinii", conditie stipulata in certificatul de garantie, afirmatie care este falsa. Mai mult sunt convins ca problema are o alta cauza, iar efectuarea acestei plati va atrage alte defecte mai tarziu. Al doilea service consultat s-a apucat sa caute in cartea tehnica manifestarile masinii si au ridicat din umeri in privinta cauzei. Am programare la un al treilea service saptamana viitoare. Intrebarea este: cum pot sa le demonstrez/conving ca totul este o problema de garantie,? Pentru ca acea conditie cu exploatarea incorecta nu poate fi dovedita nici de mine nici de ei, iar senzatia mea este ca mergand pe solutia lor se va ajunge la inlocuirea acestui filtru (pe care mi-l vor inputa pe aceleasi considerente) care este foarte scump. In concluzie, nu mi se pare normal sa platesc un viciu al unei masini abia scoasa pe poarta showroom-ului.
Va multumesc pentru rabdare si anticipat pentru raspunsuri!
Precizati ca ati contactat mai multe service-uri
Cu dealerul marcii ati discutat?
efectuarea acestei plati va atrage alte defecte mai tarziu.
Nu are nicio legatura plata cu eventuale defecte ulterioare
Puteti efectua plata si defectul sa ramana sau sa apara alt defect
Analizati oportunitatea efectuarii unei expertize tehnice
Va multumesc pentru raspuns.Toate constatarile au fost facute la dealeri, intrucat masina este in garantie.Cand spun "aceasta plata va atrage alte defecte" ma refer exact la faptul ca nedescoperind cauza, dauna cauzata de o functionare incorecta va fi mai mare.Problema mea este tendinta lor de a evita garantia si de a inputa clientului dauna.