avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 593 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Recuperare avans
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Recuperare avans

Bună ziua! Dacă am plătit un avans de 200 de lei pentru un produs care nu se află pe stoc și în câteva ore m-am răzgândit, nu mai doresc să mi se comande produsul și anulez comanda (nici comanda nu a fost plasată de magazin către furnizor), pot primi avansul înapoi? Menționez că am plătit avansul POS.. Care este procedura? Mulțumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 23 Martie 2022
Antonia Tamaș, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 15:58, 23 Martie 2022
ați văzut produsul într-un magazin fizic si/ sau ați primit informații (de orice fel) despre produs?
Da, am găsit în altă parte la un preț mult mai bun, într-un magazin fizic.

adriandimitriu a scris:

ați văzut produsul într-un magazin fizic si/ sau ați primit informații (de orice fel) despre produs?

parerea mea e sa vorbiti repede cu magazinul si sa lamuriti amiabil, daca se poate.
iata de ce: daca produsul v-a fost prezentat intr-un magazin fizic, nu aveti posibilitatea sa va razganditi. nu din punct de vedere legal. este posibil ca magazinul sa aiba o politica prietenoasa cu clientii si sa admita razgandirile..
in plus, comanda vine special pentru dvs, ceea ce inseamna ca e personalizata.
daca insa magazinul la care ati dat avansul are o politica comerciala strict legala, atunci va veti trezi cu cu produsul si cu factura la usa, iar daca n-o sa platiti o sa va alegeti si cu o somatie, proces, etc.
razgandirea este posibila doar in privinta produselor cumparate online si achitate in avans (de regula cu cardul). in momentul in care ati avut posibilitatea de a examina produsul (de exemplu plata ramburs si optiunea deschidere colet activa), optiunea razgandirii dispare.
ultima si nu cea de pe urma: daca ati comandat produsul avand drept client o persoana juridica (se mai intampla), nu va puteti razgandi

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului grf grf Buna ziua, In baza oug 34/ 2014 articolul 16 fiind un magazin online cu lucruri realizate pe comanda in urma conversatiei cu clientul telefonic sau in mail, ... (vezi toată discuția)
Cum se pot recupera banii pentru comenzi de produse personalizate ... stepanadrian stepanadrian Cum se pot recupera banii pentru comenzi de produse personalizate de la clienți persoane fizice care refuză primirea coletului cu plata ramburs? Nu mă ... (vezi toată discuția)
Returnare avans Daniel29d Daniel29d Buna ziua, suntem un magazin, avem un client care a comandat la noi un produs scump si greu vandabil. Clientul a fost de acord sa plateasca avans 10% din ... (vezi toată discuția)