avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 498 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... diferenta dintre registrul jurnal si cel de casa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

diferenta dintre registrul jurnal si cel de casa

Am inteles ca registrul de casa al unei asociatii de propietari cuprinde toate platile , facturile care se platesc dar nu stiu care este diferenta dintre acesta si cel jurnal. Cand trebuie completat registrul jurnal si ce este diferit. Noi abia am preluat asociatia si administratora noastra, este la curs dar nu a putut sa ma lamureasca. :">Multumesc anticipat.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In Registrul de casa se inregistreaza incasarile si platile efectuate cu numerar.

In Registrul jurnal de incasari si plati se inregistreaza toate incasarile si platile, atat cele efectuate cu numerar cat si cele efectuate prin contul bancar, in ordine cronologica.

REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI (Cod 14-1-1/a) Format A4, tiparit pe o singura fata, in registre a 100 file.
1. Serveste ca:
- document de inregistrare operativa a incasarilor si platilor, pe baza actelor justificative;
- document de stabilire a situatiei financiare a agentului economic respectiv.
2. Se intocmeste, intr-un singur exemplar, de catre agentii economici, persoane fizice (meseriasi etc.) si asociatiile familiale, facindu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza actelor justificative, zilnic, distinct, pe fiecare operatiune in parte, fara a se lasa rinduri libere.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor inregistrate, incepind de la 1 ianuarie, respectiv inceputul activitatii, pina la 31 decembrie , respectiv incetarea activitatii.
In coloana 2 se trece data (anul, luna, ziua) cind se face inregistrarea, care trebuie sa coincida cu ziua in care are loc efectiv operatiunea.
In coloana 3 se trece felul documentului (factura, bon de comanda, bon de vinzare, borderou de vinzari etc.), precum si numarul documentului.
In coloana 4 se trece felul operatiunii, dindu-se explicatiile necesare in legatura cu operatiunea respectiva.
In coloana 5 se trec incasarile de orice fel (din vinzari, imprumuturi, credite, dobinzi incasate, restituiri etc.) In coloana 6 se trec sumele platite pentru: marfuri cumparate, impozite, taxe, asigurari sociale etc.
In registrul de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele facute prin contul de decontare de la banca (indiferent daca a avut loc plata sau incasarea efectiva).
Registrul de incasari si plati se numeroteaza si se snuruieste.
Acest registru se vizeaza de catre organul fiscal teritorial la inceperea activitatii, la incetarea activitatii, precum si anual.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza de catre unitate, care este obligata sa-l pastreze impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
Ultima modificare: Duminică, 16 Octombrie 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
REGISTRUL-JURNAL (Cod 14-1-1)

1. Serveste ca document contabil obligatoriu de inregistrare cronologica si sistematica a modificarii elementelor de activ si de pasiv ale unitatii.
2. Se intocmeste de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, intr-un singur exemplar.
Numerotarea filelor registrelor se va face in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor.
Se intocmeste lunar, prin inregistrarea cronologica a documentelor in care se reflecta miscarea elementelor de activ si de pasiv ale unitatii.
In cazul in care unitatea foloseste jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecaruia se poate trece in registrul-jurnal.
Registrul-jurnal se editeaza la cererea organelor de control sau in functie de necesitatile unitatii.
In cazul in care o unitate are subunitati dispersate teritorial care conduc contabilitatea pana la balanta de verificare, registrul-jurnal se poate conduce de catre subunitati, cu conditia inregistrarii acestuia la nivelul subunitatii.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor inregistrate incepand de la 1 ianuarie, sau de la inceputul activitatii, pana la 31 decembrie, sau incetarea activitatii.
In coloana 2 se trece data (anul, luna, ziua) cand se efectueaza inregistrarea in registru.
In coloana 3 se trece felul documentului (factura, chitanta, jurnalul privind operatiunile de casa si banca, jurnalul decontarilor cu furnizorii etc.), precum si numarul si data acestuia.
In coloana 4 se trece felul operatiunii, dandu-se explicatiile in legatura cu operatiunea respectiva. Aceasta coloana se completeaza numai atunci cand este cazul.
In coloanele 5 si 6 se trece simbolul conturilor debitoare si, respectiv, creditoare.
In coloanele 7 si 8 se trec sumele totale, debitoare si creditoare din documentul respectiv (bon, factura, jurnal auxiliar, nota de contabilitate etc.).
Lunar se totalizeaza sumele debitoare si sumele creditoare.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
In conditiile conducerii contabilitatii cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, fiecare operatiune economicofinanciara se va inregistra prin articole contabile, in mod cronologic, dupa data de intocmire sau de intrare a documentelor in unitate.

Pentru lamuriri suplimentare: [ link extern ]
Ultima modificare: Duminică, 16 Octombrie 2011
dgnConsulting, Contabil
danielgiurgiului a scris:

Am inteles ca registrul de casa al unei asociatii de propietari cuprinde toate platile , facturile care se platesc dar nu stiu care este diferenta dintre acesta si cel jurnal. Cand trebuie completat registrul jurnal si ce este diferit.


Ai dreptate Dragos, eu m-am gandit dupa cele scrise mai sus ca se refera la Registrul jurnal de incasari si plati . Si vrea sa stie care este diferenta dintre acesta si Registrul de casa. :)

multumesc frumos.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ambele raspunsuri postate de profesionistii in contabilitate sunt corecte, sigur, cu diferenta ca primul se refera la un registru si-al doilea la alt registru. As adauga faptul ca niciunul din cele doua nu sunt necesare intr-o asociatie de proprietari, dar mai depinde si de modul de tinere a evidentei contabile (partida simpla sau dubla), de contabil, de obisnuinta, de pretentiile sale s.a.m.d.
@danielgiurgiului a scris:
Am inteles ca registrul de casa al unei asociatii de propietari cuprinde toate platile , facturile care se platesc...

In registrul de casa se consemneaza orice suma incasata in casa sau platita din casa. Incasarile sau platile numerar se fac prin si din casa dar pe baza de chitante, dispozitie de plata, decont de cheltuieli..., si nu pe baza facturii. Pe baza facturii, se constituie obligatia de plata si nu plata efectiva. De exemplu daca astazi asociatia primeste factura de la furnizorul de apa, aceasta se inregistreaza astazi in situatia furnizorului (o fisa de operatiuni diverse la asociatie sau/si in "jurnalul cumparari" la un agent economic). Nu se inregistreaza factura in registrul de casa. De-abia peste o saptamana, o luna..., cand se face plata, se inregistreaza in registrul de casa chitanta eliberata de furnizor, reprezentant suma (total sau partial) de pe factura.
Sugerez asociatiei de proprietari sa tina evidenta contabila in partida simpla, sa foloseasca registrul de casa, sa ia lunar extrasul de cont de la banca (acesta tine loc si de jurnal banca), sa foloseasca fisele de operatiuni diverse pentru evidenta facturilor pe fiecare tert ca si pentru evidenta cheltuilelilor de intretinere pe fiecare proprietar, sa foloseasca registrele de evidenta a fondurilor asociatie..., fara registrul jurnal, registrul inventar si cartea mare. Raportarea obligatorie (in partida simpla la asociatii de proprietari) este "situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv" ce se depune semestrial la primarie, fara a folosi conturi contabile, note contabile, balante de verificare, bilant, cu tot ce implica acestea.

Alte discuții în legătură

Contabilitate intreprindere individuala iubiritza iubiritza buna ziua, am infiintat o II, profil confectionare si vanzare in piete targuri a bijuteriilor hand made. urmatorul pas este sa invat cum anume trebuie sa tin ... (vezi toată discuția)
Registru de incasari si plati Maganu Geta Maganu Geta Cum se completeaza? Ce trebuie scris? Ce operatiuni trebuie trecute aici? Trebuie trecuta si factura si val. nirului sau doar val. facturii si ... (vezi toată discuția)
Intrebare despre registru jurnal incasari si plati si registru inventar razvanstefan8 razvanstefan8 Ziua buna. Va rog sa ma lamuriti si pe mine asupra unor aspecte. O persoana fizica autorizata ( eu fiind una din ele ) trebuie, pe langa altele, sa aiba ... (vezi toată discuția)