Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
In urma cu o luna , o cunostinta, imputernicit vinde un apartament. Doreste sa transfere banii in contul beneficiarului in canada. Banca ii comunica ca aceasta tranzactie o poate efectua doar prin intermediul aplicatiei. Descarca aplicatia si nestiind sa o foloseasca omite ultima parte din contul beneficiarului. Banca accepta transferul, face schimbul valutar leu-dolar canadian si trimite banii( unde nici dansii nu stiu ). Dupa 7 zile observa greseala, fac schimbul dolar - leu, aplica comisioane si alimenteaza contul imputernicitului. Suma pierduta in urma schimburilor si a comisioanelor bancare : ~ 20 000 lei. Banca nu isi asuma nici o vina. Intrebarea este: La infiintarea aplicatiei banca nu trebuia sa se asigure daca un cont este completat gresit sau nu?
In cazul in care contul a fost scris incomplet, banii raman undeva in banca. Persoana care a facut "greseala" trebuie sa faca o solicitare la banca pentru remedierea situatiei. Deoarece contul beneficiar completat nu este valid, banii ar trebui sa se intoarca in contul destinatar in cca 30 de zile. Trebuie sa existe o solutie. Mergeti si insistati la banca, pana gasiti un angajat care sa va ajute. Noi ne-am confruntat cu o situatie similara. Sotul meu trebuia sa-mi faca un transfer bancar si, din greseala, la beneficiar a completat tot numarul lui de cont. Dupa 30 de zile banii i-au revenit in cont. Ce ma surprinde pe mine, in acest caz, este faptul ca aplicatia a dat voie sa plece banii din cont in conditiile in care numarul de cont a fost completat gresit. Ar fi trebuit sa dea un mesaj de eroare. Deci, inseamna ca este ceva in neregula cu aplicatia. Asa ca, insistati!!!
@mosu In orice banca se stie in orice moment in ce cont se afla oricare leu/dolar/euro/etc. Contacteaza o casa de avocatura si du-te peste ei, e loc de mancat o paine alba! Ce zic eu paine, cozonac!
Din textul intrebarii rezulta ca banii s-au intors, iar cei 20000 sunt comisioanele de schimb valutar, banca corespondenta si banca destinatarului; banuiesc ca fiind vorba de un imobil vandut suma obtinuta a fost mare, deci comisioanele s-ar putea sa fie corecte si nu cred ca banca poate fi gasita vinovata pentru contul gresit.
Daca e vorba de o saptamana s-ar putea sa nu fi ajuns banii in Canada si ar merita sa vedeti exact din ce se compune suma de 20000 (eu am avut o situatie la fel de neplacuta desi nu am gresit nimic, lei transformati in USA$ si trimisi intr-un cont de USA$ au fost ... pierduti vreo 3 saptamni si au ajuns intr-un final la beneficiar sub forma de dolari canadieni!)