avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 566 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general pentru conventia civila se depune declaratia 205?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

pentru conventia civila se depune declaratia 205?

am si eu o intrebare, ptr. conventie civila se depune decl. 205!!?? si pana la ce data?, pe site-ul min. de finante inca nu a aparut ptr. 2009, si o alta intrebare ar fi legata de ce anume se trece in registrul jurnal si ce anume se trece in cel inventar. multumesc, sper sa nu supar pe nimeni in special pe o anumita Doamna care am obs. ca raspunde f. prompt si la obiect, dar doar acesta este rolul acestiu forum ca unii sa intrebe si sa afle raspunsuri de la cei mai bine PREGATITI.=D>=D>=D>:sorry::sorry::sorry:
Cel mai recent răspuns: Oranina Dumitru , Contabil 16:02, 7 Ianuarie 2010
Impozitul venit retinut asupra conventiilor civile are termen de declarare in Declaratia 205 astfel:
- impozitul de 10 % se declara pana in ultima zi a lunii februarie a anului urmator celui in care s-a facut retinerea
- impozitul de 16% se declara pana la data de 30 iunie a anului urmator celui in care s-a facut retinerea

Instructiuni de completare Registru Jurnal:
1. Serveşte ca document contabil obligatoriu de înregistrare cronologică şi sistematică a modificării elementelor de activ şi de pasiv ale unităţii.
2. Se întocmeşte de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar.
Numerotarea filelor registrelor se va face în ordine crescătoare, iar volumele se vor numerota în ordinea completării lor.
Se întocmeşte lunar, prin înregistrarea cronologică a documentelor în care se reflectă mişcarea elementelor de activ şi de pasiv ale unităţii.
În cazul în care unitatea foloseşte jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecăruia se poate trece în registrul-jurnal.
Registrul-jurnal se editează la cererea organelor de control sau în funcţie de necesităţile unităţii.
În cazul în care o unitate are subunităţi dispersate teritorial care conduc contabilitatea până la balanţa de verificare, registrul-jurnal se poate conduce de către subunităţi, cu condiţia înregistrării acestuia la nivelul subunităţii.
În coloana 1 se înscrie numărul curent al operaţiunilor înregistrate începând de la 1 ianuarie, sau de la începutul activităţii, până la 31 decembrie, sau încetarea activităţii.
În coloana 2 se trece data (anul, luna, ziua) când se efectuează înregistrarea în registru.
În coloana 3 se trece felul documentului (factura, chitanţa, jurnalul privind operaţiunile de casă şi bancă, jurnalul decontărilor cu furnizorii etc.), precum şi numărul şi data acestuia.
În coloana 4 se trece felul operaţiunii, dându-se explicaţiile în legătură cu operaţiunea respectivă. Această coloană se completează numai atunci când este cazul.
În coloanele 5 şi 6 se trece simbolul conturilor debitoare şi, respectiv, creditoare.
În coloanele 7 şi 8 se trec sumele totale, debitoare şi creditoare din documentul respectiv (bon, factură, jurnal auxiliar, notă de contabilitate etc.).
Lunar se totalizează sumele debitoare şi sumele creditoare.
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
În condiţiile conducerii contabilităţii cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra prin articole contabile, în mod cronologic, după data de întocmire sau de intrare a documentelor în unitate.

Instructiuni de completare Registru Inventar
1. Serveşte ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ şi de pasiv.
2. Se întocmeşte de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat în evidenţa unităţii.
Se completează la începutul activităţii, la sfârşitul exerciţiului financiar sau cu ocazia încetării activităţii, fără ştersături şi fără spaţii libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere şi respectiv în procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ şi de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi, după caz.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ şi de pasiv grupate după natura lor, conform posturilor din bilanţ. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operaţiunea de inventariere se actualizează cu intrările şi ieşirile din perioada cuprinsă între data inventarierii şi data încheierii exerciţiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operaţiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârşitul exerciţiului financiar să fie reflectată situaţia reală a elementelor de activ şi de pasiv.
Creanţele şi obligaţiile faţă de terţi sunt supuse inventarierii pe baza confirmării extraselor soldurilor conturilor analitice debitoare şi creditoare, sau a punctajelor reciproce, în funcţie de necesităţi.
În cazul încetării activităţii, registrul-inventar se completează cu valoarea elementelor de activ şi de pasiv inventariate faptic la acea dată.
În cazul în care o unitate are subunităţi dispersate teritorial care conduc contabilitatea până la nivel de balanţă de verificare, registrul-inventar se poate conduce de către subunităţi, în condiţiile înregistrării acestuia în evidenţa subunităţii.
În coloana 1 se înscrie numărul curent al fiecărei operaţiuni înregistrate în ordine cronologică, de la deschiderea acestuia până la epuizarea filelor sau încetarea activităţii.
În coloana 2 vor fi recapitulate elementele inventariate, detaliat pe fiecare cont de activ şi de pasiv, conturile de valori materiale putând fi defalcate pe gestiuni.
În coloana 3 se înscrie valoarea contabilă a elementelor inventariate.
În coloana 4 se înscrie valoarea de inventar a elementelor de activ şi de pasiv, stabilită de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere şi a proceselor-verbale de inventariere).
În coloana 5 se trec diferenţele din evaluare, calculate ca diferenţă între valoarea contabilă şi valoarea de inventar.
În coloana 6 se menţionează cauzele diferenţelor (deprecieri, dezmembrări, dezasortări, calamităţi, terţi neidentificaţi etc.).
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă a rezultatelor inventarierii.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.

Succes!

Multumesc, eu am oprit 16%, deoarece in erioada vara-toamna primeam din partea admin. fin. ca trebuie sa platesc dif. pana la 16% si ca sa nu mai am probl. cu anaf. am oprit-virat direct 16%.
ndan57 a scris:

Multumesc, eu am oprit 16%, deoarece in erioada vara-toamna primeam din partea admin. fin. ca trebuie sa platesc dif. pana la 16% si ca sa nu mai am probl. cu anaf. am oprit-virat direct 16%.


Eu am inteles de la dvs ca vorbiti din punctul de vedere al angajatorului. Nu inteleg ce probleme ati fi avut cu ANAF-ul. Codul fiscal prevede ca daca angajatorul a retinut si virat impozitul de 10 % conform optiunii prestatorului prevazuta in conventie, restul este treaba prestatorului de servicii sa-si plateasca diferenta.
unde gasesc programul? pe ministerul finantelor nu a aparut. imi puteti da un link va rog?
ASOCIATIE PROPRIETARI a scris:

unde gasesc programul? pe ministerul finantelor nu a aparut. imi puteti da un link va rog?


Aici gasiti programul, dar este un pic cam devreme pentru depunerea decl 205, ma gandesc ca poate va suferi modificari.

[ link extern ]
Ultima modificare: Joi, 7 Ianuarie 2010
Oranina Dumitru, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Registru inventar catalin74cc catalin74cc 1.LA REGISTRU INVENTAR ,SE NOTEAZA IN EL BUNURILE FIXE ALE FIRMEI,DAR CUM SE COMPLECTEAZA? a)-SE TRECE ... (vezi toată discuția)
Registru inventar antonia_m09 antonia_m09 Buna ziua, Am si eu o nelamurire. In registru inventar se completeaza elementele de activ si pasiv de tipul creditelor bancare, datorii sau creante cu ... (vezi toată discuția)
Diferenta dintre registrul jurnal si cel de casa danielgiurgiului danielgiurgiului Am inteles ca registrul de casa al unei asociatii de propietari cuprinde toate platile , facturile care se platesc dar nu stiu care este diferenta dintre ... (vezi toată discuția)