avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua, Solicit informații la următoarele ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua, Solicit informații la următoarele probleme: Un bloc ...

Buna ziua,
Solicit informații la următoarele probleme:
Un bloc nou format din 2 scări cu parcare subterana și parcare supraterana. Accesul in imobil se face exclusiv pe la subsol fiind cale de acces pietonala in același timp. Deci blocul nu are o alta cale de acces. Liftul este de la -1 pana la etajul maxim X. Scările au nivele diferite respectiv 5 și 9 nivele. Parcare subterana ar deține in contract de vânzare cumpărare CPI însă cea supraterana are doar CPI din calea de acces respectiv 1/206 și este menționata suprafața locului de parcare.
In lista de intretinere locurile de parcare ale proprietarilor au fost trecute la plata. Atât locurile de la subsol cât și locurile de la suprateran au câțiva proprietari de parcări ce nu dețin apartament in imobil. In lista de intretinere cpi imobil a fost adunat cu cpi loc parcare rezultând cpi total. Acest cpi este utilizat pentru calculul listei indiferent dacă un anumit serviciu este utilizat pentru parcare sau doar pentru imobil. De exemplu pompele de apa, mentenanța acestora este inclusă in costul de administrație al firmei și mentenanța barierelor de la parcări la fel. In lista nu sunt separat menționate valorile pentru serviciile de curățenie, mentenanța bariera și pompe, salarii administrație etc. Este menționat doar cheltuieli administrație in valoare de 50/cota parte. Este normal ca aceste cheltuieli sa se calculeze indiferent dacă un apartament are loc de parcare sau nu? Adică dacă apartamentul 7 de exemplu nu are loc de parcare este normal sa plătească serviciul întreg inclusiv pentru mentenanța barierei? Dacă apartamentul 9 are un loc de parcare este normal sa plătească cpi pt mentenanța pompe? Nu ar trebui in lista de plata sa fie afișate costurile separat pentru fiecare serviciu in parte și sa se achite ce este utilizat pentru imobil pe cpi imobil și ce este pentru parcare pe cpi parcare ?
Totodata apar anumite probleme la cpi și anume: locurile de la suprateran după cum am menționat nu au cpi in contract decât cpi din calea de acces. Personal nu cunosc valoarea cpi a locului de parcare ce mi-a fost atribuit având parcare la suprateran, pot doar sa o deduc prin scăderea cpi apartament afișata in contract din cpi total afișat pe lista însă nu iese la socoteala dat fiind următorul aspect; locuri de parcare cu mp identic respectiv 12mp deținut de mine proprietar și apartament și alt loc deținut de persoana ce locuiește in alt imobil și nu deține apartament in blocul nostru. Lui i s-a atribuit cpi de 0.15 iar mie de 0.13. Cum? Nu știu având in vedere ca au aceeași suprafața și aparțin aceluiași teren. Parcarea supraterana are alt număr cadastral și număr de adresa decât cele ale imobilului in sine ce suprinde și parcări subterane. Firma susține ca parcarea de sus nu a avut nr cadastral și intabulare și ca ei au făcut acest lucru însă aceasta informație este eronata deoarece la achiziția locului de parcare de la suprateran am primit nr cadastral și intabulare înainte de contract și sunt menționate de asemenea și in contract. Am sesizat ca cel puțin un apartament ce nu deține de loc parcare are o cota parte pe lista mai mică decât cea menționata in contractul de vânzare cumpărare și cu toate acestea, cpi locuri subteran , cpi locuri suprateran (ce nu sunt menționate in contractul de vânzare ) și cpi locuințe ies 100%. Deduc in urma acestui aspect ca firma a scăzut cpi pe unele apartamente sau pe toate ( nu dețin informația pentru ca nicăieri nu este defalcat cpi apartament cu cpi loc de parcare) și a făcut in așa fel încât locurile de sus ce nu aveau cpi in contract sa aibă un cpi pentru intretinere. Asociatia vrea sa oblige la plata întreținerii locurile de parcare indiferent de amplasamentul lor sau de proprietarul lor ( cu sau fără apartament in imobil). Vrea sa se achite curent, camere de supraveghere, mentenanța camere, curățenie, salarii pentru parcări. Curentul știu ca este pe persoana deci cum va calcula curentul exterior pentru parcări? La subsol clar beneficiază orice locatar, la exterior la fel, excepție făcând sa spunem 2 stâlpi de curent amplasați in parcarea de sus care este in spatele blocului oarecum deci nu este folosită in mod expres de toți locatarii dar nici nu este interzisă bineînțeles staționarea in parcare sau accesul etc a locatarilor ce au/nu au loc de parcare sus. In legătura cu parcarea ca sa subliniez problemele mele legate de asta ar fi: cum este posibil sa mi se calculeze o cota parte dacă aceasta nu apare in acte ( dacă luam in considerare cpi drum acces afișat in contract apare 1/206 ceea ce in logica mea, spuneti-mi dacă greșesc este 1:206= 0,004… iar după calculul estimativ cpi total lista -cpi apartament din contract rezulta cpi 0,277 pe care îl împărțim la 2 fiind 2 locuri de parcare supraterane =0.13). Cum pot plăti pompe de exemplu sau consumabile scara sau fond reparații pentru parcare? Cum poate un locatar care nu are loc de parcare sa plătească mentenanța barierei dacă acesta nu o utilizează deloc?
In legătura cu cotele parti. Cum se poate sa se atribuie cota parte a apartamentului pe lista diferit de cea de achiziție ? Dacă parcarea supraterana are doar cale de acces și cpi cale de acces de ce s-a făcut alt cpi? Parcarea de sus având in schița doar “drum acces” peste tot pe unde sunt aleile de trecere a mașinilor către locurile de parcare. De ce se calculează cpi pe o suprafața nelocuibila la fel ca la una locuibila? Drept exemplu, terasa unui penthouse, balconul unui apartament este suprafața utila însă nelocuibila și nu se trece nici in cpi și nici la impozitul primăriei. Și încă un aspect: pentru plata intretinere lift pe scara administrația a recalculat nu știu cum încă cpi pe scara pentru fiecare. Curiozitatea este dacă a inclus sau nu si locul de parcare care nu ar avea ce sa caute la plata lift atâta timp cât nu este utilizat altfel decât pentru persoane indiferent unde merg acestea, toate ieșind pe la subsol fie ca au loc de parcare sus, jos sau nu au deloc.

Camere video: se dorește montarea de camere video exterior, parcări, lift, paliere cu vedere pe ușile apartamentelor. Știu ca pentru parti comune este necesar 50+1 din adunarea generală dar mulți vecini nu sunt de acord cu filmarea ușii și chiar dacă s-a venit cu propunerea de blurare a ușii este obligat sa plătească aceeași suma. Unii nu sunt de acord din cauze financiare iar alții pentru dreptul lor privat și faptul ca pot fi spionați sau ca li se va vedea proprietatea privată la deschiderea ușii apartamentului. Pentru paliere este necesar acordul tuturor apartamentelor de pe palier ? Sau se merge tot pe 50+1?

Pentru parcare , sa nu fiu înțeleasă greșit, chiar dacă nu văd sensul curățeniei deoarece nu vine nimeni sa facă curat pe prioritatea mea și mizerie nu este, eventual un ambalaj adus de vânt la o mie de ani, salarii și așa mai departe, ma supun. Nu mi se pare într-adevăr corect sa achit serviciu curățenie de 3 ori pe săptămâna pentru parcare când nu se face și nu este necesar dar Ok, așa s-a decis, asta este. Ce nu mi se pare personal normal este sa se achite toate necesitatile imobilului pe cota parcării așa cum am dat exemplu mentenanța bariera.
Sper ca am fost suficient de explicit si sper sa îmi lămurească cineva aceste nelămuriri. Personal nu am mai achitat niciodată intretinere pentru loc de parcare chiar dacă acesta era tot in imobil nou si privat. Cotele parti de intretinere au fost cele din contractele de vânzare cumpărare si au ieșit 100% fără sa implice teren intravilan proprietate parcare. Mulțumesc!
Cel mai recent răspuns: hob , utilizator 06:59, 30 August 2021
pe viitor,incercati sa expuneti mai pe scurt problema(este greu de citit un pomelnic cu fraze care se tot repeta)


pe lista de intretinere cheltuielile trebuie sa fie afisate defalcat...in plus trebuie sa existe afisata o lista cu facturile fiecarui serviciu in parte

locurile de parcare sunt doar in proprietatea unor locatari si nu se pot impune pentru acestea, servicii cum ar fi pompele,curatenie
la bariera trebuie sa aiba acces toata lumea daca acestea sunt instalate pe partea comuna a drumului(si sa achite cheltuielile cu acestea)
faceti cerere scrisa catre presedinte, in care cereti explicatii privind modul de impartire al cheltuielilor....in functie de raspuns puteti merge mai departe cu o reclamatie la primarie(aceasta are compartiment specializat pt asociatii)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Parcari supraterane - parcari subterane - calcul cota indiviza la intretinere fun_fun fun_fun Buna ziua! Asociatia de proprietari se confrunta cu urmatoarea situatie: exista apartamente, parcari subterane si parcari supraterane. Parcarile subterane ... (vezi toată discuția)
Proprietarul unei parcări dintr-un condominiu, care nu deține vreun apartament în proprietate, are aceleași drepturi cu orice proprietar din condominiu? comparm comparm Proprietarul unei parcari dintr-un condominiu, care nu detine vreun apartament in proprietate, are aceleasi drepturi cu orice proprietar din condominiu? Intreb ... (vezi toată discuția)
Loc de parcare fara cota parte indiviza EUR/GBP EUR/GBP Buna ziua, Locuiesc intr-un complex rezidential construit in 2018. Complexul are o parcare subterana pe 2 nivele si una supraterana. Accesul la parcarea ... (vezi toată discuția)