avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 156 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Este obligatia SIPP sa asigure masti impotriva noului ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Este obligatia SIPP sa asigure masti impotriva noului coronavirus?

Intr-o unitate cu profil de servicii IT&Tc este obligatia Compartimentului de Securitate si Sanatate in Munca sa asigure dotarea lucratorilor cu masti, manusi de protectie si dezinfectant de maini/auto impotriva noului coronavirus si daca DA, care este temeiul legal?
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 20:26, 14 Mai 2020
Angajatorul are obligatia asigurarii de echipament individual de protectie si materiale igienico-sanitare conform prevederilor Legii ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-art.13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
r) să asigure echipamente individuale de protecţie;
s) să acorde obligatoriu echipament individual de protecţie nou, în cazul degradării sau al pierderii calităţilor de protecţie.
-art. 15 (1) Materialele igienico-sanitare se acordă, obligatoriu şi gratuit, de către angajatori.
(2) Categoriile de materiale igienico-sanitare, precum şi locurile de muncă ce impun acordarea acestora, se stabilesc prin contractul colectiv de muncă şi/sau contractul individual de muncă.
Echipamentul si materialele de care amintiti nu sunt nominalizate in prezent printr-un document oficial ca EIP, respectiv materiale igienico-sanitare.
In toate documentele oficiale prezentate in pandemie, in legatura cu covid 19, angajatorului ii revine sarcina de aprovizionare/ de asigurare. Pentru eventuale nerespectari legislative de aprovizionare/ asigurare se pot aplica amenzi contraventionale de catre institutii ale statului, abilitate, direct angajatorului.
Angajatorul poate dispune in cadrul organigramei proprii a firmei sale care compartimente din cadrul firmei sale sa se ocupe efectiv de comandarea, de contractarea, de plata, de asigurarea echipamentului si a materialelor igienico-sanitare, de repartizarea la lucratori. Daca dispozitiile date de angajator nu s-au respectat si angajatorul a primit o amenda contraventionala, atunci acesta poate aplica sanctiuni disciplinare prevazute in ROI al firmei, lucratorilor responsabili de neindeplinirea sarcinilor primite.
Fiind vorba de o actiune noua, in mod normal angajatorul ar trebui sa emita o decizie interna prin care sa repartizeze efectiv sarcinile care revin compartimentelor implicate.
Nu cred ca un singur compartiment din cadrul oricarei firme poate avea obligatia asigurarii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Materiale igienico-sanitare cateldestept cateldestept Cum contabilizam materialele igienico-sanitare, respectiv sapun, prosop, etc.? (vezi toată discuția)
Normele privind lucrul la inaltime Vasi94 Vasi94 Buna ziua. O sa trec direct la problema in cazua. in momentul acesta eu lucrez pentru o companie de telecomunicatii care se ocupa cu instalarea serviicilor ... (vezi toată discuția)