avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 712 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii preaviz????
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

preaviz????

buna ziua ! am si eu o problema... sunt studenta si m-am angajat la o firma 'la negru' din luna oct a.c. pana in nov. a.c., nu am inchieat niciun fel de contract. Din cauza salariului nemotivant nu mai vreau sa continui. Mi s-a spus ca nu pot lua salariul aferent 15-30nov pentru ca nu am depus preaviz. Este normal asa ceva atata timp cat nu am incheiat absolut nimic cu firma respectiva? Cum ma apar in fata lor si cu lege ...

Multumesc frumos
Cel mai recent răspuns: Angela D , Consultant resurse umane 16:39, 14 Decembrie 2009
Avand in vedere faptul ca nu aveti un contract de munca nu se pune problema preavizului. Daca refuza sa va plateasca salariu pentru perioada precizata puteti face o sesizare la ITM in acest sens.
In primul rand,asa cum atiu spus,perioada lucrata este considerata "munca la negru" situatie amendata de inspectorii ITM.

Legea care reglementeaza raporturile de munca este L 53/2003 Codul Muncii.

Art. 276. - (1) Constituie contravenţie şi se sancţionează astfel următoarele fapte: e) primirea la muncă a persoanelor fără încheierea unui contract individual de muncă, potrivit art. 16 alin. (1), cu amendă de la 1.500 lei la 2.000 lei pentru fiecare persoană identificată, fără a depăşi valoarea cumulată de 100.000 lei;
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către inspectorii de muncă.

Spuneti-le ca ar fi bine sa va plateasca drepturile care vi se cuvin,in caz contrar faceti sesizare la ITM teritorial.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

O societate angajeaza persoane fara contract bady bady are cel putin 10 angajati fara carte de munca pune noii angajati sa semneze contr.individual de munca in alb si nu se inmaneaza un exemplar catre angajat cu ... (vezi toată discuția)