avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administratorii nu pot folosi banii Asociației dacă ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administratorii nu pot folosi banii Asociației dacă nu au la bază o hotărâre anuală a Adunării Generale (dacă nu a existat nicio Adunare Generală, nici salariile nu se pot cere) !

Atenție ! Administratorul nu poate utiliza în niciun fel banii Asociației de Proprietari, fără să aibă la bază o hotărâre scrisă a Adunării Generale, care să fi fost convocată pentru TOȚI PROPRIETARII ȘI MEMBRII ASOCIAȚIEI.
Administratorul are obligația, la solicitarea oricărui proprietar, să prezinte toate datele, documentele și informațiile privind conținutul și respectarea contractului de administrare, precum și a acordurilor de plată în rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestațiilor convenite.
NOTĂ: Pentru administrarea pe lângă lege a imobilelor, folosirea banilor altfel decât s-a decis în condominiul respectiv, administratorii pot fi sancționați cu amenzi și de mii de lei (desigur, dacă nu vorbim de fapte de altă natură, mai exact, de fapte penale sau de infracțiuni).
*** Dacă și-a încălcat atribuțiile legale, administratorul trebuie reclamat la Primăria și la Poliția Locală, pentru a fi amendat, conform Legii nr. 196/2018, art. 102 alin. 1 litera e, cu 2.500-5.000 de lei.
* VEDEȚI CARE SUNT OBLIGAȚIILE LEGALE ALE ORICĂRUI ADMINISTRATOR DE CONDOMINII:
Art. 63. - (3) Desemnarea administratorului și încheierea Contractului de Administrare se fac de către Comitetul Executiv reprezentat de președintele Asociației de Proprietari, ÎN BAZA MANDATULUI ACORDAT DE ADUNAREA GENERALĂ, ȘI DECIZIA SE COMUNICĂ TUTUROR PROPRIETARILOR.
Art. 64. - (2) Activitatea de administrare INCLUDE activități de administrare tehnică și întreținere a proprietății comune, de contabilitate și de casierie.
(3) Orice alte activități de administrare care nu sunt reglementate prin lege sau prin Statutul Asociației sunt condiționate de hotărârea Adunării Generale a Asociației de Proprietari.
(4) Administratorii sunt angajați pe bază de Contract Individual de Muncă sau Contract de Prestări Servicii, CU RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE.
(5) Candidaţii pentru funcţia de administrator trebuie să prezinte Comitetului Executiv al Asociaţiei de Proprietari documentele prevăzute de lege, precum şi alte documente solicitate printre care, OBLIGATORIU:
a) ATESTATUL prevăzut la art. 2 lit. e);
b) CAZIERUL JUDICIAR care să ateste că nu a suferit nicio condamnare.
(8) Atestatul se afișează, PRIN GRIJA ADMINISTRATORULUI, la Avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.
(11) Expirarea, suspendarea sau retragerea atestatului determină automat imposibilitatea exercitării activității de administrare a Condominiilor.
Art. 65. - CA URMARE A HOTĂRÂRII ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, administratorul, conform contractului de administrare şi ÎN BAZA ÎMPUTERNICIRII ACORDATE DE ADUNAREA GENERALĂ A ASOCIAȚIEI, poate negocia contractele de furnizare/prestare a serviciilor între furnizori/prestatori şi Asociaţia de Proprietari.
Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuții:
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE, Regulamentul Condominiului și conform Contractului de Administrare;
g) gestionează bunurile materiale şi fondurile băneşti ale Asociaţiei, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv;
j) asigură gestionarea Condominiului CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv, CU RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE;
k) LA SOLICITAREA ORICĂRUI PROPRIETAR ADMINISTRATORUL ARE OBLIGAȚIA PREZENTĂRII TUTUROR DATELOR, DOCUMENTELOR ȘI INFORMAȚIILOR PRIVIND CONȚINUTUL ȘI RESPECTAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE, precum şi a acordurilor de plată în rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestaţiilor convenite;
l) gestionează, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE sau Comitetului Executiv, Fondul de Rulment şi Fondul de Reparaţii constituite la dispoziţia Asociaţiei de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmește, SUPUNE VERIFICĂRII CENZORILOR, SUPUNE APROBĂRII COMITETULUI EXECUTIV şi afișează la Avizier LISTA LUNARĂ A CHELTUIELILOR DE ÎNTREȚINERE, ÎNTOCMITĂ CONFORM REGLEMENTĂRILOR ÎN VIGOARE, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) întocmește lunar şi depune semestrial la Compartimentul specializat în sprijinirea, îndrumarea și CONTROLUL Asociaţiilor de Proprietari pe a cărei rază teritorială se află Condominiul, SITUAȚIA SOLDURILOR elementelor de Activ şi Pasiv;
o) afișează lunar, la Avizier, LISTA DE VENITURI ȘI CHELTUIELI ALE ASOCIAȚIEI, care cuprinde inclusiv veniturile obţinute din exploatarea proprietăţii comune;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu legea.
(2) ADMINISTRATORUL NU POATE UTILIZA ÎN NICIUN FEL FONDURILE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE (...).
(3) ADMINISTRATORUL ARE OBLIGAȚIA DE A ȚINE EVIDENȚE CONTABILE SEPARATE PENTRU FIECARE CONDOMINIU ÎN PARTE, pe care îl are în administrare.
Art. 68. - Pentru protejarea intereselor proprietarilor şi ale Asociaţiei de Proprietari împotriva riscurilor aferente activităţii de administrare ÎNTR-UN CONDOMINIU, administratorii, la solicitarea Asociaţiilor de Proprietari, SUNT OBLIGAȚI să încheie, pe cheltuială proprie, poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională.
www.avocatnet.ro/articol_535...
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 20:26, 5 Februarie 2020
Fără Adunări Generale legal convocate, administratorul NU POATE GESTIONA FONDURILE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI !
Art. 65. - CA URMARE A HOTĂRÂRII ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, administratorul, conform contractului de administrare şi ÎN BAZA ÎMPUTERNICIRII ACORDATE DE ADUNAREA GENERALĂ A ASOCIAȚIEI, poate negocia contractele de furnizare/prestare a serviciilor între furnizori/prestatori şi Asociaţia de Proprietari.
Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuții:
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE, Regulamentul Condominiului și conform Contractului de Administrare;
g) gestionează bunurile materiale şi fondurile băneşti ale Asociaţiei, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv;
j) asigură gestionarea Condominiului CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv, CU RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE;
l) gestionează, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE sau Comitetului Executiv, Fondul de Rulment şi Fondul de Reparaţii constituite la dispoziţia Asociaţiei de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmește, SUPUNE VERIFICĂRII CENZORILOR, SUPUNE APROBĂRII COMITETULUI EXECUTIV şi afișează la Avizier LISTA LUNARĂ A CHELTUIELILOR DE ÎNTREȚINERE, ÎNTOCMITĂ CONFORM REGLEMENTĂRILOR ÎN VIGOARE, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu legea.
(2) ADMINISTRATORUL NU POATE UTILIZA ÎN NICIUN FEL FONDURILE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE (...).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator, contabil, casier. gabriela constantinescu gabriela constantinescu Va rog, lamuriti-ma și pe mine, dacă este posibil, Este legal ca in asociația de proprietari ACEEASI persoană să dețină cele trei funcții ... (vezi toată discuția)
Cine semneaza contractele cu furnizorii? vali m vali m O iau pe urma utilizatorului flory_mr...scuze.. Cum interpretati art 66 litera i , unde scrie ca administratorul efectueaza formalitatile necesare in ... (vezi toată discuția)
Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale adunărilor generale anuale, convocate conform legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 ! flory_mr flory_mr Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată ... (vezi toată discuția)