avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 496 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... SSM pentru SRL cu activitate la terți și 1 angajat ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

SSM pentru SRL cu activitate la terți și 1 angajat (asociatul unic)

Bună ziua!

Vă rog să îmi spuneți dacă o firmă cu un singur angajat (care este și asociatul unic) - care are declarată activitatea la terții colaboratori și care activează sub CAEN 7111 - arhitectură - are responsabilitatea SSM pentru acest angajat (eu)? Din ce văd în legislație, orice firmă cu orice serviciu prestat + angajat se supune legii SSM (nu știu dacă mi-am răspuns singur sau nu, întreb, poate mă lămurește cineva). Cu atât mai mult, să zicem că (încadrându-mă la IMM) pot să fac acel curs și atunci mă autoinstruiesc eu pe mine? Nu poate reveni instruirea mea privind SSM către colaboratorul la care merg și îmi desfășor activitatea? Sau faptul că merg acolo pe jos este un risc de muncă pentru care ar trebui să fiu instruit? Ca șomer de ce nu mă instruiește nimeni cum să iau autobuzul? În jurul meu părerile sunt împărțite, iar eu, la mijloc, nu am capacitatea intelectuală de a desluși misterele ce stau la baza legislației.

Bineînțeles, vă rog să apreciați nota sarcastică și să binevoiți să mă ajutați. Mulțumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 5 Februarie 2020
vladi_ivans, utilizator
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:55, 6 Februarie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,

Conform art 16 din HG 1425/2006 - norme de aplicare a legii 319/2006 puteti sa va asumati dumneavoastra activitatea de SSM in cazul in care urmati un curs de pregatire. Va redau mai jos acest articol.
(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activitățile din domeniul securității și sănătății în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) activitățile desfășurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul își desfășoară activitatea profesională în mod efectiv și cu regularitate în întreprindere și/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puțin un program de pregătire în domeniul securității și sănătății în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore și conținutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
(2) În situația în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (1) , angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulți lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire și protecție și/sau poate să apeleze la servicii externe, în condițiile prezentelor norme metodologice.
(3) În cazul în care angajatorul/lucrătorii desemnați/serviciile interne de prevenire și protecție nu au capacitățile și aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităților de prevenire și protecție prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activități de prevenire și protecție pe care nu le poate desfășura cu personalul propriu.

Anexa 5 din acelasi HG prevede la punctul 9 Activități în construcții civile, excavații, lucrări de puțuri, terasamente subterane și tuneluri, care implică risc de surpare sau risc de cădere de la înălțime

In functie de activitatea dumneavoastra puteti sau nu sa va asumati atributiile.

In ceea ce priveste activitatea la colaboratori acestia trebuie sa va instruiasca la intrarea in societate despre riscurile de accidentare din unitate. Mai mult, in spatele contractului comercial pe care il incheiati cu fiecare colaborator ar trebui sa existe o conventie SSM prin care stabiliti drepturile si obligatiile fiecarei parti pe linie SSM.
Ultima modificare: Miercuri, 5 Februarie 2020
Dana Gelea, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Instruirea lucratorului dvs., care cade in sarcina dvs., se refera la activitatea desfasurata de acesta/ meseria practicata/ calificarea, avandu-se in vedere riscurile profesionale aferente si instructiunile proprii ssm intocmite de dvs. pentru activitatea/ meseria respectiva.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legislatie ssm Florin Ciprian I Florin Ciprian I Buna ziua! Pot tine protectia muncii la propria firma? E vorba de o intreprindere individuala cu un singur angajat, eu nu sunt angajat la ea. Mentionez ca am ... (vezi toată discuția)
Reprezentant ssm suciu_diana suciu_diana Buna ziua, daca o firma are doar un angajat - o femeie de serviciu - poate administratorul firmei sa ii faca instructajul SSM si PSI? Administratorul nu ... (vezi toată discuția)
Fisa de aptitudini si protectia muncii Elena_Aurelia Elena_Aurelia Buna ziua,am o nelamurire sunt angajata la firma parintilor mei si nu stiu cum sa fac fisa de protectia muncii,de unde sa fac rost,firma are decat un ... (vezi toată discuția)