avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 665 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice [Coronavirus - Covid-19] ... Plata chiriei pe timp de epidemie
Discuție deschisă în [Coronavirus - Covid-19] Răspunsuri la probleme juridice, fiscale și economice generate de criza actuală

Plata chiriei pe timp de epidemie

Salut,

Sunt student în București și stau în chirie. Mă aflu în situația în care proprietarul dorește să îmi perceapă chirie pe luna aceasta și nu pot discuta cu el ''omenește''. De asemenea, acesta mi-a spus că voi pierde chiria dacă doresc să reziliez contractul acum. Este legal ca proprietarul să perceapă chirie, în condițiile în care eu nu stau în București (în apartamentul închiriat) pe timp de epidemie? Nu este stipulată vreo excepție pentru cazuri de genul în contract, însă mi se pare absurd să plătesc degeaba. Tot în contextul epidemiei, este normal să pierd garanția dacă doresc să părăsesc apartamentul înainte de perioada stabilită în contract (20.07.2020) ?

Nu sunt tocmai erudit în ceea ce privește dreptul și am decis să mă consult aici pentru un sfat legal în legătură cu această situație.

Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: Geanina DRIAN , Avocat 08:04, 3 Aprilie 2020
indiferent ca folositi sau nu apartamentul, el este la dispozitia Dvs.; astfel, datorati chirie.
aveti posibilitatea sa reziliati contractul si sa eliberati imobilul.
incetarea se face in conditiile din contract.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bani de dat inapoi chiriasului?! SaghinAlexandra SaghinAlexandra Buna ziua! In cazul in care un chirias achita o luna intreaga de chirie, insa ramane in apartament doar 7 zile sa spunem, proprietarul este obligat, dpdv ... (vezi toată discuția)