avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 544 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua! Sunt medic rezident si am facut in urma cu ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua! Sunt medic rezident si am facut in urma cu 10 zile ...

Buna ziua! Sunt medic rezident si am facut in urma cu 10 zile un contract de angajare pe post. Acum unitatea angajatoare ma cheama sa semnez un act aditional prin care ma oblig ca dupa incetarea rezidentiatului sa lucrez la ei minim 4 ani. Oare ma pot obliga legal sa semnez acel act aditional, avand in vedere ca la semnarea contractului nu s a pomenit nimic de asa ceva?!
Cel mai recent răspuns: Ginaaa , utilizator 17:14, 20 Decembrie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Nu vă pot obliga la semnarea actului adițional. Indiferent de ceea ce s-ar stipula acolo.
Art. 3 C.mun.
(1) Libertatea muncii este garantata prin Constitutie. Dreptul la munca nu poate fi ingradit.
(2) Orice persoana este libera in alegerea locului de munca si a profesiei, meseriei sau activitatii pe care urmeaza sa o presteze.
(3) Nimeni nu poate fi obligat sa munceasca sau sa nu munceasca intr-un anumit loc de munca ori intr-o anumita profesie, oricare ar fi acestea.
(4) Orice contract de munca incheiat cu nerespectarea dispozitiilor alin. (1)-(3) este nul de drept.

Doctrina a opinat ca, "Încalcă libertatea muncii, fiind prin urmare lovită de nulitate, clauza din contractul individual de muncă prin care se interzice salariatului să părăsească unitatea o anumită perioadă de timp, fără a exista premisa pregătirii profesionale a salariatului la cererea şi pe cheltuiala angajatorului, în condiţiile art. 195 alin. (1) din Codul muncii - in prezent art.198 alin.1 C.mun. - . (Ion Traian Ştefănescu, Şerban Beligrădeanu, Prezentare de ansamblu şi observaţii critice asupra noului Cod al muncii, în Dreptul nr. 4/2003, p. 64).
Buna seara,