avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 248 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Neclarități
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Neclarități

Bună ziua !
Vă rog să mă ajutați să înțeleg dacă , la spitalul universitar de stat unde lucrez , se întâmplă lucruri corecte sau nu .

Spre exemplu :

1) În timpul stării de urgență ni s-a solicitat să ne luăm zile de concediu de odihnă sau libere în avans , acestea urmând a fi recuperate ulterior. Asta nu ar fi o problemă ci faptul că , deși suntem asistenți medicali , suntem trimiși pentru a face ordine la arhiva spitalului . Eu aș prefera la cantină , căci mă și pricep la bucătărie ! E corect ?
2) În curtea spitalului , la fel ca la mai toate spitalele din țară , sunt două corturi pentru triaj epidemiologic. Un lucru bun...Doar că eu sunt asistent medical DE LABORATOR...pe de o parte , nu sunt instruită (conform pregătirii mele profesionale ) să fac o evaluare clinică ( chiar și sumară) a unui pacient ; pe de altă parte , lucrez zi de zi cu produse biologice contaminate din TOT spitalul , deci riscul de a contacta virusuri și de a-i transmite mai departe este mult mai mare pentru asistenții de laborator. Aș vrea să știu dacă este legală trimiterea asistenților de laborator la triajul epidemiologic al pacienților .
3) Deși suntem Spital Universitar regional , plătit din fondurile Consiliului Local , suntem dacă nu singurul , atunci printre foarte puținele spitale din țară la care angajații nu au primit tichete de vacanță- nici în 2018 (cum că nu sunt bani ) , nici în 2019 (cum că spitalul are datorii și plătește despăgubiri imense pentru un malpraxis al unui medic !!!) .Ni s-a sugerat că nu vom primi tichete de vacanță nici în acest an deoarece spitalul are datorii ...Este legal /corect ?
Vă rog să-mi spuneți ,în cazul în care lucrurile care se întâmplă nu sunt legale, cum pot fi rezolvate . Mulțumesc !