avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 537 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz retur si reparatie in garantie: speta mea este ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz retur si reparatie in garantie: speta mea este urmatoarea...am ...

Refuz retur si reparatie in garantie

Speta mea este urmatoarea...am comandat online (si platit si ridicat de la sediul comerciantului) un cuptor cu microunde. La ridicare nu am fost informat ca se poate verifica produsul acolo si nici nu am fost intrebat daca doresc acest lucru. Acasa, la punerea in functiune, am constatat ca usa nu se inchide corespunzator, fiind prinsa de corpul aparatului cu un scotch. Cum usii ii lipseau elementele de prindere de aparat am dus a 2-a zi cuptorul la sediul comerciantului. Acesta a refuzat sa imi returneze banii, sa mi-l inlocuiasca si chiar sa mi-l repare in garantie, motivand ca trebuie facuta o expertiza de catre service. Raspunsul celor de la service a sosit pe email si anume ca aparatul a suferit un soc mecanic ce a dus la ruperea acelor elemente de prindere. Reparatia in garantie a fost refuzata, solicitandu-mi-se pentru reparatie o suma oneroasa de 60% din pretul de nou!

Acum care ar fi probabilitatea ca acel "soc" sa se produca in cei cativa kilometri in care aparatul a calatorit in portbagajul masinii fata de sutele sau chiar miile de kilometri parcursi de la fabrica, prin depozite, pana la comerciant? Faptul ca usa era prinsa cu un scotch si ca elementele de prindere nu se regaseau in colet (daca s-ar fi rupt la transport ar fi trebuit sa se regaseasca acolo) mie imi arata ca aparatul a fost ambalat nefunctional chiar din fabrica si ca a fost livrat neconform, in acceptiunea legii 449/2003.

Cum insa ma regasesc intr-o situatie tipica de "cuvantul meu impotriva cuvantului lor" doresc sa intreb comunitatea care ar fi cea mai buna cale de rezolvare (preferabil amiabila) a acestui caz? Evident ca stiu ca ma pot adresa ANPC, dar as dori daca se poate sa aud niste argumente juridice si procedurale cu care sa imi pot sustine cazul.

Multumesc anticipat pentru raspunsurile primite!
Ultima modificare: Sâmbătă, 6 Martie 2021
Drcy, utilizator
Cel mai recent răspuns: Livius Laslau , Consilier juridic 14:29, 19 Martie 2021
Este o diferenta intre lipsa elementelor de prindere a usii si ruperea acestora datorita unui soc mecanic fapt ce poate fi foarte usor constatat chiar si vizual. Socul mecanic determina anumite modificari de structura, aspect, etc, Cea mai simpla solutie este sa solicitati efectuarea unei noi expertizari a aparatului de catre un alt service. Daca acesta conforma versiunea Dvs, atunci puteti incerca rezolvarea pe cale amiabila a cazului.
Buna ziua,
Situatia este putin cam complicata pentru dvs. In mod normal, trebuia sa va asigurati ca produsul are toate componentele si este conform cu specificatiile. Prin semnarea facturii si a certificatului de garantie, ati admis ca produsul a fost receptionat de catre dvs fara obiectiuni. Incercati la CJPC, in principiu, ar putea sa va ajute sa vi se schimbe produsul. Orice alta expertiza la un alt service, in afara celui agreat de catre producator poate sa fie refuzata de catre magazin sau producator. Si, la urma urmei, ce sa se constate? Ca aparatul a suferit un soc mecanic? Asta v-au spus-o si ceilalti. Important este sa dovediti ca nu dvs ati generat acel soc mecanic. Ceea ce, practic e imposibil. Pe viitor, mai multa atentie si vigilenta. Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Negatie de service laptop clardl clardl Buna ziua. Ma dresez duneavoastra cu o nelamurire. Cine detine autoritatea pentru eliberarea negatiei de service? Am obtinut un da de la firma producatoare ... (vezi toată discuția)
Garantie televizor anamd anamd buna ziua, in august 2012 am achizitionat un televizor Smasung Led Smart TV, televizor care la sf lunii septembrie s-a stricat. Vanzatorul m-a indrumat catre ... (vezi toată discuția)
Problema inspector fga Offset Offset Buna ziua. Am o problema delicata cu un inspector FGA (fondul de garantare). In luna iunie am fost accidentat de o persoane care avea asigurare la ... (vezi toată discuția)