avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 544 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua! Sunt medic rezident si am facut in urma cu ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua! Sunt medic rezident si am facut in urma cu 10 zile ...

Buna ziua! Sunt medic rezident si am facut in urma cu 10 zile un contract de angajare pe post. Acum unitatea angajatoare ma cheama sa semnez un act aditional prin care ma oblig ca dupa incetarea rezidentiatului sa lucrez la ei minim 4 ani. Oare ma pot obliga legal sa semnez acel act aditional, avand in vedere ca la semnarea contractului nu s a pomenit nimic de asa ceva?!
Cel mai recent răspuns: Ginaaa , utilizator 17:14, 20 Decembrie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Nu vă pot obliga la semnarea actului adițional. Indiferent de ceea ce s-ar stipula acolo.
Art. 3 C.mun.
(1) Libertatea muncii este garantata prin Constitutie. Dreptul la munca nu poate fi ingradit.
(2) Orice persoana este libera in alegerea locului de munca si a profesiei, meseriei sau activitatii pe care urmeaza sa o presteze.
(3) Nimeni nu poate fi obligat sa munceasca sau sa nu munceasca intr-un anumit loc de munca ori intr-o anumita profesie, oricare ar fi acestea.
(4) Orice contract de munca incheiat cu nerespectarea dispozitiilor alin. (1)-(3) este nul de drept.

Doctrina a opinat ca, "Încalcă libertatea muncii, fiind prin urmare lovită de nulitate, clauza din contractul individual de muncă prin care se interzice salariatului să părăsească unitatea o anumită perioadă de timp, fără a exista premisa pregătirii profesionale a salariatului la cererea şi pe cheltuiala angajatorului, în condiţiile art. 195 alin. (1) din Codul muncii - in prezent art.198 alin.1 C.mun. - . (Ion Traian Ştefănescu, Şerban Beligrădeanu, Prezentare de ansamblu şi observaţii critice asupra noului Cod al muncii, în Dreptul nr. 4/2003, p. 64).
Buna seara,

Art. 18 alin. 6-8^1 din OG nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului prevede:

(6) Rezidenții care ocupă prin concurs posturile pentru care se organizează rezidențiat în condițiile prevăzute la alin. (1)-(3) încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare.

(7) Medicii, medicii dentiști și farmaciștii care promovează concursul de rezidențiat pe post încheie un contract individual de muncă cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, înainte de începerea pregătirii în rezidențiat.
Prin acest contract se prevede obligația de a lucra la unitatea sanitară publică cu care a încheiat contractul individual de muncă un număr de ani egal cu durata corespunzătoare pregătirii în rezidențiat.

8) Obligația prevăzută la alin. (7) se stabilește prin act adițional la contractul individual de muncă, în temeiul prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Nerespectarea de către salariat a obligației asumate îl obligă pe acesta la suportarea tuturor cheltuielilor ocazionate de pregătirea sa profesională, precum și la restituirea primei de instalare, proporțional cu perioada nelucrată din perioada stabilită, conform actului adițional la contractul individual de muncă.

(8^1) Cheltuielile ocazionate de pregătirea profesională se stabilesc pe ani de studii, prin ordin comun al ministrului
sănătății și al ministrului educației naționale, pentru fiecare din specialitățile prevăzute de Nomenclatorul specialităților medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală.

Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Decembrie 2020
Cabinet de Avocat - Ciurea Cristina, Avocat
Multumesc pt raspuns! Stiu despre legea aceasta, dar intrebarea era alta. La semnarea CMI unitatea angajatoare nu mi a pomenit nimic despre aceasta clauza, eu am semnat contractul doar pt obligatiile scrise acolo in care ma informau ca voi semna act adtional doar dc vor aparea modificari salariale, deci de continut al contractului. Si ei dupa 10 zile de la semnarea contractului vor sa semnez acest act aditional. Nu trebuia sa fiu informata de aceasta clauza exact la semnarea contractului, sa stiu ce responsabilitati legale am?! Pt ca am semnat acest contract eu am renuntat la alt contract de munca, fiind angajata in alt loc. Daca stiam ca angajatorul vrea sa semnez acest act aditional, ma gandeam mai bine si nu semnam contractul, ramanand la vechiul loc de munca. Mentionez ca de cand aceasta clauza a fost motiv de judecata, fiind de multe ori declarata nelegala, anul acesta, multe institutii nu le au mai impus la semnare rezidentilor.

Avocat Cristina CIUREA a scris:

Buna seara,

Art. 18 alin. 6-8^1 din OG nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului prevede:

(6) Rezidenții care ocupă prin concurs posturile pentru care se organizează rezidențiat în condițiile prevăzute la alin. (1)-(3) încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare.

(7) Medicii, medicii dentiști și farmaciștii care promovează concursul de rezidențiat pe post încheie un contract individual de muncă cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, înainte de începerea pregătirii în rezidențiat.
Prin acest contract se prevede obligația de a lucra la unitatea sanitară publică cu care a încheiat contractul individual de muncă un număr de ani egal cu durata corespunzătoare pregătirii în rezidențiat.

8) Obligația prevăzută la alin. (7) se stabilește prin act adițional la contractul individual de muncă, în temeiul prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Nerespectarea de către salariat a obligației asumate îl obligă pe acesta la suportarea tuturor cheltuielilor ocazionate de pregătirea sa profesională, precum și la restituirea primei de instalare, proporțional cu perioada nelucrată din perioada stabilită, conform actului adițional la contractul individual de muncă.

(8^1) Cheltuielile ocazionate de pregătirea profesională se stabilesc pe ani de studii, prin ordin comun al ministrului
sănătății și al ministrului educației naționale, pentru fiecare din specialitățile prevăzute de Nomenclatorul specialităților medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală.



Ultima modificare: Duminică, 20 Decembrie 2020
Ginaaa, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Renuntarea la calitatea de rezident atrage dupa sine obligatia de a plati cheltuieli de personal? wikikikisorikiki wikikikisorikiki Buna ziua! Daca un rezident (pe loc, nu pe post) doreste sa demisioneze dupa doar 6 luni sau 1 an de la angajare si sa renunte complet la calitatea de ... (vezi toată discuția)
Legea 179/2008 ?? animis animis Am luat rezidentiat pe post si conform legii 179/2008 daca renunt trebuie sa platesc cheltuielile de personal (prin care inteleg salar net+ ch angajat+ch ... (vezi toată discuția)
Contract munca traficanto traficanto Salut. Va rog, daca poate cineva sa ma ajute.In cazul in care semnez un contract de munca in care este o clauza prin care trebuie sa raman la acel loc de munca ... (vezi toată discuția)