avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 808 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Contributie la sanatate
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Contributie la sanatate

Buna ziua.Am facut o asigurare unica la sanatate in data de iunie 2018.Mentionez ca nu am stiut rostul declaratiei unice,din moment ce nu am venituri de 4 ani.Am luat cuponul de pensie al sotului l-am lasat si nu stiu cum am facut declaratia pe numele meu.Am primit aceste zile o somatie de la Anaf sa achit suma de 1200.reprezentand contributia la sanatate pana in iunie 2019.Am varsta de 61 ani si sunt eleva la liceu.Va rog sa imi spuneti daca am vreo sansa sa fiu absolvita de la plata,si daca achit suma beneficiez la pensie de aceasta contributie?Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Mariana Trufin , Consultant resurse umane 12:30, 5 Februarie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua!
Nu inteleg pentru cine a-ti vrut sa depuneti declaratia unica, (asigurare sanatate) si ce rost avea cuponul de pensie al sotului. Sotul dvs fiind pensionar, este asigurat Cass. Clar ca pentru dvs trebuia declarat, din moment ce nu aveati venituri. Declaratia depusa de dvs reprezinta obligatie de plata, a-ti depus in mod voluntar si ca atare suma va trebui platita.
Sumele achitate, reprezentand asigurari sociale de sanatate, nu au legatura cu pensia dvs, ci reprezinta doar asigurare de sanatate.
Toate cele bune!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme pfa Kitte Kitte Buna ziua . Va cer ajutorul cu speta descrisa mai jos. \\"Am facut PFA-ul in august 2011, cand lucram cu chestionare. M-am mutat la o alta firma, pe alt ... (vezi toată discuția)
Coasigurat Alexandra Nico Alexandra Nico Buna ziua. Poate o persoana care este pensionara si asigurata in sistemul public de sanatate sa aiba o fiica (nu minora, dar care nu realizeaza venituri) ... (vezi toată discuția)