Buna seara
Societatea noastra are in contul 4424 suma de peste 40 mii lei ( Tva de recuperat ). Data fiind situatia de fata, ne tenteaza sa cerem rambursarea TVA-ului.
Fiind microintreprindere, cu data incepere activitate in 2009 si in 2017 trecere la plafon de microintreprindere cu TVA, care ar fi marele risc la un control pentru rambursare ?
Inteleg ca este posibila rambursarea Tva-ului si fara a astepta controlul, gresesc ?
Mentionez ca nu am avut nici macar odata in intreaga activitate o zi de intarziere la plata impozitelor si taxelor, niciun credit desfasurat, sau alta datorie neonorata.
Evident ca, in cazul unei inspectii fiscale, vi se pot cere documente justificative suplimentare pentru a sustine cheltuielile/investitiile effectuate in scopul realizarii de operatiuni impozabile (situatii de lucrari, autorizatii de construire, daca lucrarile au fost mai ample, contracte etc.).
In ceea ce priveste perioada celor 12 luni, se au in vedere deconturile consecutive cu suma negativa (TVA de rambursat), pornind de la ultimul decont in care ati inregistrat TVA de plata.
Cum scriam si mai sus, in aceasta situatie rambursarea se face cu control anticipat, ATENTIE, daca suma este mai mare de 45000 lei. In aceasta perioada (starea de urgenta si 30 zile dupa), rambursarile cu control ulterior se fac, daca celelalte conditii sunt indeplinite, desigur, si pentru sume care depasesc plafonul de 45000 lei.
Inchirierea apartamentelor este o operatiune scutita de tva.Daca se notifica ANAF atunci serviciile de inchiriere se pot factura cu tva.Se depune in acest sens un formular la registratura.Are valabilitate si retroactiv.
In aceasta a doua ipoteza, deduceti si tva in legatura cu amenajarea apartamentelor inchiriate.
Daca facturati in regim de scutire nu deduceti tva de pa facturile de amenajari.
Daca investitia efectuata face parte din categoria reparatiilor inregistrati pe 611, iar daca ati sporit gradul de confort veti mari valoarea apartamentelor.In anumite cazuri se mareste si valoarea impozabila si se declara la DITL noua valoare (ptr valori consistente)
Se efectueaza totusi un document intern, o situatie de lucrari cu materialele consumate, spatiile amenajate astfel incat sa puteti justifica in orice moment achizitiile efectuate si ptr ce anume au fost consumate.