Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 9370 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate anulare zbor
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

anulare zbor

Buna ziua,
la inceputul lui aprilie a.c. am cumparat online 2 bilete de avion de la o agentie de turism.. Am primit pe email factura si dovada platiide la acestia Doar ca dupa cateva zile de la rezervare, am fost informat ca zborul este anulat din cauza covid-19. Am cerut in scris returnarea sumei achitate, insa raspunsul agentiei de turism a fost ca trebuie sa astept raspunsul de la companiile de zbor, si totodata si banii de la ei.
Intrebarea mea este: In aceasta speta, cine ar trebui sa-mi returneze banii si in cat timp? Agentia sau compania de zbor?
Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: MihailZC , utilizator 14:33, 11 Iunie 2020
Pretul trebuie restitut de cel care l-a primit respectiv de agentia de turism care urmeaza a-si recupera apoi banii de la compania aeriana. Suma de bani trebuie restituita imediat dupa ce s-a anulat zborul.
In primul rand, cititi cu atentie Termenii si conditiile generale de pe site-ul agentiei de turism si de pe site-ul companieie aeriene.
Apoi infomati-va privind drepturile dvs aici: [ link extern ]
Dacă zborul se anulează, aveți dreptul la rambursare, redirecționare sau revenire la locul de plecare, precum și dreptul la asistență și despăgubiri. Compania aeriană vă datorează despăgubiri dacă ați fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului. Compania aeriană are obligația de a dovedi dacă și când v-a informat personal în acest sens. Dacă nu o face, contactați autoritatea naționalăpdf pentru a primi asistență.
Totuși, operatorul nu trebuie să plătească despăgubiri dacă poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente. Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Nerespectarea obligatiilor de catre o companie aeriana - problema de drept international privat? simona81 simona81 De curand am avut o experienta neplacuta cu o companie aeriana care nu si-a respectat obligatiile fata de client. Ma intereseaza daca este cineva cu care as ... (vezi toată discuția)
Anulare zbor- recuperare contravaloare bilet Oana_A Oana_A Va rog sa va exprimati opinia in urmatoarea speta: Am cumparat un bilet de avion dus intors ( plus asigurare) printr-o agentie de turism, urmand sa iau zborul ... (vezi toată discuția)
Zbor anulat tiberiu.bastic@gmail.com tiberiu.bastic@gmail.com Buna ziua, la inceputul lui aprilie a.c. am cumparat online 2 bilete de avion pe relatia Oslo-Istanbul-Bucuresti, de la cea mai mare agentie de turism online. ... (vezi toată discuția)