Ca urmare a intrării în vigoare a OUG 51/2019 din 25.06.2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, publicată în M. Of. Nr. 535 din 28 iunie 2019, în baza art. X al acestui act normativ, Autoritatea Rutieră Română a prelungit la solicitarea operatorilor de transport, până la 30 iunie 2023, valabilitatea licențelor de traseu pentru transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate, la nivel județean.
La data de 01 aprilie 2020 a fost publicată în M. Of. Nr. 271, Legea Nr. 34 din 31 martie 2020 privind respingerea OUG Nr. 51/2019.
Adoptarea acestui din urmă act normativ a generat două opinii divergente privind efectele actelor administrative de prelungire a licențelor emise în perioada în care OUG Nr.51/2019 a fost în vigoare.
Astfel, într-o opinie licențele a căror valabilitate a fost prelungită, rămân valabile până la data de 30 iunie 2023 dacă printr-un act normativ nu se va dispune altfel.
Într-o altă opinie, la data intrării în vigoare a Legii nr. 34/2020 efectele OUG Nr.51/2019 au încetat, iar licențele rămân valabile doar până la încetarea stării de urgență generate de pandemia SARS COVID-2.
Care din cele două variante considerați că este legală și cum argumentați ?
Aplicare
marcel.damaschin
In ce act normativ se prevede posibilitatea platii a jumatate din cuantum (nu minim!), a amenzilor pentru perioada 31.03-03.04 2020? Pentru dupa, OUG 34/2020. ... (vezi toată discuția)