avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 588 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Act aditional contract prestari servicii
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Act aditional contract prestari servicii

Buna tuturor, si din nou multumiri ca va luati timp sa ne ajutati cu raspunsuri la intrebarile noastre.

De aproximativ 2 ani lucrez ca si colaborator cu o platforma de food-delivery. In urma schimbarii conducerii, s-a decis introducerea unor schimbari, asa ca s-a ajuns si la un act aditional.
Din punctul de vedere al nostru (al livratorilor) unele clauze din act par sa fie putin abuzive (si evident ca deloc in favoarea noastra).
Mai jos regasiti cateva dintre clauze:

"12 Prestatorul înțelege și este de acord să constituie o granție globală, pentru îndeplinirea obligațiilor de colectare și depunere numerar asumate prin prezentul Act Adițional, fie prin plata unei garanții de siguranță reprezentând suma de 500 Lei, în termen de 24 de ore de la data semnării, fie prin reținerea garanției din contravaloarea primei facturi de servicii emise în legătură cu Serviciile furnizate de Prestator în primele două săptămâni de la data semnării prezentului Act Adițional. "

"15 În cazul în care, din motive ce țin de culpa Prestatorului, Sumele Colectate al căror cuantum a atins Hard Limit-ul agreat, nu sunt depuse în Terminalele self-pay:
15.1 la sfârșitul Turei de Lucru, Prestatorul se va afla de drept în întârziere prin simpla împlinire a termenului. Într-un astfel de caz, Prestatorul va fi obligat la plata de penalităţi de întârziere în cuantum de 1% din sumele datorate, pentru fiecare zi de întârziere.
15.2 în termen de cel mult 3 zile de la sfârșitul Turei de Lucru, XXX va avea dreptul să invoce rezilierea de plin drept a Contractului, cu efect imediat, fara acordarea unui termen de preaviz si fara interventia instantei de judecata (pact comisoriu conform art. 1553 C. Civ.), prin transmiterea unei notificari de informare. Totodată, cu titlu de clauză penală pentru nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul Act Adițional, de la expirarea termenului de 3 zile menționat mai sus, Prestatorul va datora către XXX suma de [ 10000] Lei, sumă catre trebuie achitată în cel mai scurt timp de la data la care a devenit datorată, în caz contrar, aplicându-se penalități de 1% pe zi de întârziere la întreaga sumă datorată."

"19.1 Părțile confirmă că toate clauzele din prezentul Act Adițional au fost analizate și negociate de catre Părți în conformitate cu cerințele și obiectivele acestora și, în consecință, prevederile Codului civil al României referitoare la clauzele standard și neuzuale nu sunt aplicabile. În acest sens Părțile declară că prezentul Act Adițional nu conține clauze standard în sensul articolelor 1203 și 1203 Cod Civil sau clauze care să nu fi fost discutate, negociate și agreate în detaliu de către Părți.

19.2 În cazul în care orice dispoziție a acestui Act Adițional este considerată nescrisă sau ineficace, declarată nulă sau inaplicabilă de catre o instanță, un tribunal arbitral sau de orice altă autoritate competentă, celelalte dispoziții contractuale, respectiv drepturile și obligațiile Părților prevăzute de acestea ramân în vigoare. Prevederea considerată nescrisă, ineficace, nulă sau inaplicabilă va fi eliminată din Act Adițional, iar Părțile vor depune toate diligențele astfel încât prevederea considerată nescrisă, ineficace, declarată nulă sau inaplicabilă să fie inlocuită cu o prevedere validă și aplicabilă, care sa aibă, pe cat posibil, efectele economice ale dispoziției considerate nescrise, ineficace, declarate nule sau inaplicabile."

1. Nu scrie din pacate ce se intampla cu garantia aceea de 500 Ron in cazul in care Prestatorul decide incetarea colaborarii.
2. Nu am fost consulatti cu privire la schimbari dupa cum zice la punctul 19.1
3. Contractele le-am primit miercuri 10.06 si trebuie semnate azi 11.06 altfel se reziliaza contractul ( asta nu se specifica niciunde dar asa am fost informati )

Intrebarea mea, evident, este daca sunt normale astfel de clauze si daca ar trebui sa semnam? Luand in considerare si cele 3 puncte pe care le-am enumerat la sfarsit.

Nu am pus intreg contractul ca nu stiam daca as incalca regulile forumului, dar daca este nevoie pot sa fac asta si sa sterg orice informatie despre partile din contract. ( XXX este angajatorul, acolo am sters datele lui ca sa pot posta partile respective din act )

Va multumesc tuturor!
Chis Raul
Ultima modificare: Joi, 11 Iunie 2020
raul bogdan, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cristina Filimon , Avocat 08:47, 20 Iunie 2020
Pentru această analiză va trebui să furnizați mai multe detalii, inclusiv contractul de prestări servicii inițiale pentru că raporturile contractuale se analizează în ansamblu, iar nu defalcat, mai ales că avem de-a face cu un contract nenumit (contractele de prestări servicii nu au o reglementare proprie, cum are contractul de transport, contractul de antrepriză etc.).

Cu stimă,
Av. Cristina Filimon

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acord de plata in cazul amenintarii cu deschiderea dosar de insolventa EricaNagy EricaNagy Buna ziua, Am un client care nu mi-a platit doua facturi scadente de acum 3 luni, in urma amenintarii cu deschiderea dosarului de insolventa ne-am intalnit ... (vezi toată discuția)
Nescris?! klewos klewos Noul Cod civil foloseşte destul de frecvent termenul \"nescris\" (vreo 47 de rezultate în .pdf; v. forma republicată - articolele 19:3, 154, 218:3 etc.) în ... (vezi toată discuția)
Contract prestari servicii pfa secretariat officemire officemire Buna ziua, Doresc daca se poate o lamurire cu privire la acest aspect : sunt pfa cu activitate secundara 8219\\"Activitati de fotocopiere de pregatire a ... (vezi toată discuția)